• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 26 دی 1397
کد مطلب : 44870
+
-

پاسخ مسئولان

پاسخ مسئولان
پاسخ مسئولان

هیچ دانش‌آموز عشایری آنفلوآنزا ندارد
روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به پیام مردمی مندرج در تاریخ دوم دی‌ماه 97تحت عنوان «دانش‌آموزان عشایر نیازمند خدمات پزشکی» با موضوع شیوع بیماری آنفلوآنزا بین دانش‌آموزان مدرسه عشایری دوره اول شهید مدنی لرستان و ابتلای 7دانش‌آموز به نوع شدید این بیماری، پاسخ داده است:

«در استان لرستان 2 مدرسه عشایری با نام شهید مدنی وجود دارد که یکی از این مدارس در منطقه اولاد قباد کوهدشت با تعداد 14دانش‌آموز در مقطع ابتدایی دایر است. فاصله مدرسه مذکور تا خانه‌بهداشت تحت پوشش 2کیلومتر و تا نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامعه روستایی 12کیلومتر است که دانش‌آموزان به‌طور ماهانه توسط بهورز معاینه می‌شوند. طبق گزارش تیم اعزامی در مورخ 4دی‌ماه سال‌جاری از یک هفته قبل از گزارش موردی از ابتلا به آنفلوآنزا در این مدرسه مشاهده نشده است.

مدرسه عشایری دیگر، مدرسه شبانه‌روزی شهید مدنی منطقه سفیدخانی شهرستان دلفان با 45دانش‌آموز است. فاصله این مدرسه تا نزدیک‌ترین خانه بهداشت 100متر و تا مرکز خدمات جامعه روستایی 35کیلومتر است. براساس آخرین بازدید بهورز در تاریخ 27آذرماه هیچ‌گونه موردی از ابتلا به آنفلوآنزا مشاهده نشده است. در بازدید بعدی به عمل آمده در تاریخ 4دی ماه تمام دانش‌آموزان مدرسه از نظر ابتلا به آنفلوآنزا و برخی بیماری‌های دیگر مورد معاینه پزشک و تیم سلامت قرار گرفتند که مورد خاصی مشاهده نشد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید