• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 27 آذر 1397
کد مطلب : 41343
+
-

شب یلدا با «اتاق تاریک»

آیا سلطنت کمدی‌ها در اکران97 با مارموز ادامه پیدا می‌کند

شب یلدا با «اتاق تاریک»

نمایش فیلم‌های «مغزهای کوچک زنگ‌زده» هومن سیدی و «هشتگ» رحیم بهبودی، براساس آخرین مصوبات شورای صنفی نمایش، تنها در پردیس‌های سینمایی ادامه دارد و از چهارشنبه، 28 آذر، پنجمین ساخته روح‌الله حجازی با عنوان «اتاق تاریک» به جمع فیلم‌های در حال اکران می‌پیوندد.
به گزارش همشهری، در آخرین روزهای پاییزی و آغاز زمستان «اتاق تاریک» اکران خود را در سرگروهی آزادی در حالی آغاز می‌کند که 14فیلم‌ دیگر همچنان روی پرده هستند و فروش متوسط آنها حکایت از گیشه‌های نسبتا سرد این روزها دارد. «اتاق تاریک» پنجمین فیلم بلند سینمایی روح‌الله حجازی است و روایتگر داستان فرهاد و هاله است که فصل جدید زندگی خود را آغاز کرده‌اند و این سرآغاز تغییرات دیگری است که آنها را در مواجهه با مسائل جدیدی قرار می‌دهد.‌‎ ساره بیات و ساعد سهیلی با معرفی بازیگر خردسال سیدعلیرضا میرسالاری بازیگران این فیلم هستند.
یکی از فیلم‌هایی که می‌تواند برگ برنده این روزهای سینمای ایران باشد، «مارموز» کمال تبریزی است. این فیلم با مضمونی کمدی و سیاسی روایتگر داستان زندگی شخصی به نام «قدرت» با بازی حامد بهداد است که سودای رسیدن به قدرت را دارد. اکران این فیلم 6 روز است که آغاز شده و باید دید می‌تواند لقب پرفروش‌ترین فیلم زمستان را رقم بزند؟
با اینکه «مغزهای کوچک زنگ‌زده» این هفته با سینماها خداحافظی می‌کند اما همچنان با اکران خود در برخی سالن‌های سینما فروش داشته است. این فیلم در یازدهمین هفته اکران خود به نسبت دیگر فیلم‌ها همچنان فروش خود را دارد. از دیگر فیلم‌هایی که اکران آنها از 7 هفته گذشته و همچنان روی پرده سینماها هستند، می‌توان به «پیشونی سفید 2» جواد هاشمی و «لس‌آنجلس تهران» تینا پاکروان اشاره کرد.
در هفته گذشته هم 3 فیلم جدید وارد گردونه اکران شدند. «بمب» پیمان معادی، «کلمبوس» هاتف علیمردانی و «میلیونر میامی» مصطفی احمدی فیلم‌هایی هستند که بیش از یک هفته از شروع اکران آنها می‌گذرد، «بمب» با فروش بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان در صدر قرار گرفته، همچنین فیلم طنز «کلمبوس» در این مدت فروش 690 میلیون تومانی خود را داشته، از فیلم‌هایی که پیش‌بینی می‌شد اکران موفقی در گیشه داشته باشند، می‌توان به «خانم یایا» عبدالرضا کاهانی اشاره کرد اما این فیلم با گذشت 4 هفته از اکرانش نتوانست در گیشه رضایت سازندگانش را به‌دست آورد. «سرو زیر آب» محمدعلی باشه‌آهنگر و «آستیگمات» مجیدرضا مصطفوی 2 فیلمی هستند که از اکران آنها 3 هفته می‌گذرد و باید دید با توجه به استقبال و فروش گیشه می‌توانند بیشتر از 7 هفته اکران خود را ادامه بدهند؟
همچنین غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش از اکران فیلم‌های کودک نیز خبر داده و به همشهری می‌گوید: «در آخرین جلسه شورای صنفی تأکید شد تا برای سرگروه‌هایی که هیچ قراردادی ندارند، قرارداد فیلم کودک ارائه شود.» هم‌اکنون علاوه بر اکران «پاستاریونی» سهیل موفق، نمایش انیمیشن «امین و اکوان» نیز آغاز شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید