• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 2 آذر 1401
کد مطلب : 177977
+
-

هر روز یک کودک در یمن قربانی جنگ می‌شود

همزمان با ادامه جنگ در یمن، ابعاد بیشتری از این جنگ نابرابر آشکار می‌شود. «بنیاد نجات کودکان» در گزارشی اعلام کرد که طی سال 2022با وجود آتش بس در یمن، هنوز صدها کودک این کشور کشته یا زخمی شده‌اند. براساس این گزارش، در سال میلادی جاری، هر روز دست‌کم یک کودک در جریان جنگ کشته یا زخمی شده است.
به گزارش العربی جدید، در یمن طی 11ماه، 92کودک کشته و 241تن دیگر مجروح شده‌اند. آمار سازمان ملل در سال 2021نشان می‌دهد که در این سال 201کودک از آنها کشته و 480کودک دیگر زخمی شده‌اند.
راما هنسرج، مدیر بخش یمن در بنیاد نجات کودکان می‌گوید: «تیم‌های ما در یمن به‌طور مرتب با کودکانی ملاقات می‌کنند که دوران کودکی و حق اساسی آنها برای زندگی از دست رفته است. کودکان هر روز در یمن کشته می‌شوند، معلول می‌شوند، مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و مجبور هستند که نگران بقای خود باشند.» به تازگی نیز، مرکز اجرایی مین‌زدایی یمن با انتشار گزارشی تأیید کرد که از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون ۲۰۴ کودک در اثر بمب‌های خوشه‌ای و مین‌های به جا مانده از جنگ کشته و مجروح شده‌اند. در بیانیه‌ای که از سوی این مرکز در وب سایت المسیره منتشر شده، آمده است: « صدها هزار کودک یمنی همچنان از ابتدایی‌ترین حقوق خود ازجمله مراقبت‌های بهداشتی، تحصیل و غذا محروم هستند و درد و رنج آنها ناشی از بمب‌های خوشه‌ای به جا مانده از جنگ است که توسط هواپیماهای ائتلاف سعودی-اماراتی در مناطق مختلف یمن پخش شده‌اند.» در این بیانیه همچنین آمده است: «در هشتمین سال جنگ و محاصره یمن، سکوت سازمان ملل در قبال کشتار کودکان یمنی همچنان ادامه دارد و این سازمان در حفاظت از کودکان، شکست‌ خورده است. ۱۴۵ کودک یمنی طی دوره چند ماهه آتش‌بس در سال‌جاری میلادی و در نتیجه انفجار مین و بمب‌های خوشه‌ای به جا مانده از جنگ کشته و مجروح شده‌اند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید