• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 24 خرداد 1397
کد مطلب : 19727
+
-

بدهی و درگیری در بوکس

بدهی و درگیری در بوکس

محسن محمودصفری|  
 افزایش سهمیه بوکسورها در بازی‌های آسیایی جاکارتا در حالی از سه نفر به پنج نفر افزایش یافته است که حواشی زیادی پیرامون این رشته به وجود آمده است. درگیری در جلسه پنج نفره و عدم تسویه حساب فدراسیون با رستوران آکادمی المپیک که بدهی 80 میلیونی را به همراه داشته برخی حاشیه‌های این روزهای  فدراسیون بوکس به‌شمار می‌رود.
    درگیری در جلسه 5 نفره
برخی‌ رسانه‌ها روز گذشته خبر دادند در جلسه‌ای که در فدراسیون بوکس برگزار شده است درگیری لفظی صورت گرفته که در نهایت منجر به قهر بعضی از افراد حاضر در جلسه شده است. این‌طور بازتاب داده شده بود:«پس از مطرح شدن موضوع افزایش سهمیه‌های تیم ملی بوکس از سه ملی‌پوش به پنج بوکسور برای حضور در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا، گویا جلسه‌ای پنج نفره به میزبانی فدراسیون بوکس برگزار شده است تا در خصوص انتخاب نفرات اعزامی تصمیمات نهایی از سوی کادرفنی و سرمربی تیم ملی گرفته شود. یک منبع موثق اعلام کرد این جلسه سه‌شنبه 22 خرداد ماه 1397 با حضور حسین ثوری رییس فدراسیون بوکس، ناصر طالبی نایب رییس فدراسیون، علیرضا کلانتری دبیر فدراسیون، اکبر احدی سرمربی تیم ملی بزرگسالان و همچنین عیسی گل‌محمدی سرپرست تیم ملی بوکس به میزبانی فدراسیون برگزار شده است که به دلیل درگیری لفظی شدید بین گل‌محمدی و طالبی پایان خوشی نداشته است.» حسین ثوری، رییس فدراسیون بوکس درباره این اتفاق به همشهری ورزشی گفت:«با مساعدت دکتر صالحی امیری و دکتر سجادی قرار شد سهمیه بوکسورها از سه نفر به پنج نفر افزایش داده شود و در همین رابطه و اعزام به مسابقات جلسه‌ای برگزار شد که من به شما می‌گویم راوی بسیار دروغگو بوده که این حرف‌ها را زده است. اختلاف نظر طبیعی است و همیشه از دل همین اختلاف تصمیم‌های درست گرفته می‌شود. حالا یکسری می‌خواهند با منطق تصمیم‌شان را در جلسه مطرح کنند و یکسری هم قصد دارند بدون منطق کارهای‌شان را پیش ببرند.من نمی‌دانم یکسری دنبال چه هستند که فقط دوست دارند تنش در بوکس باشد آرامشی که الان در بوکس است را باید با تلاش حفظ کنیم تا ا‏ن‌شاالله در المپیک 2020 توکیو نتیجه کارمان را بگیریم. همان‌طور که قبلا هم گفتم تیمی که دارد به جاکارتا اعزام می‌شود تیم جوانی است و نباید توقع کسب مدال ازآنها داشت ولی همین بچه‌ها  در توکیو می‌توانند عملکرد درخشانی داشته باشند.» اکبر احدی، سرمربی تیم ملی بوکس که در جلسه روز سه‌شنبه حضور داشته درباره اتفاقاتی که در این جلسه رخ داده به همشهری ورزشی گفت:« اختلاف نظر وجود دارد و این‌طور نیست که همه بایکدیگر هم فکر باشند. نباید هر اختلاف نظری را درگیری قلمداد کرد. بوکس راه جدیدی را آغاز کرده است و باید در این فضا فقط آرامش به این تیم تزریق کرد.»
    دخالت فدراسیون در کار کادر فنی
حاشیه دیگری که این روزها گریبانگیر بوکس شده است ،گفته می‌شود دخالت رییس و دبیر فدراسیون در ترکیب تیم ملی است. رییس فدراسیون درباره این ادعا به همشهری ورزشی گفت:«نمی‌خواهم در مورد این ماجرا چیزی بگویم بهتر است از آقای احدی، سرمربی تیم ملی بپرسید. فقط این را بگویم مگر می‌شود ما در کار فنی دخالت داشته باشیم مسئول فنی تیم آقای احدی است و من واقعا نمی‌دانم این حرف‌ها با چه نیتی زده می‌شود؟» اکبر احدی درباره دخالت رییس و دبیر فدراسیون در انتخاب نفرات تیم ملی گفت:«من مربی بی‌تجربه‌ای نیستم که اجازه دهم این اتفاقات در تیمی که من در آن حضور دارم ، بیفتد. 15 سال است که مربی هستم و اصلا تا به حال چنین چیزی در تیم من نبوده اگر باشد یک لحظه نخواهم ماند. کسانی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند یا من را نمی‌شناسند یا از فدراسیون شناختی ندارند.مسئولان فدراسیون در این مدت تمام تلاش‌شان را کرده‌اند تا بوکس به آرامش برسد و این‌گونه صحبت‌ها درست نیست.» ثوری درباره بدهی 80 میلیونی فدراسیون به رستوران آکادمی المپیک و اینکه مطرح شده بود رستوران دیگر به بوکسورها سرویس نخواهد داد، گفت:« این مشکل برطرف شده است و جای نگرانی نیست. مجموعه فدراسیون تمام تلاشش را در این مدت کرده است تا بوکس ایران شرایط خوبی داشته باشد و رسیدن به شرایط مطلوب زمانبر است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید