• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 71106
+
-

505 روستادر اولویت رفع مشکلات زیر ساختی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه از شناسایی و اولویت‌بندی 505 روستای گردشگرپذیر استان و احصای مشکلات زیرساختی این روستاها خبر داد. به گزارش ایسنا «امید قادری» گفت: بنا به اهمیت این روستاها و میزان جذابیتی که برای گردشگران دارند، آنها را به 3 گروه تقسیم کرده‌ایم.

وی افزود: بر این اساس 100 روستا با ظرفیت‌های بالا، 200 روستا با ظرفیت‌های متوسط و 200 روستای هم با ظرفیت‌های کمتر در حوزه گردشگری در استان داریم.  مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه مهم‌ترین شاخص برای انتخاب روستاهای گردشگری در استان را بافت تاریخی و نوع معماری سنتی، داشتن اکوتوریسم و طبیعت زیبا و حفظ فرهنگ اصیل بومی منطقه در این روستاها عنوان کرد.

وی با بیان این‌که گام بعدی پس از شناسایی و اولویت‌بندی این روستاها، تکمیل زیرساخت‌های آنهاست، عنوان کرد: طبق ارزیابی‌هایی که کارشناسان ما انجام داده‌اند، در حال حاضر مهم‌ترین مشکلاتی که در این روستاها داریم در حوزه‌های آب و فاضلاب، راه دسترسی، آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت است که باید تا قبل از رویداد بین‌المللی گردشگری کرمانشاه 2020 رفع شوند.  قادری اظهار کرد: لیست 505 روستای شناسایی شده را به همراه مشکلات زیرساختی که دارند به دستگاه‌های اجرایی استان داده‌ایم تا رفع مشکلات آنها را در دستور کار و اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

وی با بیان این‌که رفع مشکلات زیرساختی روستاهای هدف گردشگری قطعا به اعتبارات بالایی نیاز دارد، یادآور شد: حدود 2 ماه است که تخصیص بودجه دستگاه‌های اجرایی با تاخیر مواجه شده که امیدواریم با تزریق به موقع اعتبارات به‌سرعت کار تکمیل زیرساخت‌ها در روستاهای هدف گردشگری استان شروع شود.  قادری همچنین بر تسریع در فرایند صدور مجوزها و افزایش نظارت‌ها بر تاسیسات گردشگری تاکید کرد.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید