24
چهار شنبه 20 تیر 1397
شماره 7427
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

لحظه‌های موسیقایی در فرهنگ‌های شنیداری

آلبوم
آلبوم اس‌ام اس پیام کوتاه، با آهنگسازی امیر رجبی زاییده این سؤال است که موسیقی ایرانیشهری و نواحی بر چه پایه‌ای استوار است و اگر این استخوان بندی را از آن بگیریم چه می‌ماند؟
ویژه
رو به من می‌گوید وقت طلاست. من هم می‌جنبم که از وقتم حداکثر استفاده را بکنم. در کنار آن، وقتی کسانی را می‌بینم که به نظرم وقتشان را تلف می‌کنند با خود می‌گویم «چرا متوجه نیستند وقت طلاست؟»
عده‌ای از نویسندگان مطرح انگلیس ازجمله پیتر‌کری در مراسم جشن 50سالگی جایزه کتاب «من بوکر» به تصمیم اخیر مسئولان این جایزه معترض شدند.
هفتمین جلسه دادگاه شهرداری تهران برگزار می‌شود: پس از برگزاری 6 جلسه دادگاه بحث‌انگیز که به اعتقاد بسیاری، پرمخاطب‌ترین محکمه در تاریخ معاصر ایران بوده است، دادگاه شهرداری تهران امروز با دفاعیه غلامحسین کرباسچی پایان می‌پذیرد.
طرح عکس
نگاه روز: داود کاظمی
پکن: چینی‌ها اسلحه‌ای ساخته‌اند که با استفاده از لیزر می‌تواند دشمن را از فاصله چند صدمتری مورد هدف قرار دهد.
مقامات قضایی انگلستان در حال بررسی طرحی هستند که طی آن با هزینه‌ای 7میلیون پوندی زندانی‌های این کشور صاحب گوشی ‌تلفن‌همراه می‌شوند.

عکس روز

عکس روز
تب 50درجه‌ای اهواز
مسافر‌های آویزان از قطار مترو

مسافر‌های آویزان از قطار مترو

نیویورک: پس از انتشار فیلمی از مرد رنگین‌پوستی که با آویزان شدن از در‌های قطار مترو مسافرت می‌کرد، این نوع سفر زیر ذره‌بین رسانه‌های آمریکا رفت.
سهم اندک زنان از گالری ملی لندن
سهم اندک زنان از گالری ملی لندن
لندن: تابلوی نقاشی کمیاب متعلق به قرن هفدهم خریداری شد تا شمار تابلو‌های نقاش‌های زن در گالری ملی لندن افزایش یابد.
مهارت
معمولا مشکلات کودکان یک‌شبه حل نمی‌شود و تغییرات در آنها مرحله به مرحله است.

سکوت

داستانک
معلم‌ام گفت: برای هر انتقاد منفی که از کسی می‌کنید بهتر است در ابتدا 2مورد مثبت از او بگویید. بعد از اینکه کاملا شیرفهم شدیم

کلک

کلک
فلاکت انسان تنها از یک چیز ناشی می‌شود؛ اینکه نمی‌تواند با آرامش در یک اتاق بماند. پس از 4قرن، ‌این سطر درخشان از کتاب تأملات پاسکال، هنوز هم ذره‌ای از حقیقت خود را از دست نداده است
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
الوین بروکس مشهور به «ای بی وایت‌ » Elwyn Brooks E. B. White داستان‌نویس و برنده جایزه پولیتزر در سال1978 میلادی صاحب چند اثر ترجمه‌شده در ایران است.
بازار توصیه‌ برای صرفه‌جویی و کاهش مصرف آب و برق داغ است. در این میان نگاهی به سرانه مصرف ایرانی‌ها نشان می‌دهد ما ایرانی‌ها در بالا بودن سرانه مصرف سرآمد بسیاری از کشور‌های جهان هستیم.
مردی تکه‌ای طلا داشت و بعد از مرگش فقط آن تکه طلا از او برجای ماند. چند سال بعد از مرگش فرزند او پدرش را به‌صورت موشی در خواب دید که به‌دنبال آن تکه طلا آمده است و دور آن می‌چرخد.