• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 7 خرداد 1402
کد مطلب : 193018
+
-

از هفته ششم قرار بود اخراج شوم

پورموسوی: اگر با جادوگر ارتباط دارم چرا در یک مقطع تا رتبه سیزدهم پایین رفتیم؟

از هفته ششم قرار بود اخراج شوم

امیرحسین اعظمی

سیدسیروس پورموسوی سرمربی استقلال خوزستان چند روز پیش همراه با این تیم صعود به لیگ برتر را جشن گرفت. آنها در فصل گذشته روزهای سختی را تجربه کردند و حتی در مقطعی از فصل در رده سیزدهم هم قرار گرفتند ولی پایان خوشی برای آبی‌های اهواز رقم خورد و این تیم بعد از چند سال به لیگ برتر برگشت. پورموسوی در گفت‌وگو با همشهری درخصوص صعود تیمش به لیگ برتر، سختی‌های مربیگری در لیگ دسته‌اول و... به سؤالات پاسخ داد.

   فصل سختی را پشت سر گذاشتید که پایان خوشی داشت. در مورد صعود به لیگ برتر صحبت می‌کنید؟
بابت این اتفاق خیلی خوشحالم چون لیگ سختی را پشت‌سر گذاشتیم که واقعا مثل یک ماراتن است. در لیگ برتر خیلی از تیم‌ها فقط هدفشان ماندن در لیگ است ولی در لیگ‌یک اکثر تیم‌ها می‌خواهند صعود کنند. مسئله‌ای که تیم‌ها را در لیگ‌یک اذیت می‌کند، مسافت‌های طولانی است که بیشتر اوقات باید با اتوبوس برویم و این موضوع کار تیم‌ها را سخت می‌کند. از طرفی کیفیت زمین‌ها واقعا خوب نیست و خیلی از بازی‌ها را هم به اجبار باید روی چمن مصنوعی انجام دهیم. لیگ‌یک واقعا سخت است.

   چرا در نیم‌فصل اول امتیازهای زیادی از دست دادید؟
ما واقعا در نیم‌فصل اول تیم بدشانسی بودیم و در 8مسابقه بعد از دقیقه90 گل خوردیم. اگر فوتبال همان 90دقیقه بود همراه با شمس‌آذر در فاصله 5هفته مانده به پایان مسابقات، صعودمان را حتمی می‌کردیم.

   چند بار هم ظاهرا قرار بود برکنار شوید؟
بله، در هفته ششم قرار بود برکنار شوم! از همان بازی با سایپا تا بازی برگشت با همین تیم، مسئولان باشگاه 50بار قصد برکناری مرا داشتند. ما تا رده سیزدهم هم پایین آمدیم ولی گفتم که بدشانسی آوردیم. وقتی با مدیران، جلسه برگزار می‌کردیم خودشان هم متوجه می‌شدند که تیم خوب فوتبال بازی می‌کند و خدا را شکر که در ادامه روی دور نتیجه گرفتن افتادیم.

   از اقدام باشگاه برای برکناری‌تان ناراحت نمی‌شدید؟
دیگر به گذشته برنمی‌گردم. باشگاه هم حمایت کرد و دستشان درد نکند.

   حق و حقوق‌تان را گرفته‌اید؟
تا 80درصد قراردادها را داده‌اند. قرار است تسویه‌حساب کنند و پاداش‌ها را هم بدهند.

   آیا قرار است در استقلال خوزستان بمانید؟
من 3شرط را برای باشگاه گذشته‌ام. تسویه‌حساب با اعضای تیم، مشخص کردن بودجه فصل بعد و داشتن یک زمین تمرین اختصاصی. اگر زمین تمرین اختصاصی نداشته باشیم و بیشترین پول را هم به من بدهند هرگز در استقلال خوزستان نمی‌مانم. در فصل گذشته 6ماه آواره بودیم و هر 2 روز یک‌بار زمین عوض می‌کردیم. باید منتظر می‌ماندیم سانس فلان مدرسه فوتبال تمام شود تا ما وارد زمین شویم، زمینی که هیچ امکاناتی نداشت. رختکن هم نداشتیم تا بازیکنان بعد از تمرین دوش بگیرند. به هر حال باشگاه هم تلاش می‌کرد تا این مشکل حل شود ولی نشد. برای فصل جدید اما باید این مشکل برطرف شود.

   مثل اینکه امسال زیاد هزینه نکردید و مبلغ قرارداد خودتان هم بالا نبود؟
از نظر هزینه تیم هفتم، هشتم لیگ بودیم. این درست است که بازیکنان اسمی داشتیم ولی فقط قرارداد 4بازیکن یک میلیارد و 200میلیون بود، بقیه نفرات 800میلیون به پایین گرفتند. مبلغ قرارداد خودم هم بالا نبود.

   باتوجه به رشد دستمزد مربیان در لیگ برتر، برای فصل بعد توقع بالایی از باشگاه در مورد مبلغ قراردادتان دارید؟
من هیچ‌وقت دنبال گرفتن پول زیاد نبودم و اتفاقا همیشه کم گرفتم. امسال دوست دارم یک مبلغ متوسط بگیرم و مبلغ قرارداد تیم‌های هشتم به بعد هر چقدر است همان را بدهند.

   دلتان برای مربیگری در لیگ برتر تنگ نشده؟
چرا، قطعا تنگ شده. فضای مربیگری در لیگ برتر با لیگ دسته اول متفاوت است.

   آیا لیگ دسته اول، لیگ ناپاکی است؟
در لیگ دسته اول، نظارت به‌شدت پایین است و حرف و حدیث همیشه وجود دارد. باید نظارت‌ها بیشتر شود و روی 3-2 کانال و سایت خبری هم که در حوزه لیگ‌یک فعالیت می‌کنند، نظارت شود.

   امسال ماجرای استفاده از پیراهن صورتی، سوژه رسانه‌ها شد. در این خصوص صحبت می‌کنید؟
من امسال از رنگ‌های سفید، طوسی، سورمه‌ای و صورتی استفاده کردم. قبلا هم پیراهن مشکی با دکمه سفید می‌پوشیدم که آن را کنار گذاشتم تا برخی تنش‌ها تمام شود. با همین پیراهن صورتی چند باخت در لیگ داشتیم ولی برخی دنبال حاشیه درست کردن بودند و بحث ارتباط با جادوگر را وسط کشیدند.

   از این مسائل ناراحت نشدید؟
قبلا ناراحت می‌شدم ولی الان نه. اگر با جادوگر ارتباط دارم پس چرا در یک مقطع در رده سیزدهم بودیم و چرا 2سال کار نکردم؟ امسال خدا به من عزت داد و هیچ دستی بالاتر از دست او نیست. قرار بود هفته ششم برکنار شوم ولی در نهایت به لیگ برتر صعود کردیم. یادتان نیست در مورد امیر قلعه‌نویی از واژه مافیا استفاده می‌کردند. یک‌بار دستش را روی سینه زد و دیگر تمام شد. من به این چیزها دیگر توجهی نمی‌کنم.

   حرف آخر...
امسال اتحاد خیلی خوبی بین خوزستانی‌ها شکل گرفت و باید از همه آنهایی که تیم ما را حمایت کردند تشکر کنم، همینطور از هواداران استقلال خوزستان.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید