• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
چهار شنبه 2 آبان 1397
کد مطلب : 35252
+
-

عملیات ضربتی برای دستگیری ۲۴۰ شرور

سن 45نفر از افراد دستگیرشده کمتر از 18سال بود

داخلی
عملیات ضربتی برای دستگیری ۲۴۰ شرور


۲۴۰ نفر از اراذل و اوباش پایتخت در طرح ضربتی پلیس دستگیر شدند. در بین آنها چهره فردی مشهور که کلیپ‌‌های رجز‌خوانی‌اش فضای مجازی را پر کرده و در اینستاگرام فالوئرهای زیادی دارد به چشم می‌خورد. به گزارش همشهری، این عملیات توسط مأموران پلیس امنیت پایتخت و طی 48ساعت در سراسر تهران انجام شد. سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران گفت: در این عملیات مأموران راهی ۲۱۰واحد صنفی همچون باشگاه‌ها و قهوه‌خانه‌ها و همچنین ۶۸ پارک و تفرجگاه شدند و در مجموع ۲۴۰نفر از اراذل و اوباش، افراد زورگیر، مزاحمین نوامیس، متجاوزین به عنف، تشویش‌کنندگان اذهان عمومی و... را دستگیر کردند. وی با بیان اینکه ۴۵ نفر از افراد دستگیر شده کمتر از ۱۸ سال داشته و پس از گرفتن تعهد به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند، گفت: ۵۱ نفر از دستگیر‌شدگان نیز دارای سوابق متعدد اوباش‌گری و ایجاد مزاحمت بودند که پیش از این بارها دستگیر شده و به زندان افتاده بودند. وی گفت: از این افراد ۱۰ کلت کمری، ۲ قبضه کلاشنیکف، ۲نارنجک دست‌ساز، ده‌ها فشنگ و ۶۴ قبضه انواع سلاح سرد کشف و ضبط شد.


۳۳۳ هزار جلد کتاب غیرمجاز
برخورد با ناشران کتاب‌های ضاله و غیرمجاز نیز از دیگر اقدامات پلیس در این طرح بود. مأموران در عملیاتی که در نقاط مختلف پایتخت اجرا کردند بیش از ۳۳۳هزار جلد کتاب غیرمجاز و ضاله کشف کردند. به گفته سردار رحیمی، این کتاب‌ها در ۱۶ انبار قرار داشتند و قرار بود بین حدود ۹۰۰ دستفروش در سراسر کشور توزیع شوند که با کشف این محموله ۱۵ متهم نیز دستگیر شدند. این افراد کتاب‌های غیرمجاز و دارای محتویات نامناسب را تکثیر کرده یا اینکه کتاب‌های پرفروش و مطرح را بدون اجازه ناشر تکثیر می‌کردند و با قیمتی پایین‌تر می‌فروختند که پلیس در راستای حمایت از ناشران و صنوف با آنان برخورد کرد.


بازداشت قاچاقچی قاتل در مرز
یکی از متهمانی که در طرح دیروز توسط مأموران پلیس امنیت تهران دستگیر شد، قاچاقچی معروف پایتخت به نام سهراب است. او 40سال دارد و پیش از این 15بار به اتهام جرایم مختلف مانند تجاوز به عنف، شرارت، درگیری مسلحانه، ‌قتل و قاچاق مواد دستگیر و به زندان رفته است. خودش حاضر به صحبت کردن با خبرنگاران نیست اما به گفته افسر پرونده‌اش، این مرد جوان سال 90درجریان اختلاف مالی برسر معامله مواد‌مخدر، فردی را با شلیک گلوله به قتل رساند و به زندان افتاد. سهراب اما موفق شد پیش از محاکمه از اولیای دم رضایت بگیرد و با پرداخت دیه از زندان آزاد شود. اما این پایان ماجرا نبود. متهم که بنگاه خرید و فروش خودرو به همراه یک خانه ویلایی در خیابان فرشته و دو خودروی پورشه و بنز گران‌قیمت دارد با هرکس دچار اختلاف می‌شد نوچه‌هایش را اجیر می‌کرد تا از فرد مورد نظر انتقام بگیرند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که او طی یک سال از 300نفر با ایجاد درگیری و شلیک گلوله زهر چشم گرفته است. آخرین فردی که قربانی نقشه انتقام‌جویی این مرد شده، مغازه‌داری بود که از او مواد خریده بود. در جریان این اختلاف مرد قاچاقچی به همراه 4نفر از نوچه‌هایش به مقابل مغازه وی رفته و او را به‌شدت کتک زده بودند. علاوه بر این، شیشه‌های مغازه را شکسته و گلوله‌ای به تابلوی مغازه او شلیک کردند تا اینکه تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و 2روز پیش در مرز به دام افتادند.


نارنجک و اسلحه در مخفیگاه قاچاقچی
ماموران در این طرح از مخفیگاه یک قاچاقچی مواد‌مخدر تعدادی اسلحه و نارنجک دست ساز کشف کردند اما متهم پرونده همچنان تحت تعقیب پلیس و فراری است. متهم تحت تعقیب، آشپزخانه تولید شیشه و مواد روانگردان داشت اما یک سال پیش دستگیر شد و به زندان افتاد. او چند روز پیش از زندان آزاد شد و فعالیت مجرمانه خود را از سر گرفت اما با 3نفر بر سر معامله سنگین مواد‌مخدر دچار اختلاف و برای انتقام‌جویی به همراه نوچه‌اش، با تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت با آنها درگیرشد. پس از آن نیز متواری شد که پلیس از مخفیگاهش نارنجک و اسلحه کشف کرد.


دستگیری شرور مطرح
هانی، معروف به هانی کرده، یکی از اشرار معروف کشور است که بارها به اتهام شرارت، درگیری و کری‌خوانی در فضای مجازی دستگیر شده است. او یکی دیگر از افراد دستگیر شده در طرح پلیس است. آخرین بار یک‌ماه پیش کلیپ رجزخوانی و کری‌خوانی‌های این مرد در فضای مجازی منتشر شد و از همان زمان، وی تحت تعقیب پلیس امنیت پایتخت قرار گرفت تا اینکه دستگیر شد. او اما مدعی است که بی‌گناه است و حاضر به گفت‌وگو با خبرنگاران نشد.


خودسوزی، فرضیه اصلی مرگ دکتر هکی



رئیس پلیس تهران درباره پرونده مرگ دردناک دکتر فرشید هکی که جسد سوخته‌اش داخل ماشینش پیدا شده بود گفت: چهارشنبه گذشته به مأموران کلانتری باغ فیض اطلاع داده شد که خودرویی با جنازه‌ای سوخته در داخل آن کشف شده است که بلافاصله مأموران به محل رها شدن این خودرو در یکی از خیابان‌های غرب تهران رفتند. وی با بیان اینکه پس از شناسایی هویت جانباخته خانواده این فرد احضار شده و مورد پرسش قرار گرفته‌اند گفت: همزمان، اقدامات از طریق پزشکی قانونی نیز انجام شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اظهارات خانواده جانباخته افزود: در تحقیقات از خانواده این فرد، مشخص شد وی مدتی است دچار ناراحتی بوده و حتی چندین بار نیز اعلام کرده بود که قصد پایان دادن به زندگی خود را دارد. رحیمی افزود: بخش‌هایی از گزارش پزشکی قانونی نیز به پلیس واصل شد که براساس آن مشخص شد ریه‌های این فرد پر از دود بوده و طبق نظریه صریح پزشکی قانونی این فرد اقدام به‌خودسوزی کرده است. همچنین طبق این گزارش، هیچ نشانه‌ای مبنی بر اصابت و جراحت ناشی از جسم تیز و چاقو در بدن این فرد وجود نداشت. رحیمی با بیان اینکه تحقیقات در این زمینه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: تحقیقات پلیس در این خصوص ادامه دارد و آنچه گفته شد گزارش‌هایی است که تا این لحظه به‌دست ما رسیده است. وی درباره شایعه‌سازی‌ها و اتهاماتی که پس از این حادثه مطرح شد، گفت: دستگاه قضایی حتما با تشویش‌کنندگان اذهان عمومی و شایعه‌پراکنان برخورد خواهد کرد و اجازه نخواهد داد تا قاتلان کودکان یمنی و تروریست‌ها دست به چنین اتهامات و فضاسازی‌هایی بزنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید