• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 24 خرداد 1397
کد مطلب : 19760
+
-

هیچ مجوزی برای ساخت پلاسکو صادر نشده است

ماجرای ساخت دوباره ساختمان پلاسکو همچنان ادامه دارد. در جدیدترین خبر، معاون نظارت شورای شهر تهران نسبت به خبر کلنگ‌زنی ساختمان جدید پلاسکو واکنش نشان داد.

افشین حبیب‌زاده به ایسنا گفت: از نظر مقررات هرگونه عملیات عمرانی و ساختمان‌سازی‌ باید با کسب مجوز از شهرداری تهران باشد. به‌صورت شفاهی از سرپرست سابق معاونت شهرسازی در مورد مجوز ساخت پلاسکو سؤال پرسیدم و گفته شد که هیچ مجوزی برای ساخت پلاسکو و یا حتی گودبرداری آن صادر نشده است. اگر کلنگ زنی نمایشی باشد نمی‌توانند این اقدام را انجام دهند و می‌توانند فیلمبرداری و عکاسی کنند، اما عملیات اجرایی را نمی‌‌توانند بدون مجوز شهرداری آغاز کنند.

حبیب‌زاده گفت که چندی پیش شورای شهر تهران مصوبه‌ای درباره ساختمان پلاسکو داشت و توضیح داد: ما در شورا تصویب کردیم که حقوق مکتسبه همه مالکان باید در ساخت ساختمان جدید پلاسکو لحاظ شود و مالک می‌تواند با همان متراژ، همان زمین و با همان طبقات ساختمان جدیدی را بسازد، اما حالا اینکه بنیاد قصد دارد زمین را گسترش دهد و یا سطح اشغال را افزایش دهد و یا تعداد زیرزمین‌ها را افزایش دهد این بحث دیگری است و مطمئنا پروانه متناسب با مقررات ملی ساختمان صادر می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید