• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
چهار شنبه 2 آبان 1397
کد مطلب : 35255
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


  فراموشی قانون همسان‌سازی‌ حقوق
سلام. باتوجه به شکایات پی‌درپی بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی درخصوص عدم‌اجرای قانون معطل مانده همسان‌سازی‌ حقوق که 8سال از تصویب آن می‌گذرد و شما هم بارها این مشکل را در روزنامه پیگیری کرده‌اید، آیا وقت آن نرسیده تا مسئولان در دولت و مجلس نیم‌نگاهی هم به این قانون مصوب داشته باشند؟ لطفا منعکس کنید.
 

حسینی بازنشسته ازتهران


  کاهش ارزش پول ملی
سلام. افزایش بهای دلار و کاهش ارزش پول ملی شرایطی را به‌وجود آورده است که قدرت خرید یک توریست خارجی در ایران 2تا 3برابر شده ولی قدرت خرید یک مسافر ایرانی در خارج از کشور تا یک‌سوم کاهش یافته است! لطف کنید گزارشی در این‌باره بنویسید.
 
2565...0912


   جلوی زمین‌خواری‌ها را بگیرند
سلام. در سال‌های اخیر زمین‌خواران شمال کشور بعضا با همکاری دهیاری و شورای روستاها اقدام به فروش زمین‌های کشاورزی برای ساخت ویلاهای غیرقانونی در اراضی ملی کرده و می‌کنند و با کسی هم برخورد نمی‌شود. نیازی به اثبات گفته‌هایم نیست چون دیگر جنگلی در شمال کشور وجود ندارد که مورد تاخت وتاز این دلالان بومی قرار نگرفته باشد. به‌عنوان نمونه زمین‌خواران در منطقه محمودآباد چیزی از طبیعت برای آیندگان به یادگار نگذاشته‌اند! سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط چه زمانی می‌خواهند جلو این زمین‌خواری‌ها را بگیرند؟
 
3970...0912


  گلایه از صندوق رفاه دانشجویی
سلام. وقت بخیر. با اینکه بدهکاران میلیاردی معضلی بزرگ برای سیستم بانکی کشور شده‌اند اما صندوق رفاه دانشجویی به‌خاطر 400هزارتومان معوقه یک دانشجو که درحال پرداخت ماهانه اقساط است، پرونده احضاریه برای ضامنش گرفته است! انتظار نداریم دنبال معوقات نباشند ولی آیا راه دیگری به‌غیر از گرفتن احضاریه وجود نداشت. لطفا این گلایه را نیز منتشر کنید.
 
1036...0919


  اجحاف در حق مشتریان
باسلام. مدتی است برخی از فروشگاه‌های اینترنتی به تعهدات خود در قبال کالاهایی که در سایت به فروش گذاشته‌اند عمل نکرده و در حق مشتریان اجحاف می‌کنند؛ به‌عنوان نمونه یک هفته قبل از فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا، کالایی را که اعلام کرده بود در انبار موجود است با پرداخت مبلغ کالا و هزینه سفارش اکسپرس خریداری کردم. اما متأسفانه در موعد مقرر ارسال نکردند. وقتی پیگیری کردم گفتند نتوانستیم جنس مورد نظر را تأمین کنیم! وقتی اعتراض کردم گفتند مبلغ پرداختی را به حسابی واریز می‌کنیم و شما باید چند روز در نوبت بمانید تا به حسابتان واریز شود!  حالا با گذشت یک هفته نه‌تنها کالای درخواستی را نتوانسته‌ام تحویل بگیرم، بلکه باید برای هزینه‌ای که پرداخت کرده‌ام هم منتظر بمانم. البته این جدای از اتلاف وقتی است که از امثال من ضایع شده است. نکته جالب این است که اگر مشتری بدبخت دیگری مثل من الان همان کالا را بخواهد از این فروشگاه اینترنتی بگیرد همان جنس باز هم در سایت به‌عنوان «کالا در انبار موجود است» نشان داده می‌شود! برای شکایت به پلیس فتا مراجعه کردم گفتند به ما مربوط نمی‌شود! به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان مراجعه کردم گفتند پیگیری شکایت یک‌ماه طول می‌کشد! چرا مسئولان ذیربط به اینگونه اجحافی که در حق شهروندان می‌شود رسیدگی نمی‌کنند؟
 
بشردوست از تهران


  بر گرانفروشی‌ها نظارت کنند
سلام. مدتی است که مطالب روزنامه همشهری را مطالعه می‌کنم. اینکه به سلیقه‌های مختلف در روزنامه می‌پردازید خیلی خوب است و اینکه دقت دارید تا مردم از هر سلیقه و گرایشی بتوانند از مطالب روزنامه استفاده کنند، جای تشکر دارد. اما ما بازنشستگان انتظار داریم بیش از این به مشکلات ما که این روزها به لحاظ اقتصادی و هزینه‌های روزمره گرفتار هستیم، بپردازید. باور کنید بسیاری از خانواده‌ها با حقوق و دریافتی‌های اندکی که دارند از پانزدهم ماه به بعد با هزاران مشکل هزینه‌هایشان را تأمین می‌کنند. مسئولان باید اقدامات و سخنانی که به‌عنوان وعده به مردم می‌دهند در عمل هم پیاده کنند، به گرانفروشی‌ها نظارت داشته باشند و با کسانی که در حق مردم اجحاف می‌کنند بدون هیچ ملاحظه‌ای برخورد کنند.
 
یک بازنشسته از تهران


  گلایه از شهرداری منطقه5
باسلام. اخیرا در منطقه5 بلوار شهید ستاری شمالی، نرسیده به بلوار شهید خلیل‌آبادی، تابلو کوچه بن‌بست نیلوفر پانزدهم را (که 25سال به این نام بوده است) تغییر داده و تابلو جدیدی به نام شقایق را جایگزین تابلو قبلی کرده‌اند. در برخی موارد تغییر نام خیابان‌ها و کوچه‌ها کاری متداول است، اما این سؤال برای ساکنان این کوچه محفوظ است که این تغییر نام بر چه مبنایی صورت گرفته است؟ از مسئولان ذیربط در شهرداری منطقه درخواست رسیدگی داریم.
 
صادقی از ساکنان محل


  درخواست از شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری
باسلام. مدت‌هاست عرضه نامتعارف دخانیات توسط کیوسک‌ مطبوعاتی روبه‌روی دبیرستان نمونه دولتی جاویدان، در خیابان شهید‌بهشتی بعد از دانشکده اقتصاد، باعث نگرانی اولیای دانش‌آموزان این دبیرستان شده است. این درحالی است که برابر مجوزهای ارائه شده، دکه‌داران حق فروش سیگار را نداشته و علاوه بر آن فروش سیگار به افراد زیر 18سال نیز ممنوع است. اما متأسفانه برخی از کیوسک‌های سطح شهر که عنوان دکه مطبوعاتی را یدک می‌کشند و طبق قانون باید فقط روزنامه‌های سراسری و محلی را جهت عرضه در اختیار داشته باشند، هم‌اکنون فرسنگ‌ها از رسالت اصلی خود دور شده‌اند. از شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران درخواست می‌کنیم برای حل این مشکل اقدامی بکنند.
 
گلایه تعدادی از اولیای دانش‌آموزان

ستون بامردم پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا با نظرات خود که بیشتر جنبه عمومی دارد با ما در ارتباط باشید.

این خبر را به اشتراک بگذارید