• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 3 آذر 1397
کد مطلب : 38525
+
-

اخبار فردا

یکشنبه 4 آذر
دوشنبه 5 آذر


جذاب‌ترین رقابت‌های باشگاهی در اروپا- پس از پایان دور مقدماتی رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا، بازی‌های باشگاهی از امشب در لیگ‌های معتبر اروپا پیگیری می‌شود. اغلب تیم‌های پرطرفدار اروپایی، امروز عصر و امشب با حریفان‌شان بازی می‌کنند. مهم‌ترین رویارویی امشب میان تیم‌های آتلتیکو مادرید و بارسلونا شکل می‌گیرد، ولی قرار است در این خبرها به رویدادهای مهم فردا بپردازیم. بنابراین می‌توانیم تماشای مسابقه 2تیم معروف فوتبال ایتالیا در هفته سیزدهم سری A را پیشنهاد بدهیم. فردا در ساعت11:30شب به وقت ایران، تیم‌های لاتزیو و میلان در ورزشگاه المپیک رم به رقابت می‌پردازند. هیچ‌یک از این دو تیم در فصل جاری نتوانسته‌اند رضایت هوادرانشان را جلب کنند. برنده این بازی حداقل به‌صورت موقت از بحران خارج می‌شود. البته مهم‌ترین مسابقه فردا شب برای اهالی فوتبال در ایران حتما رویارویی آمیان و مارسی در لیگ فرانسه است. سامان قدوس، ستاره این تیم محسوب می‌شود و او با درخشش برابر تیم معروف مارسی می‌تواند جایگاهی ویژه در قلب هواداران آمیان پیدا کند. دیگر مسابقه جذاب فردا شب هم میان تیم بورنموث و آرسنال برگزار می‌شود. طرفداران آرسنال در ایران امیدوارند تیم‌شان با تصاحب 3امتیاز این بازی، آنها را به ادامه فصل امیدوار کند.



آخرین روز از جشن مهربانی- جشن بهار مهربانی که به مناسبت ولادت حضرت محمد(ص) و هفته وحدت در نقاط 10‌گانه و میادین اصلی شهر تهران در حال برگزاری است، فردا به پایان می‌رسد. برای استفاده از برنامه‌های متنوع این جشن، می‌توانید به میدان امام‌حسین(ع)، فرهنگسرای ولاء، دریاچه خلیج‌فارس، منطقه گردشگری و فرهنگی عباس‌آباد، ایوان انتظار میدان ولیعصر، فرهنگسرای ملل، باغ‌موزه قصر، میدان آزادی، فرهنگسرای قرآن و فرهنگسرای شفق مراجعه کنید. علاوه بر این، جشنواره بین‌المللی پیامبر مهربانی(ص) نیز با حضور گروه‌های داخلی و خارجی از یک آذر شروع شده و فردا (۴ آذر ماه) به پایان می‌رسد. در این جشنواره، می‌توانید اجراهایی از گروه‌های موسیقی اقوام، دف‌نوازان کردستان، سیستان و بلوچستان، لرستان، خراسان، بوشهر، گیلان، گلستان و خوزستان و همچنین گروه‌های موسیقی‌ای از ترکیه، جمهوری آذربایجان، هندوستان، سوریه و عراق را در فرهنگسراهای منتخب نقاط ۱۰‌گانه تهران تماشا کنید.

هم قرمز، هم آبی- طرفداران استقلال و پرسپولیس فردا می‌توانند بازی‌های تیم‌های مورد علاقه‌شان را تماشا کنند. پرسپولیس در ساعت 3بعدازظهر برابر تیمی قرار می‌گیرد که مثل تیم‌های بزرگ پایتخت طرفداران فراوانی دارد. در سال‌های اخیر هواداران تراکتورسازی حضوری پرشور در ورزشگاه آزادی داشته‌اند. مسابقه فردا به‌دلیل حضور 2تیم پرسپولیس و تراکتورسازی در بالای جدول بسیار حساس است و حتما تماشاگران پرتعدادی را به آزادی می‌کشاند. بعد از این بازی هم در ساعت 5و 45دقیقه عصر تیم‌های استقلال خوزستان و استقلال تهران مسابقه‌ای خانوادگی ولی بی‌رحمانه را برگزار می‌کنند. استقلال خوزستان برای فرار از سقوط به لیگ یک، بازی می‌کند و استقلال تهران برای پایان اعتراض‌های هوادارانش به نتایج ناامید‌کننده در فصل جاری.

گزینه‌هایی در گالری‌های تهران- هر روز در گالری‌ها و فرهنگسراهای تهران گزینه‌های جذابی برای تماشا وجود دارد. پرسش روز این است که برای فردا و پس‌فردا چه برنامه‌هایی رو به پایان است و می‌توانیم از آخرین فرصت‌ها برای تماشای آنها استفاده کنیم؟ گزینه نخست می‌تواند نمایشگاه گروهی عکس باشد که در نگارخانه فرهنگسرای گلستان برپا شده. ۵ آذر‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۸ آخرین فرصت برای تماشای این نمایشگاه است. گزینه بعدی را می‌توانید در گالری والی تماشا کنید. پس از ۱۶سال، مجموعه‌ای از نقاشی‌های سیدمحمد فدوی در این گالری به نمایش گذاشته شده است. نمایشگاه نقاشی‌های ایرج اسکندری با عنوان «حکایت‌ شیرین» هم روز دوشنبه 5آذر در گالری ساربان به روز پایانی می‌رسد. اسکندری در این نمایشگاه به سراغ نقش‌مایه‌های ایرانی و مرور آثار کهن ادبیات فارسی رفته است.



مهمان جشنواره اقوام ایران‌زمین شوید- جشنواره فرهنگ اقوام ایران‌زمین امسال در 2شهر برگزار می‌شد. این جشنواره از 29آبان در گرگان آغاز شد و از فردا  تا 7آذر در گنبد کاووس ادامه دارد. محور این جشنواره، صنایع‌دستی، موسیقی و آیین‌های اقوام ایران‌زمین است. نمایشگاه صنایع‌دستی در این جشنواره با حضور ۳۱استان کشور برگزار می‌شود که ازجمله پرفروش‌ترین نمایشگاه‌های صنایع‌دستی ایران به‌شمار می‌آید. برای حضور در جشنواره موسیقی اقوام ایران‌زمین نیز ۱۷ استان اعلام آمادگی کرده‌اند. ضمن اینکه استان‌های صاحب سبک موسیقی بومی حضور فعالی در این رویداد دارند. به گفته ابراهیم کریمی -مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان- در زمان برگزاری جشنواره اقوام ایران‌زمین، هتل‌ها با تخفیف 30تا 50درصدی از مهمانان پذیرایی می‌کنند.



بیات و فردی مرکوری- فیلم «دست‌های آلوده» را سیروس الوند 19سال پیش ساخت. این فیلم در زمان خودش جزو فیلم‌های پرمخاطب به‌شمار می‌رفت اما برای مخاطب امروزی جز موسیقی‌اش احتمالا هیچ جذابیت دیگری باقی نمانده و پیشنهاد این شماره هم البته همین موسیقی فیلم دست‌های آلوده است. موسیقی این فیلم جزو آخرین کارهای بابک بیات به‌شمار می‌رود و ترانه‌اش هم از آن عاشقانه‌هایی است که هیچ نسلی را پس نمی‌زند. گوش‌سپردن به موسیقی فیلم دست‌های‌آلوده پیشنهادی است برای روز 5آذر (سالگرد بابک بیات). اما غیر از این، طرفداران موسیقی راک هم می‌توانند «کوئین» گوش بدهند. سوم آذر سالگرد درگذشت فردی مرکوری -خواننده و مؤسس گروه معروف کوئین- است. برای دستیابی به آلبوم‌های گروه کوئین 2راه پیش رویتان هست: مراجعه به موزیک‌بازهای قدیمی یا دانلود آثار از سایت‌های موزیک.

این خبر را به اشتراک بگذارید