• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 13 تیر 1401
کد مطلب : 165102
+
-

بازندگان رودرروی هم

تیم ملی بسکتبال ایران بعد از شکست بحث برانگیز مقابل قزاقستان امشب با سوریه بازی دارد

بازندگان رودرروی هم

افشین رضاپور

امشب تیم ملی بسکتبال در پایان راند اول پنجره‌های انتخابی جام جهانی‌2023 از ساعت‌19:30 در حلب با تیم ملی سوریه بازی می‌کند. 3نکته از این بازی را مرور می‌کنیم.
  هر دو تیم بازندگان بازی اول این پنجره هستند. روز جمعه ایران و سوریه مقابل 2تیم دیگر گروه‌D شکست خوردند. ایران در نورسلطان (آستانه) به قزاقستان باخت اما در حلب بازی راحت‌تری دارد. اهمیت بازی سوریه به‌اندازه بازی ایران مقابل قزاقستان نیست چون تیم ملی تا همین‌جا با 2باخت به دور بعد می‌رود و با باخت دوم به قزاقستان در منطقه حذف از جام‌جهانی قرار گرفته است. حذف از جام جهانی پس از 3دوره حضور پیاپی 2010، 2014 و 2019؛ یکی از نتایج ضعیف بسکتبال در دوره اخیر خواهد بود.

2    سوریه در بازی قبلی در تهران به ما باخته بود؛ 8اسفند‌1400. تیم ملی که در دیدار روز جمعه با قزاقستان به نسبت بازی قبلی مقابل این تیم قوی‌تر شده بود، این بار با همان قدرت به حلب می‌رود اما احتمال اینکه سوریه مثل قزاق‌ها بر پیکر تیم ملی ضربه بزند، ضعیف است. با وجود این، تیم ملی نیز شرایطی ناپایدار و بی‌ثبات دارد. در بازی با قزاقستان از چیدمان‌های متفاوت بازیکنان در بازی کمتر جواب گرفتیم و نتیجه‌ای که به‌دست آمد، با ظرفیت‌های بازی تیم ملی تناسب نداشت. تیم ملی گاردهای سریع و شوتزن دارد اما در بازی جمعه نشان داد بیشتر متکی به حامد حدادی است. رساندن توپ زیر سبد برای حامد مؤثر بود اما برنامه بعدی تیم چیست؟

3    با توجه به سوابقی که 9بازیکن تیم در المپیک و جام‌جهانی دارند، مجموعه‌ای از بازی‌های تیم در موقعیت‌های مختلف و نقاط قوت و ضعف حریفان در اختیار سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی است. قاعدتا سوریه بسان قزاقستان علیه ما دفاع می‌‌کند. بنابراین ایران برای کم‌کردن فشار بازی روی حامد باید بتواند به‌طور مداوم از بیرون شوت بزند. با داشتن جمشیدی، یخچالی، رضایی‌فر و آقاجانپور این کار ممکن است اما در بازی با قزاقستان دیدیم که برای استفاده از آنها هیچ طرحی وجود نداشت. این ادعا را بازی نگرفتن از رضایی‌فر و آقاجانپور مقابل قزاق‌ها ثابت می‌‌کند. سوری‌ها که جمعه به بحرین باختند، مقابل ایران باانگیزه بازی می‌کنند و ما هم باید تیم را از شکست جمعه خارج کنیم و برای گاردها و فورواردهای‌ خودمان بازی‌های مؤثری بسازیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید