• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 9 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190306
+
-

رفع ابهام از یک قرارداد جنجالی

زینب زینال‌زاده؛ روزنامه‌نگار

اجاره 2 واحد مسکونی (131متری و 92متری) در برج‌های دیپلمات کیش با مبلغ 3میلیاردو600میلیون تومان توسط سازمان زیباسازی شهر تهران، در چند روز گذشته سبب بروز جنجال رسانه‌ای شده است. البته انتشار اطلاعات نادرست و عدم‌شفاف‌سازی، به گمانه‌زنی‌ها درخصوص ریخت‌وپاش مالی در شهرداری تهران دامن زده است. درحالی‌که مدیریت شهری در این دوره تلاش کرده با ایجاد خزانه واحد (حساب تمرکز وجود 23سازمان و شرکت شهرداری تهران) از بروز فسادهای مالی جلوگیری کند. علاوه‌برآن توجه به امور رفاهی و خدماتی پرسنل در این دوره مورد تأکید است و شهرداری تهران با طراحی بسته‌های خرسند‌ساز و رفاهی سعی دارد گامی در راستای تحول درون‌زا و افزایش رضایتمندی پرسنل بردارد. با این توضیحات می‌توان به اصل ماجرای اجاره واحدهای مسکونی توسط سازمان زیباسازی پرداخت. واقعیتی که در 5نکته توسط همین سازمان تشریح شده است.
قرارداد رهن واحدهای مورد اشاره در سال٩۵ و با تصویب هیأت‌مدیره وقت سازمان زیباسازی برای استفاده پرسنل این سازمان در قالب طرح‌های رفاهی کارکنان منعقد و در طول این سال‌ها به‌صورت سالانه تمدید شده است. بدین ترتیب این قرارداد مربوط به 7 سال پیش است و به این دوره ارتباطی پیدا نمی‌کند.
صدها نفر از پرسنل سازمان زیباسازی، به شکل مرسوم در نوبت استفاده از این واحدها قرار می‌گیرند و هر خانواده، به‌طور میانگین 2سال یک‌بار می‌تواند به‌مدت 3روز از این واحدها استفاده کند.
این واحدها از محل سپرده سازمان زیباسازی رهن شده‌اند و سرمایه اصلی سازمان محفوظ مانده و پس از ختم قرارداد عودت داده خواهد شد؛ بنابراین هیچ سرمایه‌ای برای این امکان رفاهی پرسنل هزینه نمی‌شود.
طبق قانون، حساب سازمان زیباسازی، حساب‌جاری است و هیچ سودی بابت سپرده بانکی به آن تعلق نمی‌گیرد. مبلغ رهن این واحد می‌توانست به شکل راکد در بانک بماند، ولی با نظر هیأت‌مدیره وقت سازمان از آن به‌عنوان یک امکان رفاهی برای پرسنل استفاده شد تا ضمن حفظ اصل سرمایه، کمکی برای سفر پرسنل شود.
بدون تردید، تکریم نیروی انسانی یکی از سیاست‌های اصلی شهرداری تهران و طبیعتاً سازمان زیباسازی است. شکوفایی این سازمان در مدت اخیر، مرهون همدلی و تلاش شبانه‌روزی همین پرسنل است و بداخلاقی‌های رسانه‌ای نیز مانعی در خدمت مدیریت این سازمان به پرسنل نخواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید