• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 71108
+
-

‌تحول ‌در اقتصاد کرمانشاه با اجرای 65 مگاپروژه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه از احصای 65 مگاپروژه در استان در قالب 129 پروژه عمرانی و اقتصادی برای تحقق اهداف سند اقتصاد مقاومتی استان خبر داد. به گزارش ایسنا «حبیب‌الله وفایی» با اشاره به مشکلات اقتصادی استان در بسیاری از حوزه‌ها گفت: نرخ بیکاری استان طی سه، چهار دهه گذشته همواره در رتبه‌های بالای کشوری قرار داشته و برای مدت طولانی همواره در رتبه اول بیکاری کشور قرار داشتیم. 

وی افزود: هرچند سیر بیکاری استان طی چند ماه گذشته روند نزولی به خود گرفته، اما همچنان نرخ بیکاری استان بالاتر از میانگین کشور است و با نرخ 7/14 درصد در حال حاضر در رتبه پنجم کشوری قرار داریم. وفایی تصریح کرد: در شاخص نرخ تورم نیز با 4/46 درصد در جایگاه بیست‌و‌سوم کشور قرار داریم.

وی به پایین بودن نرخ درآمد سرانه استان نیز اشاره کرد و افزود: متوسط درآمد سرانه سال گذشته در کشور 5/22میلیون تومان و در استان حدود 5/15میلیون تومان بود.  رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه در ادامه از تدوین سند اقتصاد مقاومتی استان با هدف بهبود وضعیت شاخص‌های اقتصادی استان خبر داد و افزود: این سند بر اساس اسناد بالادستی تهیه شده و در تدوین آن از همکاری و نظر همه دستگاه‌های استان بهره گرفته شده است.

 وی به ترکیب اقتصادی استان هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سهم بخش کشاورزی از اقتصاد استان 6/17 درصد، بخش صنعت بیش از 20 درصد و بخش خدمات 62 درصد است و طبق هدف‌گذاری صورت گرفته در این سند باید سهم بخش کشاورزی به 28 درصد و سهم بخش صنعت به 22 درصد برسد و طبیعتا از سهم بخش خدمات در اقتصاد استان کاسته می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: با این ترکیب جدید تلاش داریم که در سال جدید 31 هزار شغل جدید ایجاد کنیم و بیکاری استان را 3 درصد کاهش دهیم.  وی افزود: برای رسیدن به اهداف خود با هماهنگی دستگاه‌ها 65 مگاپروژه در قالب 129 پروژه عمرانی و اقتصادی احصا شده و قرار است تمام منابع بودجه‌ای استان به صورت تلفیقی روی این پروژه‌ها متمرکز شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید