• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 18 آذر 1397
کد مطلب : 40153
+
-

فوتبال همچنان در انتظار

پانزدهم آذرماه هم گذشت اما ماجرای بازنشسته‌های فدراسیون فوتبال به سرانجام نرسید. مهدی تاج، رئیس فدراسیون نیز برای دومین روز متوالی کاری در محل فدراسیون حاضر نشد تا ابهامات در این‌باره افزایش یابد. روز گذشته حتی خبری منتشر شد که نامه تعلیق فوتبال ایران آماده شده است؛ خبری که خیلی زود تکذیب شد و مشخص بود سرمنشأ آن به کجا برمی‌گردد.
اگرچه پیش از این عنوان شده بود مهدی تاج با استفاده از ماده60 جامعه ایثارگران اجازه ادامه فعالیت در فوتبال را پیدا کرده است اما به‌نظر می‌رسد هنوز این مجوز صادر نشده و یا به تأیید مراجع ذیربط نرسیده است. از سوی دیگر اعضای بازنشسته هیأت‌رئیسه هم هنوز تکلیف‌شان مشخص نشده است و هیچ‌کدام استعفا نکرده‌اند. براساس توافقاتی که از قبل بین رئیس فدراسیون و مسئولان وزارت ورزش صورت گرفته بود، قرار بر این بود که پس از مشخص شدن تکلیف رئیس فدراسیون، اعضای هیأت‌رئیسه از مسئولیت خود کناره‌گیری کنند اما هنوز این اتفاق رخ نداده است. البته محمدرضا ساکت، دبیرکل فدراسیون فوتبال از مسئولیتش کنار گذاشته شد تا یکی از پازل‌های معمای فدراسیون فوتبال حل شود اما هنوز تکلیف اعضای هیأت‌رئیسه مشخص نیست.
در عین حال اتفاقات فدراسیون والیبال هم در نوع خود جالب است و شاید بی‌شباهت به مسئله فدراسیون فوتبال نباشد. روز جمعه افشین داوری از سوی وزارت ورزش به‌عنوان سرپرست فدراسیون والیبال معرفی شد. مسعود سلطانی‌فر در شرایطی برای افشین داوری حکم زده است که احمد ضیایی استعفا نداده و روز شنبه هم در محل کار خود حاضر شد. با این حال اعلام شده مراسم معارفه افشین داوری روز یکشنبه برگزار خواهد شد! ضیایی که جزو مدیران بازنشسته ورزش است در این مدت تلاش کرد با استفاده از قانونی که مهدی تاج را در فدراسیون فوتبال ماندگار کرده است، در مسئولیت خود بماند اما دیوان عدالت اداری به نامه و درخواست او پاسخ مثبت نداد.
  عضو فراکسیون ورزش مجلس: استثنایی برای اعضای فدراسیون فوتبال نیست
همایون یوسفی، نماینده اهواز و عضو فراکسیون مجلس شورای اسلامی درباره عدم‌استعفای برخی از اعضای بازنشسته فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با همشهری تأکید کرد: «درخصوص قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها استثنایی در ورزش وجود ندارد و خود آقای تاج هم این موضوع را می‌داند. نه درباره فدراسیون فوتبال، نه سایر فدراسیون‌های ورزشی و همینطور وزارت ورزش قانون منع بازنشسته‌ها استثنایی ندارد و شامل همه افراد شاغل در حوزه ورزش می‌شود.»
وی ادامه داد: «مجلس شورای اسلامی هم نقش نظارتی خود را به‌خوبی در این حوزه انجام خواهد داد. بهتر است آقایان در فدراسیون فوتبال مصالح ملی را بیشتر درنظر بگیرند تا اینکه بخواهند به فکر منافع شخصی باشند.»
یوسفی درخصوص اینکه شنیده شده مهدی تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال جلسه‌ای با برخی از نمایندگان و اعضای مرکز پژوهش‌های مجلس دارد تا درباره این موضوع رایزنی شود گفت: «نه، جلسه‌ای قرار نیست برگزار شود؛ حداقل آقای تاج با من قرار ملاقاتی ندارد.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید