• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 24 خرداد 1397
کد مطلب : 19724
+
-

دو تیم با یک سبک

دو تیم با یک سبک

«تیم‌های فوتبال ایران و مراکش دو سبک مشابه دارند و این از تفکر دو مربی است که هر دو با یک روش در جام‌جهانی حضور پیدا کرده‌اند.»
امیر حاج‌رضایی کارشناس فوتبال ضمن بیان مطلب فوق درباره اولین بازی ایران در جام‌جهانی گفت: «اینکه ایران در گروه سختی قرار دارد کلیشه‌ای شده است. با این حال این موضوع تنها برای ایران صدق نمی‌کند و تیم مراکش نیز در چنین شرایطی قرار دارد. اولین بازی برای ایران و مراکش سرنوشت این گروه را مشخص می‌کند. هر دو تیم در این بازی به‌دنبال امتیاز هستند اما موضوعی که وجود دارد این است که مراکش نیز مثل ایران با تفکر دفاعی بازی خواهد کرد. این تیم در 6بازی گذشته خود به غیر از بازی مقابل اسلواکی گلی دریافت نکرده و در ضد حملات گلزنی کرده است. در این بازی دو تیم به‌دنبال اشتباهات حریف خواهند بود تا بتوانند از این فرصت به‌سود خود استفاده کنند.»
حاج‌رضایی ادامه داد: «البته تا زمانی که وارد بازی نشویم نمی‌توانیم قضاوت کنیم ولی آنچه مسلم است نکته کلیدی این بازی میانه میان است. جایی که هافبک‌های دو تیم در تقابل برای کنترل میدان هستند. سرمربی مراکش نیز مثل کی‌روش به مالکیت توپ اهمیت نمی‌دهد و اولویت تفکر آن مراقبت از فضاهای خالی است. با این حال به‌نظر من ممکن است سرنوشت این بازی را اتفاقات خاص مشخص کند. ممکن است یک پنالتی ناخواسته و یا اتفاقی از این شکل نتیجه بازی را تغییر دهد. موضوعی که اهمیت دارد این است که اگر این بازی را از دست بدهیم حذف شده‌ایم.»
حاج‌رضایی درباره محرومیت عزت‌اللهی در بازی اول و احتمال نبودن طارمی در این بازی گفت: «بی‌شک با نبود این بازیکنان تاکتیک کی‌‌روش تغییری نخواهد داشت و تنها بازیکنان جایگزین می‌شوند. امید ابراهیمی می‌تواند در نقش هافبک دفاعی بازی کند. نوع بازی طارمی را هم می‌تواند وحید امیری و یا سامان قدوس داشته باشند. به هر حال نفراتی همراه تیم‌ملی هستند که می‌توانند خلا بازیکنان هم پست خود را جبران کنند.»
کارشناس فوتبال ایران در پایان درباره نقاط ضعف و قوت تیم ایران در این بازی گفت: «نقطه ضعف ما نداشتن بازی‌های تدارکاتی است در حالی که حریفان ما بازی‌های خوبی انجام داده‌اند. عربستان در بازی‌های تدارکاتی خود با دو قهرمان جهان بازی کرده و ما با تیم ترکیه که در حال شکل‌گیری است بازی کردیم. به‌نظر من نقطه ضعف ما غیر‌ورزشی است و این مشکل در زوریخ است. جایی که حرف از عدم دخالت سیاست در فوتبال زده می‌شود. اما وقتی تیم‌ها بازی‌های تدارکاتی با ایران را به‌دلایل غیر‌ورزشی لغو می‌کنند، تنها کاری که انجام می‌دهند سکوت است. نقطه قوت تیم ایران در این بازی هم نسل جدید بازیکنانی است که انگیزه زیادی برای پیشرفت دارند. همچنین سرمربی تیم ایران در مقابل سرمربی مراکش به مراتب بهتر است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :