• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 71113
+
-

۳۰۴ اثر به جشنواره «دف نوای رحمت» رسید

304 اثر از استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه نهمین جشنواره سراسری دف‌نوازی «دف نوای رحمت» ارسال شده است. به گزارش ایرنا، رئیس حوزه هنری کردستان اظهار کرد: این تعداد اثر از هنرمندان دف‌نواز۳۰ استان کشور و در بخش‌های تک‌نوازی، گروه‌نوازی و مولودی‌خوانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. «امین مرادی» افزود: ۲۴۲ اثر از آثار رسیده به این دوره از جشنواره در بخش تک‌نوازی و ۶۲ اثر نیز در بخش‌های مولودی‌خوانی و گروه‌نوازی بوده است.

وی یادآور شد: نهمین جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت با شعار «هنر، همگرایی و مهربانی» در راستای تحقق اهداف والای نظام مقدس اسلامی برگزار می‌شود.  این مسئول ترویج مضامین و مفاهیم رفیع اسلامی و انسانی، کشف و حمایت از استعدادهای جوان، مقابله با تهاجم فرهنگی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری فاخر و خلق و تولید آثار هنری فاخر و نمونه برای ابلاغ تعالیم اسلامی را از جمله اهداف این جشنواره اعلام کرد.

دبیر جشنواره دف نوای رحمت با اشاره به برنامه‌های جنبی این دوره از جشنواره یادآور شد: برگزاری نمایشگاه عکس دوره‌های گذشته و نمایشگاه موسیقی، برگزاری ورکشاپ و نشست‌های تخصصی از جمله برنامه‌های جنبی پیش‌بینی شده در این دوره از جشنواره است. نهمین جشنواره بین‌المللی دف‌نوازی دف نوای رحمت از ۲۲ تا ۲۴ مرداد جاری توسط حوزه هنری استان کردستان در سنندج برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید