• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 29 شهریور 1400
کد مطلب : 141005
+
-

آماربازی


165
در جام‌جهانی فوتسال که با حضور تیم ملی ایران در لیتوانی ادامه دارد، تا لحظه تنظیم این مطلب 165گل به‌ثمر رسیده که با توجه به برگزاری 28بازی، میانگین 5.89 گل در هر بازی را به ثبت رسانده است. گروهE که تیم ملی ایران نیز در آن حضور دارد با میانگین 7گل در هر بازی پرگل‌ترین گروه این مسابقات بوده و گروهA با شرکت قزاقستان، ونزوئلا، کاستاریکا و لیتوانی (میزبان مسابقات) کم‌گل‌ترین گروه بوده که به‌طور میانگین 4گل در هر بازی این گروه ردوبدل شده است. پرگل‌ترین بازی مسابقات تا عصر دیروز، جدال ژاپن و آنگولا بود که با نتیجه 8 بر4به سود ژاپن تمام شد و 12گل داشت. کم‌گل‌ترین مسابقه هم بازی ونزوئلا و کاستاریکا بود که فقط یک گل داشت و با برتری یک بر صفر ونزوئلا به پایان رسید.

17
تیم ملی روسیه بازی‌هایش را در گروهB جام جهانی فوتسال با 3پیروزی و 17گل زده به پایان رساند و تا قبل از پایان بازی‌های 4گروه دیگر، بهترین عملکرد و بیشترین گل زده را داشت. این درحالی است که برزیل عصر دیروز آخرین بازی‌اش در مرحله گروهی را مقابل پاناما برگزار کرد و تا قبل از این مسابقه 13گل در 2بازی زده بود. آرژانتین هم که امروز با ایران بازی دارد در 2بازی اول به 2پیروزی و 15گل زده دست یافته و می‌تواند رکورددار گلزنی در دور مقدماتی باشد. رکورد کمترین گل زده در مرحله گروهی متعلق به جزایر سلیمان است که در 2بازی اول هیچ گلی نزده و امشب با تایلند بازی دارد. جزایر سلیمان تنها تیم رقابت‌هاست که هنوز هیچ گلی نزده است.

05
تیم ملی برزیل با کسب 5قهرمانی در جام‌جهانی فوتسال، رکورددار قهرمانی در این رقابت‌هاست. جام جهانی فوتسال از سال 1989 راه‌اندازی شده و تا‌کنون 8دوره از این رقابت‌ها برگزار شده که در 62درصد آنها برزیل به قهرمانی رسیده است. برزیل در 3دوره اول مسابقات قهرمان شد، در 2دوره بعدی جام به اسپانیا رسید و در 2دوره بعدی دوباره این برزیل بود که تعداد جام‌هایش را از 3به 5رساند. در آخرین دوره مسابقات هم تیم ملی آرژانتین به قهرمانی رسید تا بالاخره یک تیم جدید غیراز برزیل و اسپانیا هم قهرمان این مسابقات شود. برزیل علاوه بر 5طلا، یک نقره و یک برنز هم دارد. اسپانیا هم در کنار 2طلایش به 3نقره و یک برنز رسیده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید