24
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398
شماره 7650
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ارتباطات چهره به چهره فرهنگی

نگاه
نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در طول برگزاری خود به کانون ارتباطات و فعالیت‌های مهم فرهنگی تبدیل شده است.
ویژه
زبان فارسی همواره از دو سو مورد هجمه قرار گرفته است.
جهان معاصر به طراحان گرافیک و کار، فعالیت، زاویه دید و نگرش آنها به موضوعات و قضایای پیرامون نیاز دارد.
شخصیت اصلی این رمان 393صفحه‌ای «جینی» 11ساله اصلا توقع ندارد تابستان را در خانه روستایی پدربزرگ و مادربزرگش بگذراند ولی درنهایت او و برادرش «ارنی» که بزرگ‌تر است باید در مزرعه بابابزرگ سخت کار کنند.
طرح روز
نگاه امروز
لنکشایر: مادربزرگ بریتانیایی درحالی‌که کنار کلیسا نشسته بود متوجه شد سارقی اسکوتر ویلچر برقی او را دزدیده و در حال فرار است.
بمبئی: ۲۰ دانش‌آموز در هند، از زمان اعلام نتایج آزمون آموزش متوسطه BIE از هفته گذشته تاکنون به‌دلیل کسب نتایج نامطلوب در امتحانات خودکشی کرده‌اند.

عکس روز

عکس روز
گزارش تصویری دیلی‌میل روایتگر کودکان افغان درگیر جنگ است
پاپوش‌ پلیس آرژانتین برای موش‌ها

پاپوش‌ پلیس آرژانتین برای موش‌ها

بوینوس آیرس: مأموران پلیس در منطقه پیلار در حومه بوینوس آیرس، پایتخت آرژانتین ادعا کردند موش‌ها نیم‌تن مخدر ماری‌جوانا را خورده و از بین برده‌اند
هراس از قارچ‌ در ایستگاه فضایی
هراس از قارچ‌ در ایستگاه فضایی
نیویورک: پس از کشف گونه‌‌ای خطرناک از قارچ‌‌های موسوم‌‌ به مایکتوکسین در ایستگاه فضایی بین‌‌المللی نگرانی درباره رشد آنها در فضا افزایش یافته است.
مهارت
محدود کردن کودک در فضای خاص مانند اتاق یا حمام ازجمله تنبیهات نادرستی است که متأسفانه توسط والدین انجام می‌شود.

مِنّت

قصه‌های کهن
از صحبتِ یارانِ دمشقم ملالتی پدید آمده بود؛ سر در بیابانِ قدس نهادم و با حیوانات انس گرفتم تا وقتی که اسیر فرنگ شدم، در خندقِ طرابلس با جهودانم به کار گل بداشتند.

کِلک

کِلک
نقاشی می‌کنم چون دمی ندارم که آن را بجنبانم. سگ‌ها و گربه‌ها و دیگر حیوانات با استعداد دارای دم هستند
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
سیزدهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ عبید زاکانی، چهارشنبه یازدهم اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ با سخنرانی حمید طاهری، مدرس دانشگاه، به بررسی«مولفه‌های زبانی طنز در آثار عبید» اختصاص دارد.
محققان برای نخستین‌‌بار خبر از تولید پلاستیک بازیافتی داده‌اند. به‌گزارش تک اسپات، پلاستیک از مولکول‌هایی به نام مونومر تولید شده که در ترکیب با یکدیگر به پلیمر مبدل می‌شوند.
این میوه از قرن ۱۵میلادی به انگلستان وارد شد اما قبل از آن، کلمه لیمو در زبان‌های دیگری مثل ایتالیایی، فرانسوی، اسپانیایی هم ورود کرده بود.