• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 24 خرداد 1397
کد مطلب : 19711
+
-

فوتبال را دور هم ببینیم؟

فوتبال را دور هم ببینیم؟

بازی را کجا می‌بینی؟ این سوال را کسانی این روزها می‌پرسند که لذت فوتبال را در تماشای دسته‌جمعی آن می‌دانند، این که دور هم بنشینند، کری بخوانند، حرص بخورند و احیانا تخمه هم بشکنند. تا قبل جام‌جهانی2006 این جمع‌ها به نشست‌های خانوادگی و دوستانه محدود می‌شد اما در جام2006 که فرهنگسرای بهمن میزبان تماشاگران فوتبال شد، فوتبالی‌ها تازه متوجه شدند در جمع‌های بزرگتر و هیجانی‌تر هم می‌شود فوتبال دید. 4سال بعدتر،‌ سینماها و کافه‌ها بی‌خیال کار اصلی‌شان شدند و تمرکزشان را روی پخش بازی‌های فوتبال گذاشتند، ولی از همان سال پخش فوتبال در مراکز عمومی با مشکل جدی روبه‌رو شد. حضور همزمان زنان و مردان در سینما‌ها و کافه‌ها در همه روزها اتفاق عادی است اما در زمان پخش فوتبال معضل شد و همین بهانه‌ای شد تا هر دوره یک دستورالعمل صادر شود. 
از امروز بازی‌های جام‌جهانی فوتبال آغاز می‌شود و دوباره همه می‌خواهند فوتبال را کنار هم ببینند و سینماها هم که درآمد پخش فوتبال را بیشتر از پخش فیلم‌های سینمایی می‌بینند، متقاضی شده‌اند تا فوتبال را زنده پخش کنند. اما امسال هم سختگیری‌ها تا همین چند روز پیش ادامه داشت و این بار هم سینما‌ها و کافه‌ها برای پخش فوتبال محدودیت دارند. بعد از جلسه‌ای که شورای عالی اکران روز سه‌شنبه داشت، قرار شد سینماهای متقاضی فقط 6بازی را پخش کنند؛ 3بازی ایران و 3بازی نهایی جام. قیمت بلیت سینماها هم برای تماشای بازی فوتبال با تماشای فیلم متفاوت است. قیمت بلیت هر بازی 20هزار تومان است. تا دیروز بعداز‌ظهر بیش از 5هزار بلیت در سینماهای تهران فروخته شده بود و ظرفیت همه سینماها تقریبا پر بود. این مجوز فقط برای سینماهای تهران صادر نشده، شهرستانی‌ها هم می‌توانند در سینماها فوتبال ببینند. در بعضی از سینماها بلیت‌ها در بازار سیاه هم فروخته شده بود. گفته می‌شد در مشهد بلیت‌ها از 50هزار تا 130هزار تومان فروخته شد. 
تکلیف کافه‌ها هم تقریبا مشخص است، آنهایی که می‌خواهند فوتبال پخش کنند، باید از اماکن مجوز بگیرند اما اتفاق مهم دیگر است که این بار خانواده‌ها می‌توانند در ورزشگاه آزادی فوتبال تماشا کنند. استادیوم صدهزار نفری برای اولین‌بار بعد از انقلاب میزبان خانواده‌هاست، البته با این تفاوت که روی مستطیل سبز اتفاقی نمی‌افتد و تماشاگران از روی نمایشگری به مساحت 1200متری که روبه‌روی جایگاه نصب می‌شود، بازی‌ها را 
تماشا می‌کنند. 
در شهرهای دیگر هم غیر از سینماها، مکان‌های دیگری میزبان تماشاگران فوتبال هستند. بعضی از شهرها مجوز پخش بازی‌ها در پارک‌های بزرگ گرفته شده بود البته در کرج شورای تامین این شهر مخالفت کرد و قرار نیست در پارک‌های کرج نمایشگری نصب شود اما در گنبدکاووس، اصفهان، شیراز و... قرار است بازی‌ها در پارک‌ها بزرگ از تلویزیون‌ پخش شود. 
زنان ورزشکار هم پای ثابت فوتبال هستند و برنامه‌ریزی کرده‌اند بازی‌های جام‌جهانی را تماشا کنند. بعضی‌ها که درگیر اردوی تیم‌ملی هستند مجبورند در اردو بازی‌ها را ببینند ولی بقیه جمع‌های دوستانه را ترجیح می‌دهند.

 الهه منصوریان، عضو تیم‌ملی ووشو: 
    در اردو بازی‌ها را می‌بینم 
من خیلی‌ فوتبالی‌ام و تا جایی که بتوانم بازی‌ها را می‌بینم. در اردوی تیم‌ملی ووشو هستم و بازی‌ها را باید در اردو تماشا کنم. در فوتبالی‌ها من را جز آنهایی قرار می‌دهند که عاشق پرسپولیس و بارسلونا هستند. در سطح ‌تیم‌های ملی آرژانتینی‌ام. خیلی این تیم را دوست دارم. دوره قبل که تا فینال آمد و نتیجه نگرفت ولی امسال منتظرم که تیمم 
نتیجه بگیرد. 

 الهام فرهمند،‌ بازیکن تیم‌ملی فوتبال: 
    در آماده‌گاه با مردم بازی‌ها را تماشا می‌کنم 
 این دوره بازی‌های جام‌جهانی را در آماده‌گاه اصفهان می‌بینم. این‌طور که شنیده‌ام قرار است در این محله تلویزیون بگذارند و مردم جمع شوند آنجا با هم فوتبال تماشا کنند. ما برنامه چهارباغ را در شبکه اینترنتی داریم. تماشای فوتبال بین مردم باید جذاب شود. اگر هم نشد مثل همیشه با خانواده فوتبال را می‌بینم. اهل خانه همه فوتبالی‌اند و با هم فوتبال می‌بینیم. کری هم که باید بخوانیم. بیشتر با کسانی کری می‌خوانم که تیمشان مقابل تیم من باشد. این جام ایتالیا نیست و من هم بعد ایران طرفدار فرانسه شده‌ام. البته آلمان را هم خیلی دوست دارم. 

 پروین فرهادی، بازیکن تیم‌ملی فوتبال: 
    کنار خانواده خوش می‌گذرد 
 برنامه خاصی برای تماشای بازی‌ها ندارم. الان دیگر همه فوتبالی‌اند و با خانواده هم فوتبال تماشا کنی، خوش می‌گذرد. برای من مهمتر از هر چیزی موفقیت تیم ایران است. تیم جوان و آماده است، خیلی هم انگیزه دارد. 
همه می‌خواهند در جام‌جهانی خودشان را نشان بدهند و بازیکنان جوان ما هم بهترین بازی‌هایشان را انجام می‌دهند تا دیده شوند. گروه ما سخت است، بازی اول خیلی مهم است و حکم فینال را دارد. اگر بتوانیم مراکش را ببریم، حتما از اسپانیا یا پرتغال هم یک امتیاز می‌گیریم. من که می‌گویم مراکش را با یک گل می‌بریم. اسپانیا را دوست دارم، طرفدار اسپانیا هستم و با این که در باشگاهی طرفدار بارسلونا هستم ولی زیدان و رونالدو را خیلی دوست دارم. اسپانیا در بازی تدارکاتی‌اش مقابل تونس اصلا خوب نبود و شوکه شدم، شرایطشان اصلا خوب نیست. در بازی ایران و اسپانیا که حتما طرفدار ایران هستم و امیدوارم اسپانیا ضعیف‌ترین بازی‌اش را مقابل ما انجام بدهد. خوشحالم که ایران بازی‌های سختی دارد. دوره قبل در بازی با آرژانتین بود که همه توجه‌ها به تیم ما جلب شد. 

 لیلا رجبی، پرتابگر سابق تیم‌ملی:
    فقط بازی‌های ایران را می‌بینم
 من خیلی فوتبالی نیستم. در بلاروس هم که بودم اصلا فوتبال نمی‌دیدم ولی الان بازی‌های تیم‌ملی ایران را حتما تماشا می‌کنم. فکر نمی‌کنم بقیه بازی‌ها را ببنیم. من هوادار پرسپولیسم. همسرم طرفدار استقلال است و من هم تیم مقابلش را برداشتم، البته پرسپولیس خیلی بهتر از استقلال بازی می‌کند. شاید قبلا استقلال حرفی برای گفتن داشت ولی الان وضع پرسپولیس خیلی بهتر از آنهاست. بازی‌های جام‌جهانی را هم ترجیح می‌دهم در خانه ببنیم. دوست دارم به کافه بروم آنجا بازی‌ها را تماشا کنم ولی کافه‌ها کوچک هستند و زود پر می‌شوند. 

 دلارام وکیلی، بازیکن تیم‌ملی بسکتبال:‌
    با دوستان در سینما بازی‌ها را تماشا می‌کنم 
 فوتبال دوست دارم و آن‌هم خیلی زیاد. من طرفدار برزیل‌ام، بالاخره برای تیم صنعت‌نفت آبادان بازی کرده‌ام و اصلیتم کرمانی است و نزدیک به جنوب، همه اینها تاثیر گذاشته تا من هم مثل خیلی از جنوبی‌ها طرفدار برزیل باشم. فعلا آسیب دیده‌ام و خانه هستم. بازی‌ها را هم قرار است با دوستان و خانواده ببینم. دیده‌ام که قرار است سینما کوروش بازی‌ها را پخش کند. اگر بلیت باشد، ترجیح می‌دهم در سینما بازی‌ها را ببینم. در ورزشگاه آزادی هم قرار است بازی‌ها پخش شود ولی آنجا خیلی شلوغ می‌شود. اگر سینما نشود، در خانه بازی‌ها را می‌بینم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید