• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 24 خرداد 1397
کد مطلب : 19720
+
-

نامجو مطلق: امیدوارم شگفتی‌ساز جام باشیم

مجید نامجو مطلق درباره اولین بازی ایران که روز جمعه مقابل مراکش برگزار می‌شود گفت: «بازی سختی در پیش داریم. مراکش تیم شناخته شده‌ای است و بازیکنان با کیفیتی دارد. از طرفی ایران هم تیم یکدستی دارد اما متاسفانه تا این مرحله از اردو و بازی‌های تدارکاتی خوبی نداشته است. تنها بازی که به تیم ایران کمک کرد تا نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کند بازی مقابل ترکیه بود. هرچند این بازی تدارکاتی بود و کی‌روش ترکیب اصلی خود را در این بازی به کار نگرفت اما نشان داد که ما در خط دفاعی دچار مشکل هستیم و در صورتی که در بازی‌های جام‌جهانی این مشکل رفع نشود می‌تواند برای ما دردسرساز شود.»
پیشکسوت تیم‌ملی معتقد است اولین بازی در جام‌جهانی اهمیت بسیار زیادی دارد: «زمانی که قرعه‌کشی انجام شد نیز اعلام کردم بر خلاف تصور عموم، اولین بازی مقابل مراکش مهمترین بازی ما خواهد بود. به همین دلیل است که تیم‌های بزرگ در دنیا جام‌جهانی را با احتیاط آغاز می‌کنند و در بازی اول همیشه بازی اصلی خود را به نمایش نمی‌گذارند. چراکه یک امتیاز هم در بازی اول مهم است. ما نیز اگر در بازی اول یک امتیاز بگیریم می‌توانیم امیدوار به صعود باشیم.»
نامجو مطلق همچنین درباره نحوه پیروزی در بازی اول گفت: «سابقه بازی‌های ایران در دوره گذشته جام‌جهانی نشان می‌دهد در صورتی که با تفکر دفاعی مقابل حریفان قرار بگیریم می‌توانیم به نتیجه دلخواه دست یابیم. اما اگر بخواهیم در این بازی‌ها با سیستم‌های هجومی بازی کنیم با توجه به اینکه سیستم دفاعی خود را رها می‌کنیم دچار مشکل خواهیم شد. با این حال بازی اول نشان می‌دهد که تیم ایران چقدر آماده است و امیدوارم که در این جام تیم ایران شگفتی‌ساز باشد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید