5
یکشنبه 13 بهمن 1398
شماره 7871
زیست‌بوم
23023611
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نفس خزر به شماره افتاد

دریچه
خزر وضعیت خوبی ندارد. علاوه بر آلودگی این وسیع‌ترین دریاچه جهان حالا تغییرات اقلیمی نیز حال ناخوش خزر را ناخوش‌تر کرده است و آنطور که رئیس پژوهشکده علوم جوی پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی دیروز در نشست دستاوردهای پژوهشی حوضه خزر و خلیج‌فارس در پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی اعلام کرد: بروز بارش‌های سنگین برف در سواحل دریای خزر ناشی از تغییرات اقلیمی است و علاوه بر آن مطالعات نشان می‌دهد، تعداد گردبادهای این دریاچه رو به افزایش است.
محیط زیست
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در یک‌سال اخیر از عباراتی استفاده کرده که معنای همه آنها یک چیز است؛ «سازمان حفاظت محیط‌زیست، ‌توانایی ایستادگی در برابر فعالیت‌های صنعتی منجر به تخریب محیط‌زیست و طبیعت را ندارد.»

مرگ خاموش مازندران زیر کوه زباله‌ها

دپوی غیراصولی زباله در مرز مازندران و سمنان حیات انسان و حیات‌وحش را به خطر انداخته است با گذشت 14سال هنوز وعده ساخت نیروگاه زباله‌سوز نوشهر و ساری اجرایی نشده است
آلودگی
هوا آفتابی است و ابرهای سفید با بادی که در ارتفاعات می‌وزد، در حال حرکتند. نسیمی که دره را درمی‌نوردد رایحه آزاردهنده‌ای از ارتفاعات با خود به سمت روستاهای اطراف می‌آورد. اهالی منطقه پس از 14سال هنوز به این بو عادت نکرده‌اند.

تسهیل دسترسی شکارچیان و گردشگران به زیستگاه‌های حیات وحش

رئیس اداره حفاظت محیطزیست شهرستان فیروزکوه اعلام کرد: سازمان امور عشایر این شهرستان و سایر مناطق کشور بیشتر راه‌هایی که در گذشته محل عبور عشایر بود را تبدیل به جاده عشایری کرده است.
بارش‌ در شرق و شمال؛ هوای سرد در تهران
مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اعلام بارش برف و باران در شرق و شمال کشور گفت: امروز یکشنبه ۱۳بهمن فعالیت سامانه بارشی محدود به شمال شرق و بخش‌هایی از شرق در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، نیمه شمالی خراسان جنوبی، یزد و شرق سمنان است.