• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 24 خرداد 1402
کد مطلب : 194500
+
-

سفرهای درون‌شهری با اتوبوس‌های اروپایی

شورا
سفرهای درون‌شهری با اتوبوس‌های اروپایی

حوزه حمل‌ونقل مهم‌ترین دغدغه مدیریت شهری در این دوره است. کمبود ناوگان از یک‌سو و افزایش تقاضای مسافران از سوی دیگر سبب شده تا این حوزه در برنامه چهارم تحول و توسعه شهر تهران و بودجه امسال شهرداری، موردتوجه قرار گیرد. فعال‌شدن ظرفیت خودروسازان برای تولید اتوبوس یکی از دستاوردهای تلاش مدیریت شهری در راستای بهبود وضعیت ناوگان اتوبوسرانی است. شهرداری پایتخت برای تسریع این فرایند، نیم‌نگاهی هم به واردات اتوبوس‌های دست‌دوم البته در حد نو از کشورهای دیگر ‌داشته است و آنطور که پرویز سروری، نایب‌رئیس شورا در حاشیه جلسه دیروز صحن شورا عنوان کرده، مذاکراتی با کشورهای آسیایی و اروپایی برای ورود اتوبوس‌های خارجی دست‌دوم انجام شده است. او تأکید کرد: «معتقدیم تولید داخلی باید زمانی مورد حمایت قرار بگیرد که مشکلی برای مردم ایجاد نشود، بنابراین با همه تولیدکنندگان در ارتباط هستیم که تولید داخلی لطمه نخورد؛ اما زمان انتظار مردم برای اتوبوس از ۴۵دقیقه عبور می‌کند. نمی‌توانیم مردم را منتظر نگه داریم و می‌خواهیم با همراهی دولت و وزارت کشور سریع‌تر این اتوبوس‌ها را وارد کنیم.»

تأسیس خانه‌های امید
سعیده صالح غفاری، مدیرعامل انجمن اتیسم ایران در جلسه دیروز گزارشی از وضعیت کودکان مبتلا به طیف اتیسم و اقدامات انجام‌شده در راستای خدمت‌رسانی به آنها ارائه داد. سپس حمید صاحب، مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران از راه‌اندازی خانه‌های امید ویژه نگهداری موقت و روزانه کودکان دارای طیف اتیسم خبر داد و گفت که جانمایی راه‌اندازی این خانه‌ها در 4 پهنه شمال، جنوب، شرق و غرب انجام شده است.

مناسب‌سازی شهر برای کودکان اتیسم
مناسب‌سازی شهر برای حضور کودکان اتیسم، ابتدایی‌ترین و حداقل نیاز و خواسته خانواده‌ها‌ست که در راستای همین مطالبه اعضا هم درخواست‌هایی مطرح کردند. نرگس معدنی‌پور روی ایجاد مراکز ویژه آموزش، اشتغال‌زایی، ورزش و... افراد دارای اتیسم با کمک سایر سازمان‌ها در تهران تأکید کرد. سیداحمد علوی گفت: «پیشنهاد می‌شود که برخی بوستان‌ها و یک محدوده از مجموعه اراضی عباس‌آباد برای کودکان اتیسم مناسب‌سازی شود.» سوده نجفی هم خواستار پیگیری جدی راه‌اندازی خانه‌های امید توسط شهرداری تهران شد.

پایانی برای حسابرسی‌های 96 تا 99
در این دوره 306 گزارش حسابرسی تهیه شده بود که دیروز با ارائه گزارش حسابرسی شرکت‌های یادمان‌سازه، خاکریز شهر تهران، نوسازی اراضی عباس‌آباد، سازمان نوسازی شهر تهران، شرکت پیام‌رسا و مؤسسه همشهری، مأموریت شورای شهر تهران در ارائه گزارش سال‌های 96 تا 99 به پایان رسید. همه گزارش‌های ارائه‌شده توسط نمایندگان شورا تصویب شد. مدیران هر یک از شرکت‌ها و سازمان‌ها و مجموعه‌ها نکات مهمی را مطرح کردند.

 امین شالبافان، مدیرعامل شرکت یادمان‌سازه: 3دعوی آماده اخذ رأی است و درگذشته تعداد دعاوی ۲۱مورد بوده است. در حال حاضر هیچ حساب مسدودی نداریم و 5 میلیارد تومان صورتحساب تا پایان سال گذشته به ثبت رسانده‌ایم.

 سیدمهدی پورهاشمی، مدیرعامل شرکت خاکریز آب شهر تهران: برای استرداد ۸۴هزار دلار از بانک لندن موضوع را از طریق بانک صادرات پیگیری کردیم و مدارک ارسال شده به‌زودی وصول خواهد شد و در اختیار شرکت قرار خواهد گرفت.

 سیدمحمدحسین حجازی، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد: هتل دیدار از طرح جامع اراضی عباس‌آباد خارج شد. مشکل اصلی همین بود که از طرح اراضی خارج شود که در شورای راهبری انجام شد و چالشی که داریم این است که با سازمان سرمایه‌گذاری و منطقه3، عوارض سال۹۲ اخذ شود و در این دوره مدیریت شهری، پروژه را به ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی برسانیم.

 سیدمهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران: نوسازی تهران در اواخر دوره قبل به کمتر از یک درصد رسید اما براساس تکلیف شورا، امسال قطعا به 3درصد خواهیم رسید و تکالیف در این زمینه مشخص شده است. امسال تعداد دفاتر سازمان نوسازی افزایش خواهد یافت و تا امروز ۶۰۰میلیارد تومان تحقق بودجه داشتیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید