• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 28 اسفند 1396
کد مطلب : 10383
+
-

راننده اتوبوس مرگ خیابان پاسداران در سومین جلسه محاکمه:

نمی خواهم به جامعه برگردم

کیفری
نمی خواهم به جامعه برگردم

راننده اتوبوسی که متهم است در جریان درگیری‌های خیابان پاسداران 3نفر از مأموران پلیس را با اتوبوس زیر گرفته و آنها را به شهادت رسانده، در سومین جلسه محاکمه‌اش مدعی شد که عاشق اعدام است و نمی‌خواهد به جامعه برگردد.
به گزارش میزان، در این جلسه که صبح دیروز در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد، رئیس دادگاه از چند نفر از شاهدان عینی این جنایت خواست تا آنچه را دیده‌اند، بازگو کنند. یکی از آنها که از مأموران پلیس است، گفت: زمانی که به خیابان هفتم رسیدیم، دیدم که یک اتوبوس با سرعت کمی در حال حرکت به سمت ماست. فکر کردیم می‌خواهد از خیابان عبور کند اما پس از چند لحظه یکباره سرعتش را زیاد کرد و با حرکت به سمت چپ و راست به مأموران حمله‌ور شد. وی ادامه داد: شهید امامی در حال کمک به مردم بود و آنها را به سمت پیاده‌رو هدایت می‌کرد که اتوبوس با او برخورد کرد و سپس دوباره منحرف شد و از روی شهید بایرامی عبور کرد. من متهم حاضر را پشت فرمان اتوبوس دیدم. در ادامه شاهد دیگری در جایگاه ایستاد و در اظهاراتی شبیه به حرف‌های شاهد اول گفت که آن شب نیروهای پلیس سلاح گرم نداشتند.
در ادامه این جلسه رئیس دادگاه بار دیگر اتهامات محمد ثلاث را به وی تفهیم کرد و از او خواست از خودش دفاع کند. متهم در دفاع از خودش گفت: «آن روز برای آزادی دوستم در خیابان پاسداران داخل اتوبوس اتراق کرده بودیم. اول مأموران سرم را شکستند. من هم سوار پراید شدم و به سمت گلستان هفتم حرکت کردم. اتوبوس محل خوابگاه بود. 15روز آنجا بودیم. حکم بازداشت بزرگ ما را داده بودند. بعد از اینکه از پراید پیاده شدم، سوار اتوبوس شدم که اتوبوس را به سمت پاسگاه ببرم. آرام حرکت کردم که مأموران پلیس کنار بروند. چراغ زدم. بوق زدم. به حرکت ادامه دادم. پایم روی گاز بود.»
وی ادامه داد: «من از خداوند برای بازماندگان صبر و برای خودم بخشش می‌خواهم. خودم هم ناراحت هستم. خدا گواه است هیچ کدام آنها را ندیدم. پایم روی گاز بود. پنج، شش خودرو را له کردم. بعد دیدم گاز اشک‌آور از پشت می‌زنند. آن لحظه بدنم فقط می‌لرزید.» محمدثلاث در ادامه با حرف‌هایی عجیب به دفاع از خودش ادامه داد: «من عاشق اعدام هستم. اینها را نمی‌گویم که من را اعدام نکنند، من عاشق اعدام هستم. من با ماشین رفتم و می‌خواستم حادثه را رد کنم. عمدا روی آنها نرفتم، وجدانم راحت است. 50نفر هم می‌مردند، خواست خدا بود. دوست ندارم به جامعه بازگردم؛ من نمی‌خواهم زندگی کنم.»
در ادامه جلسه وکیل مدافع متهم به دفاع از او پرداخت و سپس متهم بار دیگر به جایگاه فراخوانده شد. رئیس دادگاه به محمد ثلاث گفت: «شما علاوه بر 3فقره قتل عمدی در نظم عمومی اخلال ایجاد کرده‌اید. در این مورد از خود دفاع کنید.»  در این هنگام متهم گفت: «من اینکه 3نفر را عمدا کشته باشم، قبول ندارم و اگر کسی هم زیر اتوبوس رفته، خواست خدا بوده است. من اتهام اخلال در نظم را هم قبول ندارم.» با پایان دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، هیأت قضایی برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید