7
یکشنبه 18 فروردین 1398
شماره 7631
زیست‌بوم
23023611
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

درخواست از شهروندان برای نجات حیات‌وحش

معاون محیط طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اعلام اینکه گونه‌های زنده برای فرار از سیلاب خود را به مناطق مرتفع و به دور از جریان آب می‌رسانند، تاکید کرد: بسیاری از این گونه‌ها برای انسان خطری ندارند، ازجمله بخش عمده‌ای از مارها سمی نیستند.
ویژه
یک مقام مسئول در سازمان محیط‌زیست،گل‌آلودگی سیل، بی‌توجهی به حریم رودخانه‌ها و نادیده‌گرفتن مسائل فنی ساختار حوضه آبی را دلایل ویرانگری سیلاب دانست.
آنچه با عنوان جنگل زاگرسی شهرت دارد، در رشته کوهستان زاگرس از شمال غربی ایران استان آذربایجان غربی تا شهرستان فیروزآباد استان فارس، در قسمت‌هایی از 10 استان کشور و به مساحت نزدیک به 6میلیون هکتار واقع شده است.

باران‌ به جنگل‌های شمال جان تازه داد

رئیس انجمن علمی جنگلبانی ایران: دستکاری انسان‌ در طبیعت، باعث به‌هم‌خوردن تعادل جنگل‌ها و مراتع می‌شود و دراین میان مراتع که نسبت به جنگل‌ها وضعیت بدتری دارند، مستعد بروز سیلاب می‌شوند، بیشتر سیلاب‌ها هم از همین مراتع آغاز می‌‌شود
منابع‌ طبیعی
آمارهای بین‌المللی نشان می‌دهد ایران پس از کشورهای هند، بنگلادش و چین چهارمین کشور سیل‌خیز دنیاست.
خسارت 4میلیاردی بارش‌های اخیر به بناهای تاریخی تهران

خسارت 4میلیاردی بارش‌های اخیر به بناهای تاریخی تهران

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران گفت: با ارزیابی کارشناسان معاونت میراث فرهنگی، بارش‌های اخیر بیش از 4میلیارد تومان خسارت به بناهای تاریخی در سطح استان وارد کرده است.
بازگشت زندگی به تالاب‌های قم
بازگشت زندگی به تالاب‌های قم
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: بارندگی‌های اخیر موجب شده است تا تالاب‌های استان قم جان تازه‌ای بگیرند.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: حجم آب دریاچه ارومیه بیش از یک میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.