• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 4 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 189817
+
-

مسی برمی‌گردد

امباپه دنبال تمدید قرارداد مسی، بارسلونا درپی دریافت مجوزهای قانونی برای بازگرداندنش

مسی برمی‌گردد

با پاس‌گلی که مسی در بازی با آنژه ثبت کرد، تعداد گل‌ها و پاس‌گل‌هایش در این فصل به عدد60 رسید که یک رکورد بین همه لیگ‌های بزرگ اروپایی محسوب می‌شود. درباره آینده او اخبار تازه‌ای منتشر شده است؛ بازگشت به بارسلونا. بارسلونا با لالیگا مکاتبه کرده تا اجازه ثبت قراردادهای جدید را دریافت کند. اگر این اتفاق بیفتد، مسی به این باشگاه برمی‌گردد. گفته می‌شود مسی و همسرش همان مدرسه سابق فرزندانشان در بارسلونا را برای سال آینده تحصیلی آنها رزرو کرده‌اند تا باردیگر در اسپانیا به تحصیل خود ادامه بدهند. لیونل مسی منتظر رفع موارد قانونی باشگاه بارسلونا برای عقد قرارداد با بازیکنان جدید است تا تصمیمش را برای بازگشت به این تیم عملی و علنی کند. حدود یک‌ماه پیش دیداری بین مسی و ژاوی انجام شد و ژاوی در مورد نقشش در زمین به او توضیحاتی داد؛ اینکه در بازی‌های مهم نقش اصلی را به او می‌سپارد، در همه دقایق بازی نخواهد کرد و سیستم چرخشی وجود خواهد داشت.
سفر اخیر مسی به بارسلون هم عادی نبود. مسی در بارسلون همراه همه اعضای خانواده‌اش و پپه کاستا و دستیارش به این شهر برگشت. آنها 15چمدان همراه داشتند. مسی این‌بار از در دیگری از فرودگاه بیرون رفت تا کسی در بارسلون او را نبیند. مسی برای بازگشت به بارسلونا شرط‌هایی هم گذاشته. او از باشگاه خواسته تا قبل از پایان فصل هر کاری برای انتقالش انجام دهد. مسی می‌خواهد بداند قبل از پایان فصل کجا بازی خواهد کرد. او اگر به بارسا برنگردد با پاریس تمدید خواهد کرد. امباپه با اینکه از قبل دل‌خوشی از این ستاره آژانتینی نداشت اما به خاطر  اینکه مسی زدن گل را برای او تسهیل می‌کند، سعی دارد او را متقاعد کند تا قراردادش را تمدید کند.
   مسی برای رسیدن به رکورد بیشترین گلسازی در یک فصل لیگ یک فقط به 4پاس‌گل دیگر نیاز دارد.
   بیشترین تأثیرگذاری روی گل در فصل 23-2022؛ مسی60(36گل+24پاس)، امباپه56(11+45)، هالند55(49+6)، محمدصلاح43(30+13) و نیمار40(21+19).
   مسی در فصل 20-2019 با بارسلونا در لالیگا به رکورد 14پاس گل در بازی‌های خارج از خانه رسید. این بیشترین تعداد پاس گل در خارج از خانه طی یک فصل در تاریخ 5لیگ معتبر اروپایی است. او در آن فصل با 21پاس گل به رکورد بیشترین پاس گل (طی یک فصل) در تاریخ 5لیگ معتبر اروپایی نیز رسید. حالا خود لئو می‌تواند رکوردش را بشکند. او در فصل جاری 13پاس از 15پاس گلش در لوشامپیونه را در خارج از خانه ثبت کرده است. تا پایان فصل 6بازی باقی مانده که 3بازی در خارج از خانه است. مسی در کنار اینکه فرصت شکستن رکورد بیشترین پاس گل در یک فصل لیگ فرانسه را دارد که به دی‌ماریا با 18پاس در فصل 16-2015 تعلق دارد، می‌تواند به رکورد خاص مذکور نیز برسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید