24
شنبه 27 مرداد 1397
شماره 7459
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مرثیه‌ آقای بازیگر برای دریا

یادداشت
اسکله چوبی بود. سست مثل چهار‌پایه زهوار دررفته مدرسه  که زیر پای هیچ آدم و ریسه‌ای در روز‌های میانه بهمن‌ماه تاب نمی‌آورد و از بس تق و لق بود از بالایش به پایین سکندری می‌خوردیم. خانه ما درست جایی میان مرز کویر و دریا بود. آقای بازیگر، همسایه‌ پیرمان هر روز صبح مثل نجار سر کوچه یک مشت میخ در دهانش می‌ریخت و برای تعمیر اسکله با چکش به جانش می‌افتاد. سال‌ها بود که دریا داشت پس می‌رفت و او به ازای هر سال از عمرش تکه چوب جدیدی به اسکله می‌افزود.
ویژه
عزت‌الله انتظامی، یکی از بهترین‌های تاریخ تئاتر و سینمای ایران بود. او مراحل رشد و تکامل خود را از پایین‌ترین پله‌ها شروع کرد.
طرح روز
اروگوئه: خوزه موخیکا، رئیس‌جمهوری پیشین اروگوئه دریافت حقوق بازنشستگی را نپذیرفت و گفت نمی‌خواهد برای دوره فعالیت خود به‌عنوان عضو مجلس سنای کشورش، حقوقی را دریافت کند.
پکن: مرد ثروتمند چینی که سال‌هاست به‌عنوان میلیاردر زباله‌جمع‌کن مشهور است، هر روز بخشی از اوقات فراغت خود را به کمک به رفتگران شهرش اختصاص می‌دهد.

عکس روز

عکس روز
زندان برای شکستن ستاره ترامپ

زندان برای شکستن ستاره ترامپ

لس‌آنجلس:‌ مردی که ستاره رئیس‌جمهوری آمریکا در پیاده‌راه هالیوود را شکسته، به 3سال زندان محکوم خواهد شد.
گروگان گرفتن بسته‌های پستی
گروگان گرفتن بسته‌های پستی
بیت‌المقدس: ‌پس از سال‌ها توقیف شمار زیادی بسته‌های پستی، نامه و حتی یک صندلی چرخدار برای فلسطینی‌ها،در چند روز اخیر رژیم‌صهیونیستی اجازه ارسال آنها را به کرانه ‌باختری داد.
دریچه
نمایشگاه عکس ویژه بازی‌های جام‌جهانی از 26مرداد تا 6شهریور‌ در گالری آریانا برپاست
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
مهم‌ترین خاطره‌ای که از مرحوم عزت‌الله انتظامی در ذهنم نقش بسته، حضور بی‌بدیل و توانای او در عرصه نمایش بود؛ حضوری که در هر صورت و با هر نقشی ماندگار و فراموش‌ناشدنی شد.
او نه چارلز براسون بود و نه آنتونی کوئین. نه قد و قامت جان وین را داشت و نه چهره کاریزماتیک مارلون براندو. هیچ تناسبی هم با رابرت دنیرو یا نیکلاس کیج نداشت. او فقط عزت‌الله انتظامی بود، با تمام تهرانی بودن. با تمام ایرانی بودن.