• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63894
+
-

تاکید فرماندار گرگان بر مدیریت پسماند

فرماندار گرگان با اشاره به ضرورت اجرای طرح تفکیک زباله گفت: شهرداران نسبت به مدیریت پسماند در این شهرستان توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش ایسنا «محمد حمیدی» در جلسه کارگروه مدیریت پسماند گرگان اظهار کرد: تخلیه نخاله‌های ساختمانی باید با مدیریت و نظارت شهرداری‌ها انجام شود. 

در این زمینه باید دستگاه‌های مربوطه به ویژه راه و شهرسازی، محیط‌زیست و منابع طبیعی با همکاری دستگاه قضایی با متخلفان برخورد قاطع قانونی داشته باشند. 

وی به موضوع جمع‌آوری پسماندهای روستایی اشاره کرد و گفت: کمیته پسماند باید روی جمع‌آوری به موقع زباله‌های روستایی نظارت کامل داشته باشد و اداره حفاظت محیط زیست نیز براساس یک برنامه مدون بازدیدهای لازم را انجام دهد. 

حمیدی در خصوص بی‌خطر‌سازی زباله‌های بیمارستانی به عنوان یکی از دغدغه‌ها بیان کرد: جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی با همکاری و تعامل شهرداری، اداره حفاظت محیط‌زیست و شبکه بهداشت به منظور بی‌خطرسازی آنها و جلوگیری از آسیب به محیط‌زیست ضروری است.

فرماندار، اداره حفاظت محیط‌زیست را به عنوان دبیر کارگروه پسماند شهرستانی مکلف کرد با همکاری شبکه بهداشت و شهرداری و پایش مراکز پزشکی و شناسایی آنها نسبت به کنترل پسماندهای پزشکی و بی‌خطرسازی آنها اقدام کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید