• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 19 فروردین 1402
کد مطلب : 188715
+
-

۵۰ فیلم برتر قرن بیست و یکم به انتخاب هالیوود ریپورتر

سینمای جهان
۵۰ فیلم برتر قرن بیست و یکم به انتخاب هالیوود ریپورتر

منتقدان سینمایی هالیوود ریپورتر پس از چند‌ماه برپایی جلسه از راه دور و ارسال ایمیل‌های بی‌شمار، بهترین فیلم‌های سال ۲۰۰۰ تاکنون را انتخاب کردند.به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، جون فروش، دیوید رونی، شری لیندن، لوویا گیارکی، لسلی فلپرین و جردن مینتزر منتقدان هالیوود ریپورتر ۵۰ فیلم برتر هزاره سوم را انتخاب کردند. در بخشی از توضیح این منتقدان درباره انتخاب هایشان آمده است:
«هنوز به ربع قرن جدید هم نرسیده‌ایم؛ اما مسلما از سال ۲۰۰۰ تاکنون انگار ۱۰۰ سال از تحولات، پیشرفت‌ها، دردها، ویرانی‌ها و امیدهای جهان را تجربه کرده‌ایم. از همین‌رو فکر می‌کنیم زمان مناسبی است که نگاهی بیندازیم به فیلم‌هایی که برای ما در این دوره روح زمان را بازتاب داده‌اند. برای شفاف کردن روش‌شناسی‌مان باید بگوییم همه ما یک لیست اولیه با بیش از ۱۰۰ فیلم انتخاب کردیم که از میان آنها حدود ۸۰ فیلم که بیشترین امتیاز را کسب کردند به دور بعدی راه یافتند.
تنها پارامترهای ما این بود که هر ۶ نفر باید فیلم‌های لیست را دوست داشته باشیم. فیلم‌های سال ۲۰۲۲ در این فهرست وارد نشده زیرا برای انتخاب آنها خیلی زود بود و لازم بود درباره فیلم‌هایی مثل «تار» یا «همه‌‌چیز همه جا یک‌باره» بیشتر صحبت شود.
می‌خواستیم این فهرست گستردگی سینمای جهان و سلیقه ما را بازتاب دهد اما نمی‌خواستیم ترس از خشم توییتری روی روند انتخاب ما تأثیر بگذارد.بدان معنی نیست که در این مسیر دچار شک و تردید نشدیم که داریم چه افرادی را کنار می‌گذاریم و می‌دانیم برخی حذف‌ها و انتخاب‌ها موجب
غر زدن و حتی فریادهای اعتراضی می‌شود؛ اما ما سعی کردیم به عشق خودمان به فیلم‌ها وفادار بمانیم. فهرست نهایی بازتاب عشق است و به نفع داستان‌گویی.
شگفت‌انگیزترین چیز برای ما و مطمئنا برای برخی از خوانندگان که می‌تواند خشمگین‌کننده‌ترین چیز فهرست باشد این است که استادان بزرگی به این فهرست راه نیافته‌اند.
نیتی مبنی بر اینکه قدیمی‌ترها کنار بروند و تازه‌ترها وارد فهرست شوند در کار نبوده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید