• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 4 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 189818
+
-

3نیمه‌نهایی

لیگ‌های اروپایی 4تیم پایانی خود را شناختند

3نیمه‌نهایی

در روزهای تعطیلی تکلیف تیم‌های حاضر در مرحله نیمه‌نهایی 3لیگ بین‌المللی اروپایی روشن شد. رئال، میلان و اینتر 3پای نیمه‌نهایی بودند و من‌سیتی هم مطابق انتظار با تساوی یک‌ - یک در زمین بایرن و با توجه به برد 3بر صفر در دیدار رفت به این جمع اضافه شد.
   حالا گواردیولا به تنها سرمربی‌ای تبدیل شد که در ۱۰دوره مختلف این رقابت‌ها به نیمه‌نهایی راه پیدا کرده است؛ ۲قهرمانی، یک نایب قهرمانی. او این فرصت را داشت تا در آلیانتس آره‌نا یکصدمین پیروزی خود در لیگ قهرمانان (به‌عنوان سرمربی) را جشن بگیرد اما تساوی در این دیدار مانع از ورود پپ به جمع صدتایی‌ها شد. کارلو آنچلوتی (105برد در ۱۸۸بازی) و سر الکس فرگوسن (۱۰۲برد در ۱۹۰بازی) بردهای بیشتری در لیگ قهرمانان کسب کرده‌اند.
   دیدارهای رفت این مرحله، ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت و دیدارهای برگشت، ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت انجام می‌شود. در این بین تیم رئال‌مادرید 3روز پیش از بازی با سیتی باید در فینال جام حذفی اسپانیا حاضر شود. رئالی‌ها از یوفا درخواست کرده بودند بازی‌شان را به‌جای سه‌شنبه به چهارشنبه بیندازند اما یوفا این درخواست را نپذیرفت. چفرین از خدایش است که تیم‌های سوپرلیگی موفق نشوند.
   در لیگ اروپا تیم منچستریونایتد به لطف اشتباهات بازیکنان خودی در بازی‌های رفت و برگشت مقابل سویا حذف شد و به نیمه‌نهایی نرسید. مگوایر و دخه‌آ باز هم اشتباه کردند. این پنجمین اشتباه منجر به گل دخه‌آ از ابتدای فصل پیش بود. مگوایر در بازی رفت گل به‌خودی زد و در بازی برگشت پاس گل به حریف داد. سویا درمجموع 27بار در خانه به مصاف رقبا رفته که 24برد کسب کرده و تنها یک شکست داشته است. شاگردان تن‌هاخ برای صعود به نیمه‌نهایی به پیروزی در جهنم سانچس پیسخوان نیاز داشتند اما 3بر صفر باختند؛ آن هم به تیم سیزدهم لالیگا. یونایتد 5بار با سویا بازی کرده که 2تساوی و 3شکست نصیبش شده. شیاطین سرخ در ۶فصل اخیر توسط یک تیم اسپانیایی از رقابت‌های اروپایی کنار رفته‌اند و سویا با ۳بار حذف‌کردن آنها در این ۶سال، بیشترین آسیب را به این باشگاه وارد کرده است.
   یوونتوس هم به نیمه‌نهایی رفت، هم موقتا 15امتیازی را که از این تیم کسر شده بود، برگرداند. قاضی دادگاه فرجام‌خواهی یوونتوس را پذیرفته و ۱۵امتیاز کسر شده بار دیگر به‌حساب این باشگاه بازگشته است. به این ترتیب آنها با ۵۹امتیاز بالاتر از رم در رده سوم سری‌آ قرار می‌گیرند. دادگاه استیناف ایتالیا تا یک‌ماه دیگر فرصت دارد تا علیه این رأی اقدام کند. یووه در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف سویا، پادشاه این رقابت‌ها می‌رود و دیدار دیگر بین رم و لورکوزن برگزار می‌شود. تاریخ دیدارهای رفت، ۲۱ اردیبهشت و دیدارهای برگشت،
۲۸ اردیبهشت خواهد بود. ژابی آلونسو در این مرحله باید با استاد خودش مورینیو روبه‌رو شود. ژابی با عملکرد فوق‌العاده در نخستین تجربه سرمربیگری‌اش تیم آلمانی را از قعر جدول به رده‌های بالا برده. لورکوزن در ۱۱بازی آخر خود در تمامی رقابت‌ها، ۹برد و 2تساوی کسب کرده است و با پیروزی مقابل سن‌ژیلوا، برای نخستین‌بار در تاریخ خود در نیمه‌نهایی لیگ اروپا حضور دارد. ژابی هم گزینه آینده لیورپول، هم رئال‌مادرید و هم بایرن‌مونیخ است اما مشتری دست‌به‌نقدی به نام وستهم دارد.
   در لیگ کنفرانس هم تیم‌های فیورنتینا- بازل و وستهم- آلکمار به نیمه‌نهایی رسیدند. دیدارهای رفت در تاریخ 21اردیبهشت و برگشت در روز 28همین‌ماه برگزار می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید