• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 24 خرداد 1397
کد مطلب : 19725
+
-

رئال سرمربی اسپانیا را اخراج کرد

رئال سرمربی اسپانیا را اخراج کرد

از زمانی که زیدان از سرمربیگری رئال استعفا کرد آن‌قدر مربی به این باشگاه لینک شدند و در گمانه‌زنی‌ها نام‌شان مطرح شد که تعدادشان از تعداد حروف الفبا فراتر رفت. تنها حرف‌های Y,E,D در میان نام‌های مطرح شده خالی بودند. نام تمام مربی‌هایی که به رئال در این مدت لینک شدند: آلگری، مارسلو بیلسا، آنتونیو کونته، فلیپه اسکولاری، گوتی، هیررو، ساری، یوآخیم لوو، آیتور کارانکا، لائودراپ، میشل، ناگلزمن، کلوپ، پوچتینو، کویکه سانچز، رانیری، سیدورف، تیته،خوزه مورینیو، ویاس بوآس، ونگر و حتی بازگشت احتمالی زیدان به رئال مادرید. با این‌حال پرس در آستانه اولین دیدار تیم‌ملی اسپانیا با لوپتگی، سرمربی این تیم برای فصل آینده توافق کرد که این توافق جنجال سختی به‌وجود آورد.
     اخراج از تیم‌ملی اسپانیا
آنتی‌رئالی‌ها به‌شدت موضع گرفتند و روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا که از دست لوپتگی عصبانی بود کنفرانس مطبوعاتی دیروز را اینگونه آغاز کرد: «پس از بررسی آنچه که اتفاق افتاد بر این شدیم که لوپتگی را از سمت خود اخراج کنیم. در واقع موظف بودیم که واکنشی جدی نسبت به اتفاقات دیروز نشان دهیم. جانشین لوپتگی در کوتاه‌ترین زمان ممکن جانشین او را معرفی خواهیم کرد. 5دقیقه قبل از رسمی شدن حضور لوپتگی در رئال از این خبر مطلع شدم. هرگز نباید در یک تیم‌ملی چنین اتفاقی رخ دهد. می‌دانم که تصمیم من انتقادات زیادی را موجب خواهد شد ولی شأن تیم‌ملی بسیار بالاتر از این حرف‌هاست. لوپتگی از نظر من یک مربی برجسته و قابل احترام است و به همین دلیل است که از اخراج او متاسف هستم ولی بهترین راه چاره، همین بود.» این در حالی بود که بازیکنان تیم‌ملی قبل از کنفرانس از رئیس خواسته بودند مربی را تغییر ندهد چون اینجا باشگاه نیست و این کار می‌تواند روی عملکرد تیم تاثیر بگذارد. موندو دپورتیوو نوشته منابع ما از پشت در شنیده‌اند (منابع داخل اتاق) که یکی از بازیکنان داد زده ما نمی‌گذاریم لوپتگی اخراج شود. برخی کارشناسان هم گفته‌اند اگر پای رئال در میان نبود این‌قدر سروصدا ایجاد نمی‌شد. در خلال مسابقات یورو2008 هم اسکولاری با چلسی به توافق دست یافته و این درحالی بود که همان زمان او سرمربی تیم‌ملی پرتغال میزبان بود و این تیم را تا فینال پیش برد. 
     طرفدار مسی و دشمن بیل
او همان مربی‌ای بود که مسی را بهترین بازیکن تاریخ می‌دانست. موندو دپورتیوو با درشت‌ترین تیتر ممکن یادآوری کرده سرمربی جدید رئال، همین هفته به روزنامه «۲۰ دقیقه» گفته مسی بهترین بازیکن تاریخ است. اوضاع گرت بیل هم خوب نیست. لوپتگی ‍سال٢٠١۵ درمورد بیل گفته بود: «بازیکن رئال مادرید در طول فصل باید صد‌درصد عملکردش را ارائه دهد. سطح لیگ انگلیس و اسپانیا باهم فرق دارد. او همیشه مصدوم است. چنین بازیکنانى هرگز در تیمم جایى نخواهند داشت!» لوپتگی طرفدار رونالدو هم هست و درباره او گفته: «کریستیانو بازیکنی با بیشترین شایستگی است که می‌توانم به یاد بیارم. او توانسته در رقابت با مسی باشه و عناوین فردی و تیمی را ببرند. یک رقابت طلب خارق‌العاده که همه چیزش بر اساس نظم، تلاش، کار و پیشرفت است. از لحاظ قدرت ذهنی قویترینه.»
     هم رئالی هم بارسایی
لوپتگی اسطوره رئال نیست و فقط یک بازی برای رئال دستکش پوشید در تساوی ۳-۳ با آتلتیکو که جان توشاک مربی رئال بود و تیمش در دقیقه92 از شکست گریخت. او فصل قبل از پورتو اخراج شد و در آستانه سرمربیگری ولورهمپتون بود که به او گفتند برای جانشینی دل‌بوسکه به تیم‌ملی اسپانیا برود. او مدتی هم در بارسا دروازه‌بان ذخیره بود و در جا‌م‌جهانی1994 دروازه‌بان سوم اسپانیا بود. 
     سرمربی بعدی کیست؟
درباره جانشین دائمی او شنیده می‌شود لوییس انریکه بیش از سایرین برای این پست تلاش می‌کند. میشل، اسطوره رئال هم در لیست هست و البته آلبرت سلادس سرمربی زیر ۲۱ساله‌ها و کارانکا سرمربی دژآگه در ناتینگهام، و... اما درحال حاضر فرناندو هیروه (ایه‌رو) که مدیر تیم‌های ملی فوتبال است به‌عنوان سرمربی موقت معرفی شده است. پیش از اخراج لوپتگی گفته می‌شد رئال باید برای او دو میلیون یورو به فدراسیون پول بدهد چون این مربی تا سال2020 قرارداد داشت. پیش از این، فلورنتینو برای جدا کردن مربیانی چون پیگرینی( 4میلیون یورو)، مورینیو(16میلیون یورو) و آنچلوتی(5/4میلیون یورو) مجموعا 5/24 میلیون یورو غرامت پرداخت کرده بود.
     درباره یولن لوپتگی آرگوته
خورخه مندس موفق شد او را به رئال تحمیل کند. حالا برنامه‌های بعدی این مدیر برنامه این است؛ تمدید قرارداد کریستیانو؛ آوردن دخه‌آ. لوپتگى دستیارش پاپلو سانس و بدنساز تیم‌ملی یعنی اوسکار کارو را هم به رئال می‌آورد. یولن لوپتگی آرگوته 51ساله در 20باری که سرمربی اسپانیا بوده هرگز شکست نخورده و در همه بازی‌ها به گل رسیده. در مقدماتى جام‌جهانى؛ ١٠بازى، ٩برد، یک مساوى، ٣٦گل زده، ٣گل خورده. او در ۸تیم مربیگری کرده؛ ۵رده سنی اسپانیا، پورتو پرتغال، کاستیا رئال، رایو وایکانو و حالا رئال. 

این خبر را به اشتراک بگذارید