• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63893
+
-

اجرای طرح «بانویار» در روستاهای گرگان

فرماندار گرگان با اشاره به این‌که توانمندی بانوان برای تقویت استحکام بنیان خانواده، نیاز جامعه امروز است، گفت: طرح «بانویار» با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد اشتغال در روستاهای گرگان اجرا می‌شود.

 به گزارش تسنیم «محمد حمیدی» در همایش اجرای طرح «بانویار» در روستاهای شهرستان گرگان در توسکستان اظهار کرد: هدف از این طرح این است که بانوان روستایی بتوانند مشاغل خانه‌محور را توسعه دهند.

فرماندار گفت: اشتغال خانه‌محور اقدامی در جهت تقویت اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و ایجاد درآمد پایدار برای خانواده است.

وی اظهار کرد: امروز شاهدیم بانوان همانند مردان به صورت برابر در فعالیت‌های اجتماعی حضور دارند و نیاز است بیشتر خودشان را باور کنند.

این مسئول افزود: در آینده نزدیک با اجرای طرح «بانویار» شاهد خواهیم بود که از تعداد بانوان بیکار کاسته و یک شغل خوب در منزل با درآمد پایدار برای آنان ایجاد شود.
حمیدی ادامه داد: لازمه اجرای این طرح، آموزش بانوان و دریافت مدارک معتبر از سوی ادارات متولی امر است که در گام نخست اداره فنی و حرفه‌ای این مسئولیت را برعهده گرفته و نیاز است بانوان نیز در این کلاس‌ها حضور فعالی داشته باشند. 

وی اظهار کرد: توسعه گلخانه‌ها و گیاهان دارویی در روستاها از مواردی است که بانوان می‌توانند در این زمینه‌ها فعالیت کنند. 

دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در کوتاه‌ترین زمان به استعلام‌ها جواب دهند و برای حمایت از آنان اقدام کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید