• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
دو شنبه 13 تیر 1401
کد مطلب : 165106
+
-

نکته بازی/ عشق، عشق، فقط عشق

اولین تمرین پرسپولیس برای حضور در لیگ بیست‌ودوم برگزار شد و این تیم با بازیکنان پرشماری که جذب کرده کارش را استارت زد. در این میان رضا درویش، مدیرعامل سرخ‌ها هم در اظهارنظری جالب گفته: «بازیکنان جدید با عشق به پرسپولیس آمدند.» راست می‌گوید بنده خدا. اصلا وضع غریبی بود؛ خریدهای تازه تیم پشت در باشگاه جمع شده بودند، روی صورت‌شان چنگ می‌انداختند و می‌گفتند: «ما را بگیرید، ما را بگیرید»! باور کنید الزامی به بیان این قبیل مطالب نیست. فوتبالیست حرفه‌ای پول می‌گیرد و به این تیم و آن تیم می‌رود. استقلال و سپاهان و تراکتور هم پول‌های درشت داده‌اند و می‌دهند. بنابراین داستان را اینقدر هندی نکنید. کی تا حالا بایرن‌مونیخ و لیورپول با آن همه عظمت گفته‌اند فلان بازیکن به عشق باشگاه آمد؟ کمی حرفه‌ای باشید لطفا.

بابا عجله نکن!
یکی از شگفت‌انگیزترین اتفاقات چند وقت اخیر فوتبال ایران، این بود که ریکاردو ساپینتو به تهران آمد، قراردادش را بست، معرفی شد و به پرتغال برگشت. هیچ‌کس هم نفهمید چه شد. گفتند او رفته وسایلش را جمع کند و برگردد. قاعدتا این کار باید ظرف 24یا 48ساعت انجام شود اما سفر ساپینتو به درازا کشید و تازه قرار است امروز به تهران برگردد. این در حالی است که پرسپولیس به‌عنوان رقیب سنتی کارهایش را در نقل‌وانتقالات تقریبا تمام کرده و تمریناتش را هم استارت زده است. کلا داستان ساپینتو کمی عجیب است. کارنامه او که شامل حضور در 13تیم طی 10سال می‌شود و فاقد هرگونه تمدید قرارداد است، آدم را نگران می‌کند. این سفر اخیر هم شد قوز بالای قوز. خدا به خیر بگذراند.

حالا به برانکو بطری بزنید
تبعات داستان سقوط الاهلی عربستان به دسته دوم مسابقات لیگ این کشور همچنان ادامه دارد. الاهلی یکی از قطب‌های سنتی فوتبال عربستان به‌شمار می‌رود و برای نخستین بار به دسته پایین‌تر سقوط کرده است. منابع عربستانی از مرگ 10تا 12نفر پس از مسجل شدن سقوط الاهلی خبر داده‌اند و حساب و کتاب‌های مالی هم نشان می‌دهد سقوط این تیم چیزی حدود هزار میلیارد تومان به اقتصاد باشگاه ضرر زده است. الاهلی برای ایرانیان به‌ویژه از آن جهت آشناست که برانکو ایوانکوویچ بعد از دوران باشکوه حضورش در پرسپولیس به این تیم پیوست. آنها البته کم‌حوصله بودند و 3هفته بیشتر به مربی کروات فرصت ندادند. هواداران الاهلی با بطری برانکو را زدند، طی 2سال 8 مربی عوض کردند و بعد راهی دسته پایین‌تر شدند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید