19
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398
شماره 7650
سیاست
23023610
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تشکر ویژه حضرتی از ترامپ!

در حاشیه سیاست
الیاس حضرتی، عضو فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگویی، با اشاره به تحریم نفتی اخیر آمریکا علیه ایران اظهار کرد: ما باید به‌صورت ویژه از آقای ترامپ تشکر کنیم زیرا یک کار خیر ماندگار و اساسی برای جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد.
ویژه
علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فشارهای آمریکا علیه ایران گفت: من فکر می‌کنم اگر مردم چند‌ماه دیگر هم مقاومت کنند آنها مجبور خواهند شد از روش در پیش گرفته خود دست بردارند و قطعا آن زمان ایران به‌عنوان کشوری مؤثر و قدرتمند‌تر در دنیا شناخته خواهد شد.
حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» گفته که بستن تنگه هرمز 3 مرحله دارد: مرحله اول بحث کنترل آن توسط ایران است که الان عملا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور دارد و هرگونه ترددی را در داخل تنگه هرمز کنترل می‌کند.
سیدمحمد صدر، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با جماران، با اشاره به سخنان اخیر وزیر امور خارجه درباره اقدامات تیم «ب» و احتمال موفقیت آن تیم در ایجاد یک درگیری نظامی با ایران گفت: با شناختی که از ترامپ دارم، از آنجا که اقتصاد برای او بسیار مهم و زیربنایی بوده و از هزینه‌های یک جنگ تمام عیار نظامی نیز به خوبی باخبر است، بعید به‌نظر می‌رسد که تحت‌تأثیر گروه «ب» قرار گیرد.
قضایی
عباس جعفری‌دولت‌آبادی با نزدیک به یک دهه حضور در پست دادستانی تهران جای خود را به علی القاصی مهر، رئیس‌کل دادگستری استان فارس می‌دهد.
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر درباره گرانی اقلام مایحتاج مردم به ایلنا گفت:‌ ستاد تنظیم بازار اول خود را تنظیم کند و بعد در میدان حضور یابد.
حمید زرآبادی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مشکلات موجود در نحوه توزیع گوشت دولتی به خانه ملت گفت: هم‌اکنون سرپرست خانوارها نمی‌توانند با کارت ملی فرزندان خود، سهمیه گوشت دولتی آنان را دریافت کند چراکه تحویل سهمیه ماهانه گوشت دولتی تنها با حضور شخص ممکن است.
در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری اصلاحات در سال 98چه گذشت

سکوت در قبال انتخابات

احزاب
اولین نشست شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در سال 98با حضور قریب‌الاتفاق اعضا و ریاست محمدرضا عارف در ساختمان بنیاد امید ایرانیان برگزار شد.

یادداشت اینستاگرامی وزیر درباره ترور

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیرکشور در یادداشتی به‌دنبال شهادت یک روحانی در همدان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بهترین روش اعمال محدودیت هدفمند در فضای مجازی، کنترل مداوم و دقیق مردم در انتشار مطالب و تصاویر و همچنین گزارش سریع تخلفات به مراجع ذیصلاح است.
همدلی کودکانه
همدلی کودکانه
مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام مصطفی قاسمی؛ طلبه‌ای که به ضرب گلوله توسط یکی از اشرار سابقه‌دار همدان به قتل رسید، دیروز در همدان برگزار شد.
نکته روز
رمضان سال گذشته تازه یکسال از دولت دوم روحانی گذشته بود که برخی سلبریتی‌ها، چهره‌های سینما و تلویزیون با اعلام تحریم ضیافت افطاری رئیس‌جمهور با هنرمندان بر طبل پشیمانی کوفته و از خاکستر نارضایتی‌های دی‌ماه 96آتش روشن کردند.

سردرگمی حلقه تیم B در برابر ظریف

در حاشیه سیاست
عطاءالله مهاجرانی، وزیر فرهنگ دولت اصلاحات در حساب توییتری خود نوشت: «واکنش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، دلیل روشن و نشانه آشکاری است که حلقه تیمB، در برابر اظهارات دکتر ظریف سردرگم مانده‌اند.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
هدایت‌الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس: طبق شنیده‌ها در دفتر وزیر نفت برای نیروی‌های خدماتی حسابی باز شده است...
جواد کریمی قدوسی، از چهره‌های جبهه پایداری در مجلس، در حساب شخصی‌اش در توییتر خطاب به محمدجواد آذری جهرمی- وزیر ارتباطات- نوشت: «وزیر ارتباطات شما در آزمون اطاعت از ولایت مردود شدید. وظیفه دفاع از کیان اسلام و مقابله با اوباش داخلی و خارجی در فضای مجازی به گردن شماست، شما و آقای روحانی باید پاسخ خون‌های ریخته شده در اهواز و همدان را بدهید؛ شما که در جلسه رأی اعتماد مجلس قول دادید در اطاعت از نظام در برابر زورگویی‌ها پیشتازباشید.»
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی حواشی رخ داده در مسابقه فوتبال تیم‌های پرسپولیس و سپاهان را نشانگر عدم‌توفیق نهادهای تربیتی جامعه عنوان کرد.