19
سه شنبه 3 اردیبهشت 1398
شماره 7644
سیاست
23023610
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

انتقاد از کودک‌همسری

کافه مجلس
نماینده مردم اردبیل در مجلس در نطق میان‌دستور با انتقاد از پدیده کودک‌همسری و ازدواج کودکان، گفت: در کنار وضعیت وخیم اقتصادی با انواع معضلات اجتماعی روبه‌رو هستیم؛ در کشور به کودکان اجازه ازدواج داده می‌شود و ۱۷ درصد ازدواج کشور را دختران زیر ۱۸ سال به‌خود اختصاص می‌دهند.
ویژه
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده اصولگرای مجلس دیروز در بخش تذکرات کتبی به مسئولان دولت 3 تذکر به وزیر اقتصاد، وزیرصنعت، معدن و تجارت و وزیر کار داده بود که در 2مورد آن ادبیاتی آمرانه و غیرمتعارف به‌کار رفته بود.
محمدرضا صباغیان‌بافقی در جلسه علنی روز گذشته مجلس با بیان اینکه تذکرات شفاهی و کتبی نتیجه‌ای بر بهبود معیشت مردم نداشت، گفت: در ایام تعطیلات بازدیدی از یکی از بازارهای تهران داشتم، در آنجا علاوه بر اینکه اجناس گران بود، نظارتی نیز بر بازار وجود نداشت.
دیپلماسی
جزئیات منتشرشده از دیدار محرمانه وزیر خارجه آمریکا با جمعی از فعالان ایرانی-آمریکایی نشان می‌دهد که دولت ترامپ برنامه‌ای برای حمله نظامی به ایران ندارد.
در اخبار روایت‌شده است که بزرگ‌ترین هیأت حاضر در نشست اتحادیه بین‌المجالس که از 18فروردین در قطر برگزار شد، مربوط به هیأت ایرانی بود که با ترکیبی بیش از 50 نفر احتمالا 54نفر در این نشست حضور پیدا کرده بودند.
حسین جابری انصاری و رضا طلایی نیک، معاونین پارلمانی وزارت خارجه و وزارت دفاع در مجلس؛ این دو شاید معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها در بهارستان باشند.

دعوت فوری از کارشناسان سپاه به مجلس

طرح دوفوریتی اقدام متقابل علیه آمریکا برای بازبینی به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شد
مجلس
جزئیات طرح دوفوریتی اقدام متقابل علیه آمریکا که در10ماده تنظیم شده بود، در صحن بهارستان برگشت خورد و برای بازبینی و اعمال اصلاحاتی بر مبنای منافع کشور به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع شد.

وزیر دفاع به روسیه می‌رود

وزیر دفاع به دعوت رسمی ارتشبد سرگئی شویگو، وزیر دفاع فدراسیون روسیه امروز، سه‌شنبه برای سخنرانی در کنفرانس امنیتی روسیه که با حضور 80کشور جهان برپا می‌شود وارد مسکو خواهد شد.
چه‌کسی بودجه را گروگان گرفت؟!
حسام الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور: من اگر به‌جای دانشجویان امروز بودم به‌دنبال برگزاری دوره‌های مختلف بودجه‌خوانی و کسب اطلاعات بیشتر درباره بودجه می‌رفتم.
کافه مجلس
نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه با اشاره به وضعیت آب دریاچه ارومیه، گفت: بارندگی‌های اخیر وضعیت دریاچه ارومیه را بهبود بخشید، اما عملکرد ستاد مرگ آذربایجان ستاد احیای دریاچه ارومیه بسیار کوچک و ناچیز بود.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس در پاسخ به تذکر حمیدرضا حاجی‌بابایی که دیروز در صحن علنی گفته بود دولت افزایش حقوق کارکنان را در سال جدید اجرا نمی‌کند، گفت: قانون شوخی‌بردار نیست و دولت باید مصوبات مجلس را اجرا کند.
احمد محمدی‌انارکی، نماینده رفسنجان در مجلس گفت: ملخ‌ها نهایتا تا اوایل خرداد از کشور خارج می‌شوند اما بیش از حضورشان در مناطق مختلف کشور، تخم‌ریزی‌شان مهم است؛ به‌نحوی که این نگرانی وجود دارد که اگر در ایران تخم‌ریزی کنند قطعا سال آینده به جای اینکه عربستان کانون حضور ملخ‌ها باشد، ایران خواهد بود.
قاسم احمدی‌لاشکی، عضو کمیسیون آموزش مجلس از جلسه خصوصی برخی نمایندگان مجلس با علی لاریجانی، رئیس مجلس خبر داده و گفته است: موضوع این جلسه درباره تغییر در نحوه برگزاری کنکور است.