• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 7 خرداد 1402
کد مطلب : 193012
+
-

پرونده انگلیس بسته می‌شود

ساعت19 بازی‌های هفته پایانی لیگ برتر را دنبال کنید

پرونده انگلیس بسته می‌شود

همه بازی‌های هفته پایانی لیگ برتر ساعت19 امروز به‌طور همزمان برگزار خواهد شد تا پرونده این فصل لیگ بسته شود. در بالای جدول هیچ خبری نیست. قهرمانی منچسترسیتی و نایب‌قهرمانی آرسنال و حتی سهمیه لیگ قهرمانان نیوکاسل و منچستریونایتد قطعی است. لیورپول پس از 7سال به لیگ اروپا برگشته و آرسنال پس از همین مدت دوری از لیگ قهرمانان به این تورنمنت راه یافته است. در پایین جدول تیم ساوتهمپتون با 24امتیاز سقوط خود را به دسته پایین‌تر قطعی کرده و از میان لیدز، لستر و اورتون 2تیم دیگر به لیگ چمپیونشیپ سقوط خواهند کرد. لستر سال2016 قهرمان لیگ برتر شده بود و حالا در آستانه سقوط قرار دارد. تیم اورتون هم پس از 68سال به لطف عملکرد درخشان فرانک لمپارد که در این فصل 2تیم اورتون و چلسی را بدبخت کرده، ممکن است سقوط کند.
لمپارد در آخرین روز دومین دوره سرمربیگری‌اش در چلسی باید با تیم قدرتمند نیوکاسل روبه‌رو شود و احتمالا یک باخت دیگر را برای آبی‌های لندن رقم بزند. چلسی با او یا بدون او در دو سه سال اخیر مقابل تیم‌های بزرگ بازنده بوده و در 24بازی تنها یک‌بار آرسنال را برده و 8بار مساوی کرده. امشب هواداران چلسی جشن خواهند گرفت چون بدترین فصل خود را در تاریخ لیگ برتر به پایان می‌برند، شاید آنها در فصل آینده با پوچتینو یا مربی دیگری عاقبت‌به‌خیر شدند.
آرسنال کل فصل بر صدر جدول تکیه زده بود اما در 2ماه اخیر اوضاع این تیم دگرگون شد و جام را به من‌سیتی داد تا آبی‌های کمرنگ منچستر با گواردیولا برای پنجمین‌بار در 6فصل اخیر قهرمان لیگ برتر شوند. توپچی‌ها در این فصل هیچ جامی نبردند و تنها دستاوردشان صعود به لیگ قهرمانان بود. در عوض منچستریونایتد توانست با تن‌هاخ اندکی به قدرت گذشته‌اش برگردد. سرمربی هلندی یک جام اتحادیه را برای هواداران به ارمغان آورد و این تیم را به فینال جام‌حذفی هم رساند تا در فینال مقابل منچسترسیتی به یک جام دیگر بیندیشد.
لیدز برای رهایی از سقوط باید از تاتنهام پذیرایی کند؛ تیمی که با رفتن کونته نه‌تنها سهمیه لیگ قهرمانان را از دست داد، بلکه هری کین را هم از ماندن پشیمان کرد. اورتون هم میزبان بورنموث است و لستر میزبان وستهم. هر سه تیم در حال سقوط در هفته آخر در زمین خودشان بازی می‌کنند. اورتون اگر مساوی کند و 2تیم دیگر ببرند، امتیازات هر سه تیم برابر می‌شود. تفاضل گل لستر خیلی بهتر است. لیدز با یک پیروزی 3 بر صفر می‌تواند اورتون را از لحاظ تفاضل گل بگیرد.
    هواداران منچستریونایتد که فصل عجیبی را سپری کردند و در میانه فصل کریستیانو رونالدو را به‌دلیل شورش علیه سرمربی و باشگاه از دست دادند، راضی به تعطیلات تابستانی می‌روند. اولدترافورد بار دیگر به یک قلعه تسخیرناپذیر تبدیل شده. منچستریونایتد در ۸بازی اخیر خود در خانه شکست‌ناپذیر بوده؛ ۲۴برد، ۴تساوی، ۶۳گل زده، ۱۵گل خورده‌ و ۱۶کلین‌شیت.
    با گلزنی در دیدار مقابل چلسی، شمار گل‌های مارکوس در تمامی رقابت‌های فصل جاری به عدد۳۰ رسید تا او پس از روبین فان‌پرسی (13 - 2012) نخستین بازیکن منچستریونایتد باشد که در یک فصل حداقل ۳۰گل می‌زند. او 20‌تا از این گل‌ها را در اولدترافورد به ثمر رسانده که پس از وین رونی در فصل
 2010 – 2009 نخستین بازیکن با ثبت چنین آماری باشد.
    ایوان تونی، مهاجم برنتفورد به 13فقره شرط‌بندی روی شکست تیمش متهم شد. تشخیص داده‌اند که او به قمار اعتیاد دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید