• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 19 فروردین 1400
کد مطلب : 127579
+
-

پیشنهادهای ویژه هفته

سبز و رها، ایران

  نماهنگ پرچم

از سالار عقیلی تا به حال قطعه‌های وطنیه زیادی را شنیده‌ایم که با مناسبت و بی‌مناسبت از صداوسیما پخش می‌شود. تازه‌ترین قطعه وطنیه این خواننده سنتی و خوش‌صدا، پرچم نام دارد که در قالب نماهنگی منتشر شده است. رسانه‌ها خبر داده‌اند که این نماهنگ به مناسبت روز جمهوری اسلامی منتشر شده. آهنگساز این قطعه علی‌اکبر قربانی بوده و البته با شعری از عبدالجبار کاکایی. با همت منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد هم تولید شده است. البته شاید کیفیت آن در حد و اندازه وطنیه‌های معروف این خواننده نباشد اما شنیدن دارد. در شعر این قطعه آمده است: «کشور ایران در همه جا، سبز و رها، بر سر پا/ شوق رهایی از تن خاک، سایه مهرش بر سر ما/ زنده شد از نو بار دگر، از دم ما، جان جهان/ نام تو میهن شوکت جان‌ها، حرمت دل‌های عاشقان...».

سلام به قصر شیرین

  موسیقی متن دو فیلم 

طی هفته‌های اخیر آلبومی منتشر شده که موسیقی متن فیلم‌های «سمفونی نهم» به کارگردانی محمدرضا هنرمند و «قصر شیرین» به کارگردانی رضا میرکریمی است. آهنگساز این قطعه‌ها امین هنرمند بوده که حالا تصمیم گرفته در قالب آلبومی، همه این قطعه‌ها را یک‌جا جمع کرده و تقدیم علاقه‌مندان موسیقی کند. در توضیح این آلبوم آمده: «موسیقی سمفونی نهم براساس یک تم، واریاسیون‌های مختلف و بسط و گسترش آن شکل گرفته. از منظر رنگ‌آمیزی، غالب سازهای مرسوم ارکستر سمفونیک، گروه کر، چنگ، پیانو، کمانچه، تار، سه‌تار، عود، سنتور، دف و بانسوری در آن شنیده می‌شود.‌ ساز بانسوری که در اصل مربوط به فرهنگ هندوستان و پاکستان است، به‌دلیل بدیع‌بودن نسبت به نی ایرانی و در عین حال تداعی فرهنگ کهن برای مخاطب عام، در صحنه‌های مربوط به کورش به‌کار رفته است».

بوی نم و برگ پاییز

  شهر خاکستری

مدت‌ها بود که از محسن یگانه قطعه‌ای منتشر نشده بود؛ خواننده‌ای که طرفداران فراوان خودش را دارد و بعضی از قطعه‌های او نیز به‌شدت شنیده شده و در حافظه موسیقایی مخاطبان موسیقی ثبت شده. حالا قطعه‌ای به نام شهر خاکستری از این خواننده منتشر شده که در آن، یگانه به همان قطعه‌های پرطرفدار خودش بازگشته است. مثل همیشه ترانه‌سرایی و آهنگسازی این قطعه هم با خود او بوده است. در ترانه این قطعه آمده است: «رقصای آخر برگ بی‌جون/کندن از شاخه ناامیدی/ رد شدی له شدم زیر پاهات/ دیر به داد دل من رسیدی/ مزه شادی از زندگیم رفت/ بس که چشم انتظار تو بودم/ شادیم شادیای قدیمی/ مثل وقتی کنار تو بودم/ مثل بوی نم و برگ پاییز/که تو دلم بی‌تو جایی نداره...»

قطعه‌ای از دیگر سو

   می عشق

«می عشق» قطعه‌ای است از آلبومی به نام «دیوانه شو» که آهنگساز و خواننده‌اش علی تفرشی است. این قطعه در زمان خودش به‌شدت شنیده شد و حتی بعدها و امروز نیز هر از گاهی آن را از رادیو و تلویزیون می‌شنویم. شعرش را هم تفرشی، از غزلیات فخرالدین عراقی انتخاب کرده است. در بخش‌هایی از این غزل می‌خوانیم: «من مست می‌ عشقم هشیار نخواهم شد/ وز خواب خوش مستی بیدار نخواهم شد/ امروز چنان مستم از باده دوشینه/ تا روز قیامت هم هشیار نخواهم شد/ تا هست ز نیک و بد در کیسه من نقدی/ در کوی جوانمردان عیار نخواهم شد...». تفرشی این قطعه را در سال 77 ساخته بود؛ در دستگاه نوا. 

فکر من نباش...

  قطعه حال خوب

برنامه خوب محاکات شبکه دو، کاری از منصور ضابطیان، یک تیتراژ خوب هم دارد که رضا صادقی خوانده است؛ خواننده معروف پاپ ایران. آهنگساز آن مجتبی مصری، تنظیم‌کننده‌اش بهروز صفاریان و ترانه‌سرایش هم احمد امیرخلیلی است. با توجه به حضور صفاریان در این قطعه، با یک تیتراژ سر و شکل‌دار روبه‌رو هستیم؛ چیزی که در کارهای اخیر رضا صادقی شاید کمتر وجود داشته باشد. صادقی، خواننده‌ای معروف است اما مدت‌هاست که از آن سبک خاص خودش دور شده و کمتر به آن سبک همیشگی‌اش نزدیک می‌شود. در ترانه این قطعه آمده:«منو دیوونه نکن/ که چشات می‌تونه/ منو توو خیال تو/دوباره غرق کنه/ کی می‌تونه مثل تو/ این همه زیباییش/ با همه فرق کنه/ منِ دل سنگو ببین/ واسه دیدن تو/ دنیامو عوض کردم/ اولین باره که من/ با خیال یه نفر...»

من‌زاده ایرانم

  دیار عاشقی‌هایم

همایون شجریان اخیرا قطعه‌ای منتشر کرده با عنوان دیار عاشقی‌هایم. این قطعه را غلامرضا صادقی آهنگسازی کرده است. ترانه و شعر این قطعه هم کاری از بهمن محمدزاده و اسحاق انور است. این قطعه را می‌توان در حوزه آهنگ‌های وطنی برشمرد که البته حالتی حماسی ندارد و کاملا هنری از آب در آمده است. همایون شجریان مدت‌هاست که به بلوغ خاصی در خوانندگی رسیده است، حتی اگر برخی از قطعه‌هایش ایراداتی از نظر منتقدان داشته باشد. اما نکته اینجاست که او مسیر و راه و افق خودش را پیدا کرده است. «به نام نامی ایران به نام نامی انسان/به آیین وفاداران به راه و رسم بیداران/ دلی دارم پر از خورشید نگاهی روشن از باران/ جز دوست نمی‌خوانم جز مهر نمی‌دانم/جز عشق نمی‌خواهم من‌زاده ایرانم...».

مراقب توپت باش

  توپ ماجراجو

بازی‌های موبایلی و اندرویدی، این روزها علاقه‌مندان زیادی دارد. به همین دلیل است که می‌بینید سر بیشتر شهروندان، در تاکسی و مترو و اتوبوس توی موبایل است و دارند بازی می‌کنند. حالا که اینطور است، پس بهتر است ما هم بازی‌های ایرانی هیجان‌انگیز را معرفی کنیم. یکی از این بازی‌ها «توپ ماجراجو» است که برای پلتفرم اندروید عرضه شده. در این بازی شما باید هماهنگی خاصی بین ذهن و دستان خودتان داشته باشید. شما باید توپی را که دارید، از میان موانع عبور داده و به دروازه برسانید. این موانع، تیغ‌های برنده و گودال‌های مرگبار هستند که اگر توپ‌تان با آنها برخوردی داشته باشد یا داخل‌‌شان بیفتد، بازنده خواهید بود. برای کنترل توپ هم فقط کافی است زاویه موبایل‌تان را کج کنید؛ همین.

در مقابل دشمنان

  بازی موبایلی آرکتورس

این بازی ایرانی در سبک اکشن ادونچر و برای پلتفرم‌های اندروید و IOS طراحی شده است. در این بازی شما قدرت انتخاب هم دارید. به این معنی که می‌توانید دیالوگ‌ها را انتخاب کنید، یا کسی کمک کرده یا حتی او را رها کنید. در این بازی، شما دشمنانی مختلف در سطوح گوناگون دارید که به تقابل با شما می‌آیند. گرافیک بازی هم نزدیک به گرافیک بازی‌ها در رایانه‌های شخصی و کنسول‌هاست؛ یعنی کیفیتش چنین بالاست. داستان بازی در سرزمینی به نام آرکتورس می‌گذرد. شما در نقش فرماندهی که در جنگ پنج‌ساله داخلی شرکت کرده و حالا به صلح رسیده، ساکن کوهستانی در سرزمین‌تان می‌شوید. اما دشمنی دیگر برای تصرف کشورتان حمله می‌کند و شما باید از ابتدا جنگ را شروع کنید.

نجات از شکلات‌ها

  اوجولات لند

این بازی ماجراجویانه، بیش از 600 مرحله مختلف دارد که همین امر، باعث می‌شود تا هیچ وقت از بازی کردن با آن خسته نشوید. در این بازی ایرانی، که برای پلتفروم اندروید طراحی شده، شما با یک جادوگر بدجنس روبه‌رو هستید. این جادوگر بچه‌ها را در یک پازل شکلاتی اسیر کرده است. شما حالا باید این بچه‌ها را از میان شکلات‌ها و آب نبات‌ها نجات بدهید، طوری که جادوگر بدجنس متوجه نشود. اگر زیادی این شکلات‌ها و آب نبات‌ها را جابه‌جا کنید، ممکن است جادوگر متوجه شده و کار دست‌تان بدهد. شما همچنین می‌توانید از جادوهای مختلف هم استفاده کنید تا بتوانید راه را راحت‌تر پیدا کنید. البته برای استفاده از این جادوها نیز باید تیزهوشی خوبی داشته باشید تا گاف ندهید.

دانش‌آموز پناهجو

  پسر ته کلاس

به تازگی رمانی در حوزه پناهجویان و البته برای نوجوانان چاپ شده که می‌تواند مورد استفاده خانواده‌ها قرار بگیرد. این رمان را آنجالی ک.رئوف نویسنده انگلیسی بنگلادشی‌الاصل نگاشته و محبوبه نجف‌خانی هم آن را از انگلیسی به فارسی برگردان کرده است. نویسنده همچنین نهادی غیردولتی برای کمک به پناهجویان ایجاد کرده و در این حوزه فعالیت می‌کند. پس رمانی که نوشته باید تم واقعیت داشته باشد؛ همانطور که خودش اشاره می‌کند آن را براساس تجربه‌هایی که از اردوگاه‌های پناهجویان داشته، نگاشته است. کتاب، به‌صورت اول شخص روایت می‌شود و درباره پسر تازه‌وارد مدرسه است که نه با کسی رابطه دارد، نه حرف می‌زند نه حتی زنگ‌های تفریح به حیاط می‌رود. بچه‌ها از او کم‌کم بیشتر فاصله گرفته و می‌ترسند اما بعدها حقایقی از او می‌شنوند که قصه را عوض می‌کند.

حکایت‌های تهران

  قطعه نایاب برای ریش‌تراش

کتابی که می‌خواهیم معرفی کنیم در حال چاپ است و شاید هنوز در بازار موجود نباشد اما پیشا‌پیش‌ معرفی می‌کنیم تا در جریان باشید. کتاب را سینا دادخواه نوشته است که هنوز مزه کتاب «یوسف‌آباد؛ خیابان سی و سوم» او با آن روایت‌های زمانی و زبان ساده ولی حرفه‌ای آن و اتفاقاتی که در تهران می‌گذشت، زیر زبان‌مان مانده است. این کتاب، موضوع جوانی و پیری و عشق را مدنظر قرار داده است. این کتاب مجوز نشرش را گرفته و کمتر از 100صفحه است و به‌زودی در کتابفروشی‌ها در دسترس خواهد بود. داستان، درباره رابطه خاص یک دایی و خواهرزاده است که باقی اتفاقات در بستر همین رابطه اتفاق افتاده و روایت می‌شود. فضای این داستان بلند نیز در تهران است.

نکته‌های تربیتی 

  فلسفه تربیتی امام موسی صدر

به تازگی کتابی با عنوان «فلسفه تربیتی امام‌موسی صدر» منتشر شده است به همت انتشارات علمی و فرهنگی و با قلم معصومه عبدلی. امام موسی صدر جزو روحانیون خوش‌فکری بوده که نگاه و حتی کارهای عملی او، نکته‌های اجتماعی و تربیتی زیادی به همراه دارد. این کتاب 4فصل دارد. در فصل اول مبانی انسان‌شناسانه امام موسی صدر بررسی شده و بر اندیشه‌های شاخص انسان‌‌محوری و اجتماع‌محوری تأکید شده. در فصل دوم شاخصه‌های مهم رفتاری این روحانی مورد بحث قرار گرفته؛ ازجمله همزیستی مسالمت‌آمیز با دیگران و.... فصل سوم نیز فلسفه تربیتی این روحانی مطرح را بررسی کرده. بازخوانی این نظام‌های تربیتی از نگاه یک روحانی روشنفکر، می‌تواند گره‌های زیادی از موارد امروز را رفع کند.

کارآگاهان نوجوان

  جنایتی دور از‌ شأن یک بانو

نوجوانان به‌دلیل سن و سالی که دارند، علاقه‌مندی زیادی هم به حوزه‌های پرهیجان و جنایی و... بروز می‌دهند. به همین دلیل است که کتاب‌هایی در این حوزه‌ها می‌تواند برای‌شان کارایی زیادی داشته باشد. یکی از این مجموعه‌ها که به تازگی به فارسی برگردان و چاپ شده، «جنایتی دور از ‌شأن یک بانو» اثری از رابین استیونز است. این مجموعه، با ترجمه سرور کتبی و سوسن عماری از سوی نشر پیدایش راهی بازار شده. نخستین جلد از این مجموعه، جنایت پلکانی نام دارد؛ داستانی که در یک مدرسه روایت می‌شود و دانش‌آموزان را به‌سوی معماهای جنایی واقعی می‌کشاند. «آرسنیک برای چای» و «جنایت درجه یک» نیز عنوان جلدهای دوم و سوم این مجموعه است که با همان شخصیت‌ها به پیش می‌رود.

از دانه تا نان

  اجی‌مجی یه دونه

این کتاب، چهارمین جلد از مجموعه کتاب‌های «این‌جوری بود اون‌جوری شد» است که هم شعر دارند، هم تصویرسازی. کتاب‌ها را انتشارات سیمای شرق راهی بازار کرده است. این جلد، سروده زهرا موسوی است. تصویرگری کتاب نیز با ثریا علی‌جان‌زاده بوده است. کتاب در 28صفحه و قطع خشتی برای گروه سنی الف و ب منتشر شده. کودکان شما در این کتاب، با مراحل پخت نان آشنا می‌شوند؛ در واقع آنها با مراحل جزئی تبدیل یک دانه به یک نان آشنا می‌شوند تا دانستنی‌های خودشان را درباره پیرامون‌شان کامل‌تر کنند. در این کتاب همچنین کودکان آموزش می‌بینند که نان، از مهم‌ترین خوراکی‌های انسان بوده و باید به آن احترام گذاشته و از آن خوب استفاده کنند و بدانند که چه زحمت‌هایی برای تولیدش کشیده شده.

رسیدن به خورشید

  درخت بید آبی رنگ

این کتاب را دوریس گیتس نویسنده آمریکایی نگاشته و مجید عمیق هم آن را ترجمه کرده که از طرف نشر نیستان بازنشر شده است. شخصیت محوری این قصه، در هر اتفاق ناخوشایندی دنبال نور می‌گردد و در آخر نیز موفق می‌شود به خورشید برسد. این کتاب کوچک را به راحتی می‌توانید با خودتان حمل‌ونقل کنید تا در زمان‌های از دست‌رفته مطالعه کنید. کتاب را کسی نوشته که او را از پیشگامان داستان‌های واقع‌گرا برای نوجوانان دانسته‌اند. «درخت بید آبی رنگ» درباره رنج‌های کارگران فصلی در آمریکاست که زندگی خوبی را تجربه نمی‌کنند. شخصیت اصلی کتاب، جنی لارکین، دختر یک کارگر فصلی مزارع پنبه است. نویسنده، وقایع این داستان را از واقعیت‌های دهه 30 میلادی انجام داده است.

مردی به نام گواردیولا

  یا همه یا هیچ

پپ گواردیولا را که می‌شناسید؟ همان مربی افسانه‌ای بارسلونا که با این تیم همه جام‌هایی که یک تیم می‌توانست در یک سال به‌دست بیاورد را به‌دست آورد. بعدش رفت بایرن مونیخ و بعدش هم سر از منچسترسیتی درآورد تا این تیم را جزو مدعیان جزیره و اروپا کند. اما رمز و راز موفقیت بی‌پایان این بازیکن و مربی بزرگ چه بوده؟ همه را می‌توانید در مستند «یا همه یا هیچ» ببینید. این مستند حتی از شبکه مستند هم پخش شده و نسخه فارسی‌اش نیز موجود است. در واقع در این مستند، راز و رمز تبدیل این تیم، به تیم اول منچستر را طی سال‌های اخیر مشاهده خواهیم کرد؛ تیمی که توانست مچ منچستریونایتد را در رقابت‌های همیشگی بخواباند.

به سمت زیبایی‌ها

  فیلم‌تئاتر «خداحافظ راکون پیر»

البته که تئاتر این مجموعه سال‌ها پیش تولید و اجرا شده. اما حالا نسخه فیلمی آن هم در حال اکران اینترنتی از طریق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. ماجرا، به هفتمین جوجه یک طوطی بر می‌گردد که ظاهرا دوست ندارد به دنیا بیاید. البته در نسخه اصلی داستان که کلر ژوبرت نوشته است، هفتمین بچه یک خرگوش است که دوست ندارد به دنیا بیاید. خلاصه اینکه سراغ راکون پیر و دانا می‌روند تا مشکل را حل کند. او می‌آید و از زیبایی‌های دنیا می‌گوید. هفتمین جوجه هم راغب می‌شود که بیاید. اما راکون پیر دیگر باید دنیا را ترک کند. او حالا شروع می‌کند به گفتن از زیبایی‌های دنیای دیگر و... . تماشای این فیلم‌تئاتر، می‌تواند آموزش خوبی برای بچه‌ها باشد.

یک درام خانوادگی

  در سکوت

یکی از فیلم‌های جدی که می‌توانید در پلتفرم‌های نمایش فیلم و سریال ایرانی تماشا کنید همین اثر «در سکوت» است. البته فیلم، کاملا جدی و اجتماعی است و شاید مناسب یک نشست خانوادگی شاد نباشد. فیلم 6سال پیش ساخته شده است و کلی ستاره در آن ایفای نقش کرده‌اند؛ فاطمه معتمدآریا، سعید پورصمیمی، ویشکا آسایش و... .  فیلم نخستین اثر ژرژ هاشم‌زاده است؛ درباره مادری است که پس از سال‌ها که دخترش را ندیده، به ایران بازگشته است. او در شغل خود آدم موفقی است اما به دلایلی که در فیلم مشخص می‌شود، خانواده‌اش را ترک کرده. در واقع دخترش را از زمان تولد ندیده و پدربزرگ و مادربزرگش تربیت کرده‌اند. بازگشت او و نزدیکی به دخترش، همه وضعیت متعادل خانواده‌های درگیر را به هم می‌ریزد.

به‌سوی کمدی

  هفته‌ای یک‌بار آدم باش

جابه‌جایی سینماها در گروه‌های شغلی مطرح شده که در این شرایط هم چراغ این مراکز فرهنگی روشن باشد، اما فعلا تعطیل هستند و باید چشم‌انتظار بازگشایی آنها با بهبود شرایط باشیم. اما در هفته‌های گذشته که درهای سینماها به روی علاقه‌مندان باز بود، فیلم‌های «لاله»، «خون شد»، «خورشید»، «تکخال» و «هفته‌ای یکبار آدم باش» اکران شدند که استقبال چندانی از آنها صورت نگرفت.  البته تغییر رنگ‌بندی شهرها و تعطیلی سینماها را هم باید در این عدم‌موفقیت گیشه مؤثر دانست. اما رکورددار فروش هم فیلم هفته‌ای یک‌بار آدم باش بهرام شاه‌حسینی بوده. جالب اینکه فیلم لاله به‌رغم حاشیه‌ها و هزینه زیاد و نیز فیلم خون شد به‌رغم نام بزرگ کارگردان آن (مسعود کیمیایی) حتی در این رقابت نیم‌بند هم نتوانستند موفق باشند.

موفقیت یک فیلم ایرانی

  مسخ در مسلخ

یک فیلم ایرانی در یک فستیوال آمریکایی، موفق شده به لیست 5نامزد نهایی بهترین کارگردان فیلم بلند راه یابد. نام این فیلم، «مسخ در مسلخ» است که در جشنواره استخوان‌های برهنه آمریکا به چنین موفقیتی دست یافته است. این فیلم را جواد دارایی کارگردانی کرده است و ششمین حضور جهانی خودش را تجربه کرده. این فیلم در رقابت‌های فیلم‌های بلند خارجی‌زبان این فستیوال حضور یافته است. این فستیوال بیست‌و دومین دوره خودش را برگزار می‌کند و به‌گفته مجله مووی میکر، یکی از 20جشنواره مهم کشف فیلمسازان نوظهور دنیاست که طی آن روبرت رودریگز، کارگردان مستقل آمریکایی یک یا دو نفر را به‌عنوان کارگردان برتر انتخاب می‌کند. رقبای این فیلم ایرانی، آثاری از ژاپن، هند، سوئیس و هلند خواهند بود که امیدواریم موفقیت‌های درخشانی کسب کند.

داستان آن دو مزرعه

  فیلم‌تئاتر خاله مرجان و خروس

به تازگی یک فیلم‌تئاتر اکران اینترنتی شده است که برای بچه‌ها و اعضای خانواده می‌تواند به‌شدت مفرح باشد. نام این فیلم‌تئاتر «خاله مرجان و خروس» است که توسط مریم کاظمی نویسندگی و کارگردانی شده است. این اثر در گام سوم طرح «نمایش‌نما» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اکران اینترنتی می‌شود. البته این تئاتر در سال1390 تولید شده و در پایگاه مجازی کانون به نمایش درآمده است. کارگردانی تلویزیونی آن هم کار مهدی گنجی بوده. این اثر، ماجرای دو خواهر به نام‌های مرجان و ریحان است که در دو مزرعه کنار هم زندگی می‌کنند اما یکی از آنها تنبل بوده و همین باعث ایجاد معضلاتی در مزرعه‌ها شده است. این نمایش، نمایشی شاد و آهنگین است که می‌تواند حسابی روحیه بچه‌ها و خانواده‌ها را عوض کند.

تیراندازی در پاریس

  بازی ولفنشتاین 2

قبل از هر چیزی باید مطمئن باشید که سطح رایانه شما به قدری استاندارد باشد که بتواند گرافیک این بازی را تاب بیاورد. بازی از گرافیک سطح بالایی برخوردار است و جزو بازی‌های تحسین‌شده سال گذشته میلادی هم بوده. هیجان این بازی، ناب و خالص است و شما حس یک حرفه‌ای را در شلیک‌کردن و فرار و نبرد خواهید داشت. بازی را در سبک اکشن و تیراندازی سبک اول‌شخص ساخته‌اند تا همه‌‌چیز طبیعی‌تر به‌نظر برسد و همراهی بیشتری با آن داشته باشید. بازی به جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد و پیروزی نازی‌ها در پاریس. البته تاریخ و موقعیت بازی‌ها به نسبت نیازی که وجود دارد، جابه‌جا شده است؛ امری که در بازی‌های رایانه‌ای رایج است.

در محضر سبدها

  سبدبافی

هنر سبدبافی در نقاط مختلف کشور وجود داشته و در جاهای مختلف نام‌های گوناگونی به‌خودش گرفته است. همین الان هم در خود تهران، می‌توانید نمونه‌های ناب و شیک سبدبافی را مشاهده کنید که برای استفاده و البته زینت منازل و همچنین نگهداری اشیای قیمتی به‌کار می‌آیند. در گیلان به آن مرواریدبافی می‌گویند، در لرستان سَله‌بافی و خراسان جنوبی به پخل‌بافی معروف است. در سبک مرواریدبافی شما می‌توانید از نوعی چوب ترکیه‌ای که حتی در اطراف تهران هم یافت می‌شود، استفاده کنید. در مدل‌های دیگر سبدبافی هم از مواداولیه دیگری استفاده می‌شود. بهتر است که دوره‌های این کار را در فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های مختلف ببینید. حتی می‌توانید ویدئوهای آن را از اینترنت مشاهده کنید تا کاملا آموزش ببینید.

چه‌کسی پرواز کرد؟

  بردگیم کلاغ‌پر

این بازی، اول نسخه موبایلی‌اش طراحی شده و سپس کار به نسخه بردگیمی و رومیزی آن هم رسید؛ بردگیمی که موفق شده جایزه‌های خوبی هم در سطح جهانی بگیرد. بازی خیلی ساده است. شما کارت‌هایی دارید در کنار تاس‌ها و ستاره‌های آبی و قرمز. روی ضلع‌های مختلف تاس‌ها، علامت‌های مختلفی وجود دارد که به پرواز یا عدم‌پرواز شکل‌هایی که در کارت‌های شما وجود دارد، مربوط می‌شود. اول کارت‌ها را می‌اندازید و اگر تاس‌هایی که انداخته‌اید، موجب پرواز شکل شما بشود، در این صورت ستاره‌های آبی و در غیر این صورت ستاره‌های قرمز را بر می‌دارید. اگر هم ستاره اشتباه بردارید که کسر امتیاز خواهید شد. یک امتیازشمار هم وجود دارد که مشخص می‌کند هر کسی، چه وضعیتی دارد.

عکس‌های خوشمزه

  عکاسی از غذا و میز غذا

بهترین سرگرمی‌ها، داخل خانه اتفاق می‌افتد؛ چرا که بیشترین اوقات فراغت ما داخل خانه‌هاست. در این میانه معمولا پخت‌وپز و میزآرایی و سفره‌آرایی هم جایگاه خاصی دارد. گاهی برای دل‌خودمان هم که شده، میزها و سفره‌ها را زیبا می‌چینیم تا یک‌جورهایی مهمان خودمان باشیم. در این میانه می‌توانید از هنر عکاسی، حتی با دوربین‌های موبایل هم استفاده کرده و عکس‌های یادگاری زیادی از غذاها و میزها و سفره‌های غذای‌تان بگیرید. این کار حتی می‌تواند شامل مهمانی‌های شما هم بشود. مجموعه این عکس‌ها می‌تواند یادآور بخشی از بهترین خاطرات شما باشد؛ خاطرات دورهمی، مهمانی‌ها و لذت عجیب غذاهای خوشمزه را خوردن. این کار می‌تواند حتی برای غذاها و سفره‌های ساده و غذاهای جدید شما هم کارایی داشته باشد.

راز پرونده‌های گمشده

  بردگیم ژاندارمری

شما در یک ژاندارمری قدیمی در دهه‌های 30 و 40 شمسی حضور دارید. کلی پرونده‌های ریز و درشت هم وجود دارد که در بی‌نظمی وجود این ژاندارمری، حسابی به‌هم ریخته است. حالا مقامات بالا به شما امر کرده‌اند که تکلیف پرونده یا پرونده‌هایی را مشخص کنید. پس شما هم شروع می‌کنید به بازی تا اولا، پرونده اصلی مشخص شود و ثانیا، شما از طریق قواعد و اطلاعات موجود، پرونده را حل کرده و پرونده‌های به‌درد نخور را هم در بایگاهی قرار بدهید. در این بازی شما صرفا با کارت‌ها بازی می‌کنید و خبری از تاس و دیگر مواردی که یک بازی بردگیمی را می‌سازند، نیست. شما می‌توانید از متهمان خود بازجویی هم کنید تا اطلاعات جدید به‌دست بیاورید.

این خبر را به اشتراک بگذارید