5
یکشنبه 29 دی 1398
شماره 7861
زیست‌بوم
23023611
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
این هفته 3سامانه بارشی در روزهای شنبه، دوشنبه و آخر هفته وارد کشور می‌شود که در طول هفته موجب بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور خواهد شد.
در مراسمی که توسط قوه قضاییه برگزار شد، از شهروندی که از تخریب زیستگاه لاک پشت‌های پوزه عقابی در بندر مقام جلوگیری کرد، قدردانی شد.
قدیمی‌ترین نسخه خطی دیوان حافظ متعلق به قرن پانزدهم میلادی با تلاش یک کارآگاه هنری در هلند کشف شد.
طرح روز/ زیست بوم
کارشناسان: به رغم بارش‌های متعدد و جاری شدن سیلاب در کشور ایران همچنان با بحران کم‌آبی مواجه است

موفقیت دانش‌آموز مازندرانی در حذف شکار از متون درسی

وزارت آموزش و پرورش با درخواست دانش‌آموز 16ساله ‌برای تغییر متون درسی برپایه حفظ محیط‌زیست موافقت کرد
دانش‌آموز 16ساله مازندرانی، وقتی به کلمه «شکار پرندگان مهاجر» در تعریف آب‌بندان رسید، موضوع را برنتافت و برای تغییر آن در کتاب درسی، به سراغ سازمان حفاظت محیط‌زیست رفت.
محیط زیست
سه هفته گذشته روزهای پر تنشی برای ایران بود. رشته‌های بافته شده برای صنعت گردشگری کشور هم پنبه شد و این صنعت تا اطلاع بعدی به کما رفته است.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
قطعه سنگ قبر تاریخی در عملیات گودبرداری برای نصب لوله انتقال آب کشاورزی در محدوده روستای سیدآباد شهرستان چناران کشف شد.
فصل نخست کاوش‌های باستان‌شناسی «تپه‌قلا» در مرکز شهر گیلانغرب به پایان رسید و باستان‌شناس‌‌ها نشانه‌هایی از دوره اشکانی و ماد مربوط به ۸۰۰سال قبل از میلاد مسیح در آن یافتند و در کاوش‌های باستان‌شناسی مشخص شد از ارگ تپه‌قلا در دوره ساسانی به‌عنوان محل ذخیره غلات استفاده می‌کردند.
مدیر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سیستان‌وبلوچستان اعلام کرد که در سیلاب اخیر تنها خسارت کمتر از 5درصدی به کوه خواجه و خانه تاریخی شمسی این استان وارد شده‌است و دیگر آثار تاریخی سیستان و بلوچستان آسیب ندیده‌اند.