• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 6 خرداد 1397
کد مطلب : 17760
+
-

ضرورت تغییر نگرش مردم


رضا خدامرادی| معاون خدمات شهری شهرداری خرم آباد:

وظیفه شهرداری، جمع آوری متکدیان از سطح شهر است. متاسفانه بخشی از متکدیان را معتادان متجاهر تشکیل می‌دهند که تردد آنها در شهر علاوه بر ایجاد ذهنیتی منفی باعث مشکلات روحی و روانی برای شهروندان می‌شود. 
پدیده تکدی گری به دلیل اعتقادات مذهبی مردم در خرم آباد به شکل قابل توجهی وجود دارد و تا وقتی که مردم به این افراد کمک کنند، این معضل هم وجود دارد. متکدیان شامل چند دسته حرفه ای، نیازمند و معتادان متجاهر هستند. بنابراین، برای کاهش معضل تکدی گری مردم باید از کمک کردن به این افراد ممانعت کنند و این معضل با کمک مردم از طریق آگاهی رسانی به آنان از سوی رسانه‌ها قابل حل بوده و پیش از آن نیز نیازمند فرهنگ سازی است.

طبق آماری که از انجمن خیریه آل یاسین استخراج شد، از حدود 500 متکدی جمع آوری شده، تنها 10 درصد نیازمند واقعی شناخته شدند. از این رو تا کار فرهنگی برای آگاهی مردم نسبت به افراد سودجوصورت نگیرد، کاری از پیش نمی‌رود.
 تکدی گری البته زوایای متعددی دارد. کودکان کاری که سر چهارراه‌ها با اصرار و التماس از شهروندان تقاضای خرید کالا می‌کنند هم به نوعی متکدی محسوب می‌شوند. وظیفه شهرداری صرفا جمع آوری متکدیان است، اما دستگاه‌های بسیاری در نگهداری از متکدیان دخیل هستند. از جمله بهزیستی، شورای مبارزه با مواد مخدر، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دستگاه ها. اما تا زمانی که تفکر و نگرش مردم نسبت به کمک کردن به متکدیان تغییر نکند کاری از پیش نمی‌رود. به همین سبب است که متکدیان زیادی حتی از میان اتباع بیگانه هم در این شهر وجود دارد وعلت آن فراهم بودن بستر مورد نیاز یعنی کمک کردن مردم است.

این خبر را به اشتراک بگذارید