19
سه شنبه 17 اردیبهشت 1398
شماره 7656
سیاست
23023610
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
غلامرضا حیدری، نماینده تهران در مجلس درباره تحریم‌ها و فشارهای آمریکا، به اعتمادآنلاین گفته که «آنچه من حس می‌کنم این است که نظام جمهوری اسلامی حالاحالاها ماندنی است و حس دیگرم این است که جنگ رخ نمی‌دهد.
احمد توکلی، رئیس سازمان مردم‌نهاد «دیده‌بان شفافیت و عدالت» با ارسال نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه از وی خواست تا به بررسی پرونده‌های مقامات و مسئولان کشوری که در طول این سال‌ها توسط مؤسسه دیده‌بان اعلام جرم شده است، سرعت بخشیده و نتایج آن را به اطلاع عموم برساند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به همراه هیأتی از حزب موتلفه اسلامی ضمن حضور در سفارت جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در تهران که به‌منظور ابراز همدردی و امضای دفتر یادبود کشته‌شدگان حملات انتحاری روز عید پاک در سریلانکا صورت گرفت، با سفیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
قضایی
حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه که ورودش به دستگاه قضا را با تحولاتی در این قوه گره زده است، دیروز اعلام کرد که قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی به‌زودی اجرا می‌شود.
محمدعلی وکیلی، عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با ایسنا درباره تجمع‌ روز کارگر و روز معلم مقابل مجلس و حواشی آن گفت: مجلس پیگیر آزادی بازداشت‌شدگان است و این موضوع در هیأت رئیسه مجلس هم باید مورد پیگیری قرار گیرد؛ ما امیدواریم این افراد هرچه زودتر آزاد شوند.
نظرات اعضای هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام باید هنگام بررسی لوایح به مجلس و کمیسیون‌های مربوط ارسال شود، ولی امروز بررسی موضوع استانی‌شدن انتخابات مجلس در بهارستان کارش به اتمام رسیده و ارسال مخالفت مجمع به مجلس معنا ندارد.

بهت مجلس از مخالفت مجمع با انتخابات استانی

هیأت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از اعلام نظر شورای نگهبان، مخالفت خود را با استانی شدن انتخابات اعلام کرده است
مجلس
اصلاح قانون انتخابات مجلس بازهم ناکام ماند.
هیأت دیپلماتیک نیجر دربهارستان و وزارت خارجه

هیأت دیپلماتیک نیجر دربهارستان و وزارت خارجه

نایب رئیس مجلس نیجر و هیات همراه دیروز با حضور در صحن علنی با شیوه قانونگذاری در ایران آشنا شدند.
راهبرد اصلاح‌طلبان، حضور حداکثری است
درحالی‌که برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب همچون سعید حجاریان، نسخه «مشارکت مشروط» را برای انتخابات تجویز می‌کنند، رئیس شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفته که «راهبرد اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس مشارکت حداکثری و تلاش برای حضور حداکثری مردم است.»
PDF سیاست
کوتاه سیاست
علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در پاسخ به سؤالی درباره خروج احتمالی ایران از برجام گفت: «باید چرخشی در سیاست‌هایمان در برخورد با برجام داشته باشیم اما این چرخش به این معنا نیست که ما از برجام خارج شویم و بهانه دست طرف مقابل و آمریکا بدهیم اما هیچ دلیلی وجود ندارد که ما در مقابل کم‌کاری اروپا و خروج آمریکا از برجام نظاره‌گر باشیم.
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه «امروز تفکر ما خطی است و فناوری‌های جدید در حال رشد است» گفت: از هیأت رئیسه مجلس و همه نخبگان درخواست می‌کنم که یک مجمعی برای تفکر دیجیتال ایجاد کنیم.
یک نماینده مجلس از تهیه یک طرح دوفوریتی برای ممنوعیت برگزاری افطاری با استفاده از هزینه‌های دولتی خبر داد.