• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
یکشنبه 20 بهمن 1398
کد مطلب : 94766
+
-

روی خط انتخابات

قانون شفافیت ابلاغ شد

جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور اعلام کرد: قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی توسط رئیس‌جمهور به وزارت کشور ابلاغ شده است. رئیس ستاد انتخابات کشور عنوان کرد: ما هم قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی را به استان‌ها و ستاد انتخابات سراسر کشور ابلاغ کردیم تا بخشی از این قانون را که می‌توان‌ در این دوره اجرایی کرد، صورت گیرد. این اقدام عمدتا ناظر بر این است که خود نامزدها حسابی را باز کنند و آن را به فرمانداری‌های ما اعلام کنند و این شماره در سامانه جامع انتخابات ثبت خواهد شد.(مهر)

پیشنهاد بازنگری در مصوبه اصلاح‌طلبان

در پی تأیید صلاحیت 3 چهره اصلاح‌طلب (محمدعلی  فشانی، محمدحسین مقیمی و افشین اعلا) توسط شورای نگهبان، اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی، گفت: اگر تأیید صلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب ادامه داشته باشد به‌نحوی که امکان ارائه لیست باشد، شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان می‌تواند ارائه لیست را مورد بررسی مجدد قرار دهد. پیش از این شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اعلام کرده بود که به‌دلیل ردصلاحیت چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبان، امکان ارائه لیست انتخاباتی از سوی این جریان امکان‌پذیر نیست.(فارس)

حزب اصولگرا در آستانه آتش به اختیاری

حسین کنعانی‌مقدم، دبیرکل حزب اصولگرای «سبز ایران»، گفت: چنانچه شورای ائتلاف به یک لیست واحد دست پیدا نکند، آتش به اختیار عمل می‌کند و با لیست مستقل وارد گود رقابت می‌شود.(خبرآنلاین)

مواجهه روحانی با مجلس اصولگرا

یدالله طاهرنژاد، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در پیش‌بینی خود از نتایج انتخابات مجلس یازدهم، گفت: وقتی در بیش از 150حوزه انتخابیه رقابت نیست، به این معنی است که اکثریت مجلس به‌دست یک جناح خواهد افتاد. طاهرنژاد با اشاره به افزایش فشار بر دولت درصورت تشکیل مجلس یکدست اصولگرا گفت: دولت با تشکیل مجلس اصولگرا یا باید تسلیم و همراه شود، که با روحیات آقای روحانی خیلی سازگار نیست، یا خود را آماده تحمل شداید کند.(اعتمادآنلاین)

سهم‌جناح اصلاح‌طلب در مجلس آینده

علی صوفی، فعال سیاسی با این اعتقاد که از یک نظر نتیجه انتخابات پیش‌رو کاملا مشخص است، گفت: به لحاظ جناحی نتیجه انتخابات مشخص است. اصلاح‌طلبان سهمی در مجلس آینده نخواهند داشت چون کاندیدایی ندارند که لیستی ارائه دهند و جریان اصولگرایی مجلس را به‌دست می‌گیرد.(ایسنا)

این خبر را به اشتراک بگذارید