• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 6 بهمن 1401
کد مطلب : 184011
+
-

گردش مالی میلیارد دلاری سلول‌های بنیادی در ۲۰۲۹

منصور کبگانیان، دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور اعلام کرده است که برای حوزه سلول‌های بنیادی در جهان گردش مالی ۱۵۳ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۹ پیش‌بینی شده است. او با ارائه گزارشی افزود: رشته سلول‌های بنیادی یک زمینه بسیار رشد‌کننده در جهان است. در  سطح  بین‌المللی سرمایه‌گذاری   در این زمینه 7/2بیلیون دلار در سال ۲۰۲۱بوده است. اما گردش مالی که برای آن در سال ۲۰۲۹ پیش‌بینی می‌شود، ۱۵۳ بیلیون دلار است که در کشور ما خوشبختانه رشد خوبی خواهد داشت.
به گزارش مهر،‌ کبگانیان گفت: چون سند ملی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بوده وضعیت پیشرفت آن نیز در ستاد نقشه جامع علمی کشور رصد می‌شود. پیش‌بینی اعضای ستاد این است که پزشکی آینده بیشتر بر محوریت سلول‌های بنیادین است و به جای استفاده از داروهای مختلف، راه‌حل خیلی از بیماری‌ها در خلقت سلول توسط خداوند باری‌تعالی است.
دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور تأکید کرد: کشور ما در محصولات تأیید شده سلول‌های بنیادی در سطح جهان رتبه ششم را دارد.  هم‌اکنون ما دراین زمینه ۶ محصول داریم که از سازمان غذا و دارو تاییدیه خود را دریافت کرده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید