• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 4 آذر 1400
کد مطلب : 146463
+
-

خبرهای‌کوتاه/پارک ترافیک ساری به بهره‌برداری رسید


نخستین پارک ترافیک ساری، با هدف آموزش فرهنگ ترافیک به کودکان، در محدوده جنوبی بوستان ولایت ساری ایجاد شده و با انجام خیابان‌بندی و زیرساخت‌های ترافیکی ازجمله تابلوهای راهنمایی و رانندگی و چراغ راهنما و همچنین ایجاد ایستگاه اجاره خودروهای ویژه کودکان یکی از پارک‌های مجهز ترافیک محسوب می‌شود. به گزارش ایرنا، ساخت این پارک ترافیک با اعتبار ۵۹۰میلیون تومان به مساحت 1375مترمربع انجام شد تا علاوه بر اینکه فضایی برای تفریح و سرگرمی کودکان ایجاد می کند موجب شود تا زیرساخت‌های آموزش قوانین رانندگی بیشتر شود.

افزایش 20درصدی میگوی پرورشی در بوشهر 

مدیرکل شیلات بوشهر گفت: امسال میزان تولید میگوی پرورشی در این استان، ۲۸هزار تن است که نسبت به سال گذشته ۲۰درصد افزایش نشان می‌دهد. به گزارش ایرنا، علی بازدار با بیان اینکه کار برداشت میگوی پرورشی از ۱۱سایت فعال در بوشهر به پایان رسیده است، اظهار کرد: میزان برداشت امسال نسبت به تولید ۲۳هزار و ۳۰۰تن سال گذشته، 5200 تن افزایش داشته است. به‌گفته وی، ‌این میزان میگوی پرورشی با ذخیره‌سازی ۲میلیارد و ۸۳میلیون قطعه بچه میگو در 5هزار استخر پرورش در قالب ۳۵۷مزرعه در 6058هکتار برداشت و تولید شده است.

جا به‌جایی روستای کوه سفید داراب

مدیر بنیاد مسکن داراب گفت: با توجه به خشکسالی و فرونشست زمین در روستای کوه سفید استان فارس، طی چند سال اخیر ۱۵هکتار زمین در فاصله 7کیلومتری داراب برای جابه‌جایی روستای کوه‌سفید بخش جنت تملک و نقشه تفکیکی آن نیز تهیه و عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده است. به گزارش فارس، محمدرضا حسن‌زاده بیان کرد:۴۲۰ نفر از جمعیت روستای کوه‌سفید در قالب ۱۳۳‌خانوار با مشکلات ارائه خدمات روبه‌رو هستند و جابه‌جایی این روستا می‌تواند زمینه معیشت بهتر روستاییان را فراهم کند.

برف و باران در 14استان

سازمان هواشناسی از بارش باران و برف تا یکشنبه آینده در ۱۴استان کشور و نسبت به کاهش ۱۰درجه‌ای دما، سیلاب و کولاک برف در برخی مناطق هشدار داده است. به گزارش تسنیم، امروز (پنجشنبه) بعدازظهر دامنه‌های زاگرس شامل جنوب کرمانشاه، ایلام، لرستان، ارتفاعات شمال خوزستان و چهارمحال و بختیاری ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. همچنین جمعه در اردبیل، گیلان، کرمانشاه، همدان، شمال لرستان، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری و شمال کهگیلویه و بویراحمد، بارش پراکنده و در شمال شرق کشور وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

بحران فرونشست در مناطق مسکونی اصفهان 

اصفهان با سابقه زیاد و شدید موارد متعدد فرونشست، امروز استانی با وضعیت قرمز است. به گزارش ایسنا، خشکسالی طولانی‌مدت، برداشت‌های بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی و همچنین حذف جریان آب رودخانه زاینده‌رود از دل شهر را از عواملی می‌دانند که موجب وقوع و شدت گرفتن فرونشست زمین در این شهر شده است. براساس آمار و اطلاعات سازمان زمین‌شناسی اصفهان، در سال ۹۵ فقط 2درصد مساحت استان با فرونشست زمین درگیر بود؛ درحالی‌که آخرین مطالعات می‌گویند: حدود ۱۰هزار کیلومترمربع یعنی ۱۰درصد مساحت اصفهان در شرایط خطرناک فرونشست قرار گرفته است.

ثبت ملی۳ اثر  در ابرکوه

در جلسه ثبت آثار ملی کشور که در وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور برگزار شد، شیوه پخت شیرینی چنگال سین ابرقویی، نحوه تهیه خورشت صغری خانم یا قیمه سبزی و اجرای مراسم سر سفره‌ای شهرستان ابرکوه، شهر پیرترین موجود زنده ایران، یعنی سرو کهنسال ابرکوه به ثبت ملی رسیدند.
به گزارش ایسنا، ابرکوه طبق اعلام اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری، به‌خاطر داشتن آثار طبیعی و باستانی شاخص، جزو ۱۴شهر نمونه گردشگری ایران است. این شهرستان دارای بیش از۴۰۰ اثر تاریخی است که ۱۴۳اثر آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است‌.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید