• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 18 آذر 1397
کد مطلب : 40156
+
-

با ماندن قلعه‌نویی می‌توانستیم قهرمان شویم

با ماندن قلعه‌نویی می‌توانستیم قهرمان شویم

امیرحسین اعظمی

ذوب‌آهن که فصل گذشته نایب‌قهرمان لیگ برتر شد، امسال نتایج خوبی نگرفته و حتی انتخاب علیرضا منصوریان هم این تیم را از بحران خارج نکرده است. این در حالی است که خیلی‌ها معتقدند سعید آذری، مدیرعامل باشگاه در ابتدای فصل با آوردن امید نمازی انتخاب اشتباهی انجام داد. با قاسم حدادی‌فر، کاپیتان ذوب‌آهن درخصوص شرایط بحرانی این تیم صحبت کردیم که او به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ داد. حدادی‌فر تاکید می‌کند که اگر کادر فنی فصل گذشته حفظ می‌شد این تیم می‌توانست امسال در لیگ برتر قهرمان شود.
   چرا ذوب‌آهن امسال اینقدر بد نتیجه گرفته؟
نمی‌دانم چه بگویم. متأسفانه امسال در نتیجه‌گیری ضعیف عمل‌کردیم و در خیلی از بازی‌ها هم عملکرد خوبی نداشتیم. امیدوارم که در نیم‌فصل دوم همه‌‌چیز را جبران کنیم.
   حضور منصوریان هم که ظاهرا شوک مثبتی به تیم نداد؟
خب، ایشان 3 بازی روی نیمکت تیم نشسته است و نیاز به زمان دارد. وقتی هم تیم روی دور نتیجه نگرفتن باشد، طبیعتا تمرکز و روحیه بازیکنان به هم می‌ریزد. ما باید آخرین بازی نیم‌فصل را ببریم و در نیم‌فصل دوم هم خودمان را تقویت کنیم.
   بازی‌های شما نشان می‌دهد که بازیکنان روحیه جنگندگی ندارند. خودت این را قبول داری؟
من گفتم که این به‌خاطر نتیجه نگرفتن است. البته قبول دارم که خودمان باید این شرایط را تغییر بدهیم.
   به‌نظر تو منصوریان انتخاب خوبی بود؟
به هر حال این تصمیمی بود که باشگاه گرفت و من نمی‌توانم در این زمینه صحبت کنم. امیدوارم که آقای منصوریان در کارشان موفق باشند و باید از زحمات آقای نمازی هم تشکر کنم. او هم از لحاظ فنی مربی خوبی بود و تلاش کرد تا تیم نتیجه بگیرد.
   فصل جاری برای تو تا الان چطور پیش رفته است؟
فصل برای من خوب شروع شد ولی در ادامه یکی در میان بازی کردم. البته وقتی تیم خوب نتیجه نمی‌گیرد این موضوع در عملکرد همه بازیکنان تاثیر منفی می‌گذارد. در تیم ما کسی نمی‌تواند ادعا کند که عملکرد خوبی داشته است.
   برخی معتقدند باشگاه در ابتدای فصل نباید نمازی را به‌دلیل ناآشنایی با شرایط فوتبال ایران، انتخاب می‌کرد. نظر تو چیست؟
نظر خاصی ندارم. من بازیکن هستم و نباید در مورد مربی صحبت کنم. نمازی هم دوست داشت تیم موفق شود ولی شاید با فوتبال ایران زیاد آشنا نبود یا اینکه مشکلات دیگری وجود داشت. 
   قبول داری جای خالی تبریزی در ذوب‌آهن احساس می‌شود؟
او برای تیم ما بازیکن تاثیرگذاری بود و در لیگ برتر و لیگ قهرمانان گل‌های حساسی برای ذوب‌آهن زد. انتخاب تبریزی این بود که به استقلال برود و من برایش آرزوی موفقیت دارم. دوست دارم تبریزی به ذوب‌آهن برگردد ولی این فقط علاقه من است و خودش بهترین تصمیم‌گیرنده است.
   سعید آذری مدتی قبل گفته بود که برخی بازیکنان ذوب‌آهن پررو شده‌اند و حتی از رشید مظاهری هم به‌شدت انتقاد کرد. نظر تو در مورد حرف‌های آذری چیست؟
نمی‌‌توانم در مورد حرف‌های آذری قضاوتی داشته باشم. ایشان خودش باید در مورد مصاحبه‌هایش صحبت کند و هر مدیری طرز فکر خاص خودش را دارد.
   قبول داری اگر قلعه‌نویی در ذوب‌آهن می‌ماند شرایط این تیم در فصل جدید بهتر می‌شد؟
خب، قلعه‌نویی یک سال در تیم ما بود و دیگر به‌صورت کامل از ذوب‌آهن شناخت داشت. ما نایب‌قهرمان شدیم و طبیعتا ثبات در فوتبال می‌تواند باعث موفقیت تیم شود. اگر قلعه‌نویی می‌ماند امسال می‌توانستیم قهرمان شویم ولی دلیل اینکه چرا ایشان جدا شد را نمی‌دانم. ما نمی‌دانیم چه اتفاقاتی افتاد که قلعه‌نویی رفت ولی الان دیگر صحبت در مورد گذشته فایده ندارد. ما باید تلاش کنیم تا ذوب‌آهن به روزهای اوج برگردد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید