• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 2 تیر 1401
کد مطلب : 164093
+
-

نگاهی به بخشی از معروف‌ترین سریال‌های نمایش خانگی

قبله عالم
کارگردان:
حامد محمدی
1400

«قبله عالم» سریالی به کارگردانی و نویسندگی حامد محمدی است که در سال 1400ساخته شد و در مردادماه همان سال به نمایش درآمد. این سریال تاریخی و کمدی درباره زندگی ناصرالدین‌شاه قاجار ساخته شده است. سریال قبله عالم ماجرایی فانتزی و خیالی دارد. امیرکبیر نیز اگرچه مرده است، اما این سریال را روایت می‌کند. در این سریال محمدرضا علیمردانی به‌عنوان راوی در نقش امیرکبیر حضور دارد. تاریخ با مفهومی جدید، با ترکیب گذشته و آینده بیان می‌شود. در دنیایی که ناصرالدین شاه هنوز نمرده و در زمان سفر کرده است. از بازیگران این سریال می‌توان به حامد کمیلی، شقایق دهقان، هادی کاظمی، سام درخشانی، اردشیر رستمی، پژمان بازغی و سوگل خلیق اشاره کرد.

گیسو
کارگردان:
منوچهر هادی
1400


«گیسو» یکی از سریال‌های پرطرفدار شبکه نمایش خانگی ایرانی است که در سال 1400و در ادامه سریال‌های عاشقانه و تقریباً با همان تیم بازیگران توسط منوچهر هادی ساخته شد. گیسو، سریالی با ژانر درام و معمایی است که به موضوع باندهای فساد اقتصادی و اخلاقی پرداخته و در این بین روابط عاشقانه افراد را نیز به تصویر می‌کشد. حسین یاری، محمدرضا گلزار، ساره بیات، هومن سیدی، مسعود رایگان، بهاره رهنما و هانیه توسلی از بازیگرانی هستند که در این سریال ایفای نقش کرده‌اند. نویسندگی این سریال را نیز علیرضا کاظمی‌پور، سعید جلالی و منوچهر هادی برعهده داشته‌اند.

مانکن
کارگردان: حسین سهیلی‌زاده
1398


سریال «مانکن» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و نویسندگی بابک کایدان یکی از بهترین سریال‌های نمایش خانگی سال 98بود که در 26قسمت پخش شد. داستان این سریال درام اجتماعی درباره رابطه عاشقانه زوجی به نام‌های کاوه و همتاست که مشکلاتی موجب جدایی آنها می‌شود. مریلا زارعی برای بازی در سریال مانکن در بیستمین دوره جشن حافظ برنده جایزه بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی شد. این مجموعه در زمان پخش‌اش در زمره پربیننده‌ترین سریال‌های نمایش خانگی قرار داشت. محمدرضا فروتن، مریلا زارعی، امیرحسین آرمان، نازنین بیاتی، فرزاد فرزین، لیندا کیانی و حسین پاکدل از بازیگران این سریال پرطرفدار بودند.

آقازاده
کارگردان:
بهرنگ توفیقی
1399

سریال «آقازاده» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و نویسندگی حامد عنقا یکی از جنجالی‌ترین و بهترین سریال‌های نمایش خانگی سال 99بود که در 29قسمت پخش شد. این سریال اجتماعی سیاسی درباره آقازاده‌ای به نام نیما بحری است که ماموری به نام حامد تهرانی روی پرونده تخلفات اقتصادی او کار می‌کند. این سریال نیز در زمان پخش‌اش آمار میزان تماشا در پلتفرم‌های آنلاین را جابه‌جا کرد. قطعات ترانه سریال آقازاده را نیز علی زندوکیلی خوانده است. امیر آقایی، پردیس پورعابدینی، سینا سهیلی، امین تارخ، مهدی سلطانی، امین حیایی، نیکی کریمی و  کامبیز دیرباز از بازیگرانی بودند که به ایفای نقش در این سریال پرداخته‌اند.

می‌خواهم زنده بمانم
کارگردان: شهرام شاه‌حسینی
1400

«می‌خواهم زنده بمانم» یک‌سریال ایرانی به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و به تهیه کنندگی محمد شایسته است که در سال 1400-1399ساخته شد. این سریال که در زمره سریال‌های نمایش خانگی برتر قرار دارد به خوبی توانست با مخاطب ارتباط برقرار کند. بازی درخشان سحر دولت‌شاهی به همراه حامد بهداد و پدرام شریفی در کنار افسانه چهره‌آزاد، علی شادمان، بابک کریمی، آناهیتا درگاهی، عزت‌الله مهرآوران در موفقیت سریال بی‌تأثیر نبود. داستان این سریال درباره دختری به اسم هماست که برای پدرش جشن تولد خانوادگی می‌گیرد. اما درست در شب تولد مأموران کلانتری آمده و او را به جرم حمل مواد‌مخدر دستگیر می‌کنند. هما برای اثبات بی‌گناهی پدرش هر کاری می‌کند.

ملکه گدایان
کارگردان: حسین سهیلی‌زاده
1399

«ملکه گدایان» سریالی به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و به تهیه‌کنندگی علی طلوعی و رحمان سیفی آزاد است که در سال 1399ساخته شد. سهیلی‌زاده که تا‌کنون سریال‌های موفقی برای تلویزیون ساخته است در این سریال نیز به موضوع تکدی‌گری پرداخته است. تولید سریال ملکه گدایان از پیش از شیوع کرونا آغاز شد و عمده روزهای تصویربرداری آن در روزهای کرونا ادامه یافت. بخش‌هایی از سریال ملکه گدایان در استانبول ترکیه فیلمبرداری شده است. از بازیگران این سریال می‌توان به باران کوثری، رؤیا نونهالی، پانته‌آ بهرام، فرزاد فرزین، آرمان درویش و محمدرضا غفاری اشاره کرد.

خوب، بد،
جلف 3
کارگردان: محسن چگینی
1399


سریال «خوب، بد، جلف» که ماجرای آن از فیلم سینمایی موفق خوب بد جلف آغاز می‌شود یک مجموعه کمدی و سرگرم‌کننده به کارگردانی محسن چگینی و نویسندگی پیمان قاسمخانی است. آنچه در رابطه با سریال خوب بد جلف وجود دارد این است که 2 شخصیت اصلی یعنی پژمان جمشیدی و سام درخشانی در هر قسمت ماجرای دو رفیق را به نمایش می‌گذارند که در برخورد با هر چالش با حداقل ذکاوت و هوشمندی رفتار می‌کنند که همین امر لبخند را بر لبان مخاطبان می‌نشاند. پژمان جمشیدی، سام درخشانی، حامد کمیلی، آناهیتا درگاهی، فرهاد آییش، شکیب شجره، گوهر خیراندیش، مارال فرجاد، فرزین محدث، محمد بحرانی و امیرمهدی ژوله از بازیگران این سریال هستند.

شهرزاد
کارگردان:
حسن فتحی
1394


سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی یکی از پرفروش‌ترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی به‌حساب می‌آید. یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت این سریال را می‌توان حضور بازیگران شناخته شده در آن دانست.‌  بازیگرانی مانند علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، غزل شاکری، مهدی سلطانی، محمود پاک‌نیت، هومن‌برق‌نورد و... . فصل اول این سریال درام، عاشقانه و تاریخی در سال 1394پخش شد. نویسندگی سریال شهرزاد را حسن فتحی و نغمه ثمینی برعهده داشتند. داستان این سریال در دهه 1330خورشیدی می‌گذرد و روایتی عاشقانه را به تصویر می‌کشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید