• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
چهار شنبه 2 آبان 1397
کد مطلب : 35260
+
-

رسیدگی به پرونده مرگ فوتبالیست‌‌های یزدی روی دور کند

رسیدگی به پرونده مرگ فوتبالیست‌‌های یزدی روی دور کند


با گذشت بیش از 80روز از مرگ 2فوتبالیست نوجوان یزدی در اردوی گرجستان، مادر یکی از قربانیان از کندی روند رسیدگی به پرونده و آزادی متهمان با قید وثیقه می‌گوید.

به گزارش همشهری، 11مرداد امسال 12نوجوان 12ساله یزدی که همگی عضو مدرسه فوتبال آرمان کویر یزد بودند، از سوی مسئولان مدرسه فوتبال برای یک اردوی تفریحی راهی گرجستان شدند.

این اردو اما شروع هولناکی داشت و در همان روزهای نخست، وقتی فوتبالیست‌های نوجوان به همراه مترجمی که تنها فرد همراهشان بود برای تفریح به کنار دریاچه‌ای رفته بودند، حادثه‌ای هولناک رخ داد. 2نفر از فوتبالیست‌ها به نام‌های محمدحسین ورمزیار و امیرمحمد کاربخش هنگامی که سرگرم بازی کنار دریاچه بودند، برای آوردن توپ وارد دریاچه شده و هر دو غرق شدند و جانشان را از دست دادند.

این حادثه جنجال زیادی به راه انداخت و با شروع تحقیقات قضایی 3متهم در این پرونده دستگیر شدند. در ادامه شواهدی به‌دست آمد که نشان می‌داد مسئولان مدرسه فوتبال این اردو را با هدف رسیدن به ارز مسافرتی تدارک دیده بودند.

 به گفته رئیس‌کل دادگستری استان یزد، براساس تحقیقات اولیه، این باشگاه برای تأسیس مجوز داشته و از آغاز سال‌جاری زیرنظر اداره کل ورزش و جوانان فعال بوده اما طبق اعلام اداره کل ورزش و جوانان برای اعزام به‌عنوان اردوی ورزشی مجوز نداشته و در این زمینه تخطی کرده است.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد افزود: تحقیقات نشان می‌دهد که بیشترین انگیزه به‌خاطر موضوع استفاده از ارز و دریافت معادل ریالی آن بوده است. ظاهرا بابت هر دانش‌آموز ۵۰۰یورو ارز دریافت کرده‌اند و شاید یک‌دهم این مبلغ برای دانش‌آموزان هزینه شده باشد. پولی هم به دانش‌آموزان تعلق نگرفته است. علاوه بر این، طبق اظهار تعدادی از اولیای دانش‌آموزان، قسمتی از هزینه‌های اردو به‌عهده خانواده‌ها بوده و آنها را وادار کرده بودند که ۵۰دلار از بازار تهیه کرده و در اختیار فرزندانشان قرار دهند.

با این اطلاعات و شکایت خانواده قربانیان، رسیدگی به پرونده در دادسرای یزد آغاز شد. متهمان پرونده به زندان منتقل شدند و پرونده در دادسرا به جریان افتاد. اما حالا و با گذشت بیش از 80روز از حادثه، مادر محمدحسین ورمزیار از کندی رسیدگی به این پرونده گلایه دارد و می‌گوید: پسرم نخبه بود و علاوه بر فوتبال در درسش هم موفق بود. او تنها فرزندم بود و پس از این حادثه یک شب خواب راحت نداشته‌ام. مخصوصا وقتی شنیدم که متهمان پرونده که مقصر مرگ پسرم بوده‌اند با وثیقه آزاد شده‌ و حتی دوباره کارشان در مدرسه فوتبال را از سر گرفته‌اند که با اعتراض من، از ادامه کارشان ممانعت شد.

او ادامه می‌دهد: چند روز پیش که به دادسرا رفتم، بازپرس پرونده گفت به‌دلیل اینکه حادثه در گرجستان رخ داده، قرار است نامه‌ای برای پلیس و مقامات قضایی آن کشور فرستاده و از آنها درخواست شود که همه مستندات و شواهد موجود در پرونده را برای دادسرای یزد ارسال کنند. اما این نامه برای انجام ترجمه به تهران فرستاده شده و پس از ترجمه به گرجستان ارسال می‌شود و مشخص نیست چقدر زمان ببرد.

مادر محمدحسین ادامه می‌دهد: اگر ترجمه و ارسال یک نامه این همه زمان می‌برد، قطعا دریافت پاسخ و ترجمه پاسخ نیز زمان زیادی می‌برد و در این شرایط معلوم نیست محاکمه مقصران مرگ پسرم چند‌ماه دیگر انجام شود. حال آنکه تا زمان محاکمه، متهمان با سپردن وثیقه آزادند و هر بار با دیدن‌شان، داغ از دست دادن پسرم زنده می‌شود.

زن جوان تنها دلیلش از پیگیری پرونده مرگ پسرش را جلوگیری از تکرار حادثه‌ای مشابه برای خانواده‌ای دیگر عنوان می‌کند و می‌گوید: من نمی‌خواهم درد و رنجی که کشیدم را فرد دیگری بکشد. امیدوارم با محاکمه متهمان و مجازات آنها، هرگز شاهد این نباشیم که عده‌ای به‌خاطر سود خودشان با جان بچه‌های مردم بازی کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید