• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 14 دی 1398
کد مطلب : 92006
+
-

برنده‌ها و بازنده‌های آبی

برنده‌ها و بازنده‌های آبی

فرهاد مجیدی، چند هفته پس از آنکه در یک پست اینستاگرامی گفت فقط به دعوت هواداران، حاضر است روی نیمکت استقلال بنشیند، با حکم هیأت مدیره، سرمربی این تیم شد.مجیدی جای آندره‌آ استراماچونی ایتالیایی را گرفت، مردی که بسیاری از استقلالی‌ها هنوز نمی‌دانند باید به‌خاطر یک نیم فصل درخشان قدردان او باشند یا به‌دلیل ترک ناگهانی تیم و سرگردانی یک ماهه، مواخذه‌اش کنند.گفته می‌شود استراماچونی در آخرین تماس‌هایی که با برخی از ستاره‌های استقلال داشته، همچنان خودش را راغب به بازگشت نشان داده. او حتی مذاکرات اخیر وکیلش با رئیس‌هیأت مدیره استقلال و همراهانش در قطر را هم زیر سؤال برده و گفته از این مذاکرات بی‌اطلاع بوده است.این ادعا در شرایطی است که استقلالی‌ها مدعی‌اند شواهدی دارند که نشان می‌دهد مذاکرات به پیشنهاد مدیر برنامه‌های استراماچونی بوده و او از جزئیات توافق 9بندی با وکیل این مربی ایتالیایی هم خبردار شده است.
داستان استراماچونی هر چه بود، با انتخاب قابل ‌پیش‌بینی فرهاد مجیدی به پایان رسید. این ماجرا اما چند برنده و بازنده داشت:
  اسماعیل خلیل‌زاده: او رئیس ‌هیأت مدیره استقلال بود و بعد از استعفای امیرحسین فتحی، سرپرست مدیرعاملی این باشگاه هم شد. خلیل‌زاده در میان هواداران استقلال منتقدان زیادی داشت، اما به‌نظر می‌رسد در مقایسه با برخی دیگر از بازیگران یک‌ماه اخیر، باید در گروه برنده‌ها دسته‌بندی شود. مردی که گفته می‌شود توانسته تا اندازه‌ای دل بازیکنان را هم به‌دست بیاورد. نشانه‌اش هم یکی از مصاحبه‌های وریا غفوری بود. کاپیتان استقلال گفت شناختی از فتح‌الله‌زاده ندارد، اما تلویحا از خلیل‌زاده ابراز رضایت کرد.
  علی فتح‌الله‌زاده: در قامت یک ناجی وارد هیأت‌مدیره استقلال شد. بسیاری معتقدند بازگشت این چهره جنجالی، تنها به‌خاطر فشار هواداران بوده و وزیر ورزش اعتقادی به او نداشته است. با وجود این او با یک اشتباه استراتژیک، در فهرست بازنده‌ها قرار گرفت. حرف‌هایی که فتح‌الله‌زاده در یک برنامه تلویزیونی زد، باعث شد استراماچونی یکی از شرط‌های بازگشتش را خروج او از هیأت مدیره اعلام کند.فتح‌الله‌زاده که امیدوار بود مدیرعامل شود، حتی حاضر شد از خلیل‌زاده هم تمجید کند. نتیجه‌ فعالیت‌هایش اما چیزی جز انتشار مدارک بازنشستگی‌اش نبود.
  علی خطیر: اگر مذاکرات دوحه نتیجه می‌داد و استراماچونی دوباره روی نیمکت استقلال می‌نشست، سخت می‌شد او را از باشگاه دور کرد. شکست دوحه، بیش از همه شکست او و رحمان رضایی بود. از این پس احتمالا کمتر کسی به خطیر اعتماد خواهد کرد. فراموش نکنیم او در رختکن استقلال هم مخالفان جدی دارد.
  امیرحسین فتحی، میرشاد ماجدی، کامران منزوی: شاید اگر دوستی دیرینه با وزیر ورزش در میان نبود، فتحی نه‌تنها مدیرعاملی که عضویت در هیأت‌مدیره استقلال را هم باید از دست می‌داد. او بازنده است اما با اصرار وزیر هنوز لباس برنده‌ها را به تن دارد.ماجدی استعفا داد اما کسی به‌خاطر این تصمیم او را ستایش نکرد. بسیاری معتقدند این بازیکن سابق استقلال، فقط یک صندلی هیأت مدیره را اشغال کرده بود، بدون هیچ کارایی خاصی.مثل ماجدی و فتحی، منزوی هم شایعه برکناری‌اش از هیأت مدیره به گوش می‌رسید و می‌رسد. او اما استعفا نداده و هنوز هم برکنار نشده است.
  عبدالرضا موسوی: یکی از ده‌ها پولداری که در سال‌های اخیر وارد فوتبال ایران شده‌اند، اما درباره نقش مثبت‌شان تردید زیاد است. موسوی عصر پنجشنبه گذشته، عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال شد. تنها چیزی که از او می‌دانیم این است که رئیس هیأت مدیره هواپیمایی زاگرس، مالک هتل داریوش کیش، پارک دلفین کیش، و چند هتل و مجموعه اقتصادی دیگر است.احتمالا او انتخاب شده که مشکلات مالی استقلال را حل کند. فعلا باید نامش را در فهرست برنده‌ها نوشت.
  هواداران استقلال: بازنده‌های بزرگ! در فضای مجازی، بارها فریب خوردند و برای این و آن زنده‌باد و مرده‌باد گفتند. فحش دادند و فحش شنیدند. دستاوردش چه بود؟ تیمشان در این چند هفته، بدون سرمربی 5امتیاز مهم از دست داد. حالا هم نومیدانه باید به انتظار بنشینند. آیا فرهاد مجیدی موفق خواهد شد؟ آیا می‌تواند از پلی‌آف لیگ قهرمانان و به فاصله چند هفته، داربی تهران برنده بیرون بیاید؟ 


پیش‌شرط مجیدی: تسویه مالی با بازیکنان
گفته می‌شود یکی از دلایلی که باعث شده استراماچونی به تهران برنگردد، از بین رفتن جایگاه قبلی‌اش در رختکن استقلال بوده. براساس شنیده‌ها او متوجه شده که بازیکنان تیم از دستش دلخورند و سخت بتواند دوباره اعتمادشان را به‌دست بیاورد.براساس شنیده‌ها فرهاد مجیدی هم اگرچه چهره محبوب هواداران استقلال است، اما در رختکن تیم نسبت به موفقیتش تردید وجود دارد. شاید با علم به همین موضوع است که مجیدی یکی از پیش‌شرط‌هایش را تسویه حساب مالی باشگاه با بازیکنان تیم قرار داده است.بازیکنان استقلال معتقدند ماجراهای استراماچونی بر مشکلات مالی آنها سایه انداخته است. مجیدی اگر بتواند باشگاه را متقاعد کند که بدهی‌اش به بازیکنان را بپردازد، قدمی بزرگ برداشته است.

پشت پرده دلخوری نامجو مطلق
مجید نامجو مطلق، ستاره دهه60 و اوایل دهه70 استقلال، ساعتی پس از آنکه به‌عنوان یکی از دستیاران فرهاد مجیدی معرفی شد، ادعا کرد که کسی با او در این‌باره حرفی نزده است.یک منبع آگاه در باشگاه استقلال می‌گوید مجیدی با نامجومطلق حرف زده و با او به توافق رسیده بود، اما این مربی انتظار داشته، قبل از اعلام رسمی خبر، مدیران باشگاه هم با او به توافق برسند.سایت باشگاه استقلال بهزاد غلامپور، صالح مصطفوی، یک بدنساز انگلیسی و یک مربی اسپانیایی را دیگر اعضای کادر مربیگری استقلال معرفی کرده است. گفته می‌شود بدنساز انگلیسی موردنظر، استیو جونز است که در زمان مربیگری علیرضا منصوریان هم با استقلال همکاری کرده است. گفته می‌شود برخی از بازیکنان استقلال که آن زمان هم در تیم حضور داشته‌اند، جونز را مربی توانمندی می‌دانند و از این انتخاب خوشحالند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید