• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 3 دی 1397
کد مطلب : 42169
+
-

دو شهر‌ک با یک دنیا مشکل

نبود آسفالت، قطعی و افت فشار آب و وجود سگ‌های ولگرد از مشکلات شهرک‌های کوثر و چمران است

محله
دو شهر‌ک با یک دنیا مشکل

خدیجه ستارزاده|  البرز-خبرنگار:


دو شهرک همجوار کوثر و چمران که بین امامزاده محمد(ع) و شهرک پردیسان کرج قرار دارند با وجود قرار داشتن در محدوده شهری با مشکلات فراوانی مواجه هستند که با وجود پیگیری‌های مکرر و مراجعه به شهرداران وقت هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

 نبود آسفالت، گرد و غبار فراوان در تابستان و گلی شدن در فصول بارش، قطعی و افت فشار آب، وجود سگ‌های ولگرد در محله، وجود یک مرکز نگهداری گوسفند، یک مرغداری مخروبه، اخطار هر روزه مبنی بر قطع آب و برق و نبود بهداشت محیط از مشکلاتی است که اهالی خواهان رسیدگی مسئولان به آنها هستند.

 یکی از ساکنان شهرک کوثر می‌گوید: این شهرک از کمترین امکانات شهری نیز محروم و سال‌هاست کوچک‌ترین تغییری در آن داده نشده، ظاهرا از چشم مسئولان دور مانده است. 


دریاچه‌ای در محدوده زندگی

«مرسل نعیمی» با اشاره به خیابان خاکی در ورودی شهرک که بخشی از آن مانند دریاچه‌ای پرآب شده است، می‌گوید: در تابستان گرد و خاک و در پاییز و زمستان گل و لای این محدوده باعث دردسر اهالی شده است. خانه‌های محل حتی اگر هر روز هم گردگیری و نظافت شود، باز هم تمیز نمی‌مانند.
نعیمی می‌افزاید: البته همه قسمت‌های کوچه‌های فرعی هم آسفالت نیست و جدول‌کشی ندارد.
وی که ساکن کوچه 150 متری گل‌هاست، می‌گوید: فرزندم دچار آلرژی و بیماری ریوی شده و مدام تحت درمان است. اگر توانایی و شرایط جابه‌جایی به محلی دیگر را داشتم، سال‌ها قبل از این منطقه می‌رفتم. 
این شهروند وجود سگ‌های ولگرد را از دیگر مشکلات محله عنوان می‌کند و می‌افزاید: از ترس نمی‌توانیم فرزندانمان را تنها به مدرسه بفرستیم. 


آلودگی مرکز بازیافت زباله در منطقه سکونت

نعیمی می‌افزاید: یک چهاردیواری در محله وجود دارد که مرکز جمع‌آوری زباله‌های بازیافتی شده و به آلودگی و مشکلات این منطقه افزوده است. وی با اشاره به یک مرکز نگهداری گوسفند در این شهرک می‌گوید: اینجا به ظاهر شهر است اما هیچ نظارتی بر مشکلات و خواسته‌های مردم نیست.

نعیمی بیان می‌کند: از سال 89 در این منطقه ساکن شده‌ و در این سال‌ها بارها به شهرداری منطقه 5 مراجعه کرده‌ و درخواست رسیدگی به مشکلات را داده‌ام اما نتیجه‌ای نگرفته‌ام. چند روز قبل شهرداری جدید منطقه از شهرک بازدید کرد و قول رسیدگی داد، امیدوارم قول این شهردار مانند مدیران قبلی شهرداری نباشد و این بار به مردم این منطقه اهمیت داده شود.
نعیمی با بیان این‌که همیشه مشکل افت فشار و گاهی هم قطعی آب داریم، می‌افزاید: به طور مرتب اخطار قطعی آب و برق برایمان می‌آید، در حالی‌که حق انشعاب آب و برق را پرداخت کرده‌ایم، اما هر روز در نگرانی قطعی آب و برق به سر می‌بریم. 


بلاتکلیفی پارک محله

یکی از ساکنان «شهرک چمران» می‌گوید: بهداشت محیط در این منطقه زیر صفر است و نظافت آن به طور مرتب انجام نمی‌شود. به علت بیابانی و خاکی بودن منطقه حتی اگر نظافت به طور مرتب انجام شود، به چشم نمی‌آید.

«محبوبه عزیزی» می‌افزاید: فضای سبز یا پارک کوچک محله که تنها دلخوشی اهالی است، هیچ امکاناتی ندارد. بارها از شهرداری درخواست کرده‌ایم حداقل اجازه دهد خودمان در محوطه درختکاری و آن را سرسبز و آباد کنیم، اما موافقت نکرده‌اند و خودشان هم به آن رسیدگی نمی‌کنند.  عزیزی می‌گوید: زباله‌ها نیز به طور مرتب جمع‌آوری نمی‌شود و سگ و گربه‌ها کیسه‌های زباله را پاره و پخش می‌کنند.  وی نبود سرعت‌گیر در بلوار کنار شهرک را از دیگر مشکلات عنوان می‌کند و می‌گوید: بالا بودن سرعت خودروها باعث تصادفات زیادی می‌شود و به علت نبود پل عابر پیاده، اهالی با ترس از خیابان عبور می‌کنند. 

عزیزی می‌افزاید: یک مرغداری که اکنون مخروبه و بلاتکلیف شده است نیز در این منطقه محل تجمع معتادان و باعث ناامنی شده است. در بازدیدی که چند روز پیش شهردار و معاونانش از این محدوده داشتند این مشکلات را مطرح کردیم و امیدوارم به آنها رسیدگی شود. 

اخطار به مالکان مرکز بازیافت و نگهداری گوسفند
معاون خدمات شهر منطقه 5 شهرداری کرج اظهار می‌کند: طبق هماهنگی و درخواست شهروندان، با شهردار منطقه از این دو شهرک بازدید و مشکلات و خواسته‌های آنها را بررسی کردیم. 

«حامد حسینی» می‌گوید: در مورد مرکز بازیافتی که در شهرک کوثر قرار دارد اخطار جمع‌آوری دادیم تا به مالک ابلاغ شود. چنانچه مالک به جمع‌آوری آن اقدام نکند با گرفتن حکم دادستانی برای جمع‌آوری آن اقدام خواهیم کرد. همچنین به مالک محل نگهداری گوسفندان اخطار جمع‌آوری داده شد.

حسینی با بیان این‌که سازمان پسماند متولی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد است، می‌گوید: با پسماند برای رسیدگی و جمع‌آوری سگ‌ها از این منطقه مکاتبه کردیم تا در اسرع وقت برای حل این مشکل رسیدگی شود. 


زمین خاکی مالک شخصی دارد

حسینی در مورد زمین خاکی که اکنون با بارش‌ها آب در آن جمع می‌شود، می‌گوید: این زمین که بخشی از خیابان به نظر می‌آید مالک دارد و برای تعیین تکلیف آن با مالک جلسه‌ای برگزار شد.  وی با بیان این‌که طبق نقشه‌های بررسی‌شده در واحد فنی و شهرسازی تا یک متر مانده به خانه‌های این منطقه، زمین متعلق به شخص است، اظهار می‌کند: تا روشن شدن وضعیت تملک این زمین مقرر شد به طور موقت، تراشه آسفالت در این خیابان ریخته شود. 
معاون خدمات شهر منطقه 5 شهرداری کرج می‌افزاید: پس از توافق و حصول نتیجه با مالک، این زمین به عنوان خیابان و مسیر درست می‌شود. 
 حسینی در مورد پارک بین شهرک‌های کوثر و چمران می‌گوید: این زمین هم بخشی از زمین شخصی است که تا تعیین تکلیف مالکیت آن نمی‌توان اقدامی کرد، اما در صورت توافق شهرداری با مالک شاید برای تبدیل و بهسازی آن به یک پارک مناسب اقدام شود.
وی با تاکید بر این‌که حل برخی از این معضلات زمان‌بر است، می‌افزاید: مواردی را که بتوان به فوریت به آن پرداخت در اولویت قرار دادیم.


رسیدگی شهرداری  به مشکلات اهالی

معاون خدمات شهری  منطقه 5 شهرداری کرج در مورد مرغداری مخروبه منطقه چمران می‌گوید: بخشی از این مرغداری پاکسازی شد و برای تخریب باقیمانده سوله‌ها که محل تجمع معتادان است باید مکاتبه شود تا دستور تخریب آن را بگیریم.   «حامد حسینی» درخصوص معضل آب و برق این خانه‌ها می‌گوید: در سال‌های گذشته و به مرور زمان این ساخت‌وسازهای غیرمجاز انجام شده که اکنون با این مشکل مواجه هستند اما برای رفع آنها اقدامات لازم انجام خواهد شد. وی درباره ساخت پل هوایی عابر پیاده نیز می‌گوید: با توجه به این‌که این طرح‌ها مربوط به شهرداری مرکز است، مقرر شد این درخواست را مکاتبه کنیم اما در مورد سرعت‌گیر در این محدوده، واحد عمرانی منطقه اقدام خواهد کرد. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید