• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 13 تیر 1401
کد مطلب : 165114
+
-

تیم یک‌شبه

برلوسکونی می‌خواهد تیم تازه‌تاسیس مونتسا را مدعی قهرمانی کند

تیم یک‌شبه

سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا که زمانی آث‌میلان را به باشگاه شماره یک اروپا تبدیل کرده بود، حالا دنبال اسم و رسم درست کردن برای باشگاه تازه‌تاسیس خودش است. مونتسا امسال از سری «ب» به سری آ صعود کرده و نخست‌وزیر پرحاشیه سابق با همکاری گالیانی که زمانی مدیر همان میلان برلوسکونی بود، قصد دارد چند ستاره دانه‌درشت را برای موفقیت تیمش در فصل جاری بخرد. البته مدیرعامل باشگاه پائولو برلوسکونی، برادر کوچک‌تر سیلویو است اما گالیانی همه کاره است. گالیانی از طرف او با همسر ایکاردی وارد مذاکره شده تا راهی برای انتقال این بازیکن از پاری‌سن‌ژرمن به مونتسا بیابند. پائولو دیبالا که از یوونتوس جدا شده و هنوز با اینترمیلان یا باشگاهی دیگر برای فصل آینده به توافق نرسیده، دیگر ستاره مدنظر باشگاه یک‌شبه است. اسکار مینگسا، پرورش یافته لاماسیا و مدافع بارسلونا که به‌عنوان بازیکن مازاد اعلام شده و ژاوی او را نمی‌خواهد، سومین سوژه شکار برای این باشگاه خواهد بود.
البته مونتسا اصلا باشگاه بی‌ریشه‌ای نیست و تأسیس آن به سال1912یعنی 90سال پیش برمی‌گردد. این باشگاه در گذشته حضور در سطح اول فوتبال ایتالیا را تجربه کرده و از 1969به‌مدت 10‌سال در لیگ سطح اول حضور داشته. رقیب این باشگاه از منطقه لومباردی، تیم کوکو است که سال‌هاست از سطح اول دور بوده. هم‌اکنون چند بازیکن تازه به این تیم تازه صعود کرده پیوسته‌اند؛ آلسیو کرانیو (کالیاری، قرضی)، آندره‌آ رانوکیا (اینتر)، استفانو سنسی (اینتر، قرضی). سنسی زمانی مورد توجه بارسلونا قرار داشت اما مصدوم شد و افت کرد.
فعلا پولدارها به لیگ‌های دسته‌های پایین‌تر ایتالیا هجوم برده‌اند. منچستر‌سیتی هم درنظر دارد پالرمو را بخرد و این باشگاه را به کارتل خود اضافه کند. کار نقل‌وانتقال ۸۰‌درصد از سهام باشگاه پالرمو به گروه فوتبال سیتی با مبلغ ۱۳‌میلیون یورو به پایان رسید و این باشگاه ایتالیایی، یازدهمین باشگاه تحت مدیریت این گروه است. این باشگاه سیسیلی سال ۲۰۱۹ در پی ورشکستگی به سطح چهارم فوتبال ایتالیا سقوط کرد اما هفته قبل خودش را به سری‌بی رساند.

این خبر را به اشتراک بگذارید