02
پنج شنبه 24 اسفند 1402
شماره 9054
سیاست
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

منهای خط قرمز

یادداشت
پس از تشکیل پرونده قضایی برای 2 فرزند معاون اول قوه قضاییه به اتهام اعمال نفوذ در برخی پرونده‌های قضایی و با دستور مستقیم رئیس قوه قضا، پیش‌بینی می‌شد معاون اول قوه قضاییه از سمت خود استعفا دهد.
ویژه
سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در پیامی قهرمانی مقتدرانه تیم‌ملی فوتسال ناشنوایان ایران در بیستمین دوره المپیک زمستانی ناشنوایان ۲۰۲۴ ترکیه را به ملت ورزش‌دوست ایران تبریک گفت.
سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور با ضروری دانستن توجه به آرامش ذهنی مردم و آثار اجتماعی اقدام‌های دستگاه‌های دولتی، توجه بیشتر به تهیه پیوست‌های فرهنگی و رسانه‌ای برای تصمیم‌های دستگاه‌ها و همچنین اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آثار سوء احتمالی اقدام‌ها را خواستار شد.
نشست تخصصی «چشم‌انداز تحولات طوفان‌الاقصی در‌ماه رمضان» با حضور ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.
موج جدید مبارزه سیستمی با فساد

فساد کُشی

استعفای معاون‌اول قوه‌قضاییه را باید مثال نقضی برا ی برخی ادعاها درباره وجود فساد سیستماتیک دانست
گزارش
خبر استعفای معاون‌اول قوه‌قضاییه به‌منظور ازبین‌بردن شائبه هرگونه اعمال نفوذ در پرونده فرزندانش در حالی مورد توجه رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گرفت که این استعفا را باید مثال نقضی برای وجود فساد سیستماتیک در جمهوری‌اسلامی دانست که برخی درصدد القای آن هستند.

افزایش 5برابری صادرات محصولات دفاعی

محصولات دفاعی ایران مشتریان زیادی در سطح جهان دارد.
3گام‌ توسعه‌ای صنعت هسته‌ای
صنعت هسته‌ای ایران درحال برداشتن گام‌های مهمی در مسیر توسعه‌ است. محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی‌اتمی با اعلام ساخت 2 نیروگاه‌ تا پایان دولت‌چهاردهم، از پرتودهی محصولات کشاورزی برای نخستین‌بار خبرداد و گفت: سال‌گذشته بازدهی نیروگاه اتمی بوشهر از ۷میلیارد کیلووات ساعت عبور کرد.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده که به‌منظور شرکت در شصت‌وهشتمین نشست کمیسیون مقام زنان سازمان ملل به نیویورک سفر کرده‌است، در یکی از میزگردهای این نشست از نهادهای بین‌المللی فعال در موضوع زنان خواست با توجه به گزارش سازمان ملل درباره تاثیرات جنگ غزه بر امنیت و معیشت و فقر زنان در این منطقه، اقدام‌های مناسب را برای رسیدن غذا و دارو به آنان انجام دهند.